Hardwaretrader Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hello! Jeg har nettopp gått til anskaffelse av dette systemet som inneholder følgende Patriot 2048MB DDR PC3200 DUAL KIT AMD X2 3800+ CPU På et Neo2 Platinum 54G HK Det som er, er at jeg vet at CPU'n jeg har gått til anskaffelse av skal kunne klokke til 2.6, på 1.5 V, da en person før meg har fått dette til. Jeg har flashet HK'et med seneste BIOS (1.B) og opplever at den eneste måten å øke Vcore på er å benytte meg av Vdim X 10% funksjonen, da å manuelt sette Vcore på f.eks 1.5 bare resulterer i at CPU går fra ca 1.28 Vcore, til 1.32. Hva skjer med dette? Iallefall får jeg satt Vcore til 1.45 med times 10% funksjonen, kjører divider på RAM, og klarer ikke å komme over 2200 Mhtz. Noen tips?? Tror det tørner for meg. På forhånd takk for innlegg, de imøtesees med STOR takknemlighet! Lenke til kommentar
lsevald Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Vcore innstillingen på Neo2 kortet er misvisende. Den gir maks: default Vcore + 0,05V (høyere verdier gir ingen økning). Så hvis din X2 har en default Vcore på 1.35V (det har i allefall min), så sett Vcore til 1.4V og legg til f.eks 5-10%. Med 1.4V + 10% får jeg rundt 1.55V på mitt oppsett her (3800+ X2 og Neo2). Lenke til kommentar
Pels Skrevet 20. oktober 2005 Del Skrevet 20. oktober 2005 Finner du noe som heter "Adjust CPU VID" i BIOSen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå