Erik--- Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hei. Jeg skal kjøpe meg en 3G telefon, må antagelig ha den før utgangen av oktober. Pris er ikke viktig. Hva er egentlig forskjellen på Nokia 6680 og 6681? Burde jeg da mye heller kjøpe N70? Hva med Siemens SXG75? Ser jo lovende ut. Jeg skal ha mobilt kontor, så den skal benyttes som 3G modem. Ellers så er jo funksjonalitet viktig, men også gøy med bra kamera. Siemens har jo GPS som er en spennende funksjon om den virker... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
kammiz Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 6681 har ikke 3G.. forskjellen mellom N70 og 6680 er en uvesentlig størrelsesforskjell, N70 har radio og 0.7mpx større kamera.. 6680 finner man fra 3700kr på nett og n70 er nesten ikke tilgjengelig og koster vel fra rundt 4300 og oppover.. så jeg ser ikke helt vitsen med N70, annet enn et nytt design. erfaringer med siemens har jeg ikke, desverre.. Lenke til kommentar
Erik--- Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Ok. Da er det N70 eller Siemens SXG75 det står mellom for meg da. Om ingen har andre 3G telefoner å anbefale... Lenke til kommentar
genser Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Nå vet jeg ikke hvor lenge du har tenkt å vente, men Nokia kommer med en rålekker 3G-mobil senere i år; www.nokia.com/phones/6280 Om du ikke trenger alt Symbian har på N70 kan dette være et godt valg for deg. SXG75 ser også ut til å bli en god mobil ja, men her bør du vente på noen tester først. Lenke til kommentar
Erik--- Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Den så også fin ut ja. Litt mindre og mer hendig. Hva er i hovedsak forskjellen på den og N70 da? Kan ingenting om Symbian jeg. Og når er den forventet? Lenke til kommentar
genser Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Den er forventet i fjerde kvartal. Det vil sannsynligvis si rett før nyttår eller jul. Tror Nokia gjerne vil ha denne under juletreet i år. Du kan lese litt om Symbian på linken under, jeg vil dog tørre å påstå at hvis du ikke helt vet hva det er har du neppe så mye bruk for det. http://amobil.no/art.php?artikkelid=17655 Lenke til kommentar
ultramannen Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jeg har sony ericsson k600i, og er meget fornøyd med den. Lett å koble til internett med, og alt. Billig er den også. Lenke til kommentar
genser Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 K600i er en fin telefon det, men da i langt i fra N70, 6280 og SXG75 som har blitt nevnt her. Da disse tre sistnevnte har så mye mye mer enn bare 3G, står K600i som en enkel telefon, som omtrent bare har 3G som høydepunkt. Men om man trenger 3g, uten særlig ekstra dilldall og vil at mobilen skal være billig så er K600i et fint valg. Lenke til kommentar
Erik--- Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Jeg skal bytte jobb, og dermed ha bærbar pc som skal være på nett "på veien". Derfor jeg skal ha 3G. Men jeg er "teknisk anlagt" men har bare ikke hatt behov for teknisk avanserte telefoner før nå. Så om en tlf kan hjlpe meg på flere områder i hverdagen (avtaler etc) så er det bra. Lenke til kommentar
SuperEmil Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 K600i er en fin telefon det, men da i langt i fra N70, 6280 og SXG75 som har blitt nevnt her. 6280 er vel ikke mye mer enn k600i den? Eller mente du å skrive 6680? Uansett, så tror jeg at du burde velge 6280 hvis du ikke trenger Symbian, og N70 hvis du trenger det! Lykke til med valg av mobil! Lenke til kommentar
genser Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 K600i er en fin telefon det, men da i langt i fra N70, 6280 og SXG75 som har blitt nevnt her. 6280 er vel ikke mye mer enn k600i den? Jeg mente nok 6280. QVGA-skjerm, 2 mp kamera, langt bedre grensesnitt (tror jeg), bedre videosamtale-kamera, støtte for minnekort. 6280 er nok ganske mye mer enn K600i jo Lenke til kommentar
SuperEmil Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Å, den har støtte for minnekort? Da skjønner jeg! Ser ikke vitsen med 2mp kamera hvis det ikke finnes autofokus... Endret 6. oktober 2005 av SuperEmil Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hvilken mobil hadde dere valgt av Nokia 6680 eller Nokia N90? Kom med gode argumenter.... Lenke til kommentar
genser Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Det spørs jo hva som er viktig for deg. Kan ramse opp fordeler og ulemper som vanlig. N90: Endel bedre kamera Mye bedre skjerm Ny versjon av grensesnittet 6680: Endel mindre Endel lettere Endel billigere Lenke til kommentar
SuperEmil Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hvis jeg hadde hatt valget mellom N90 og 6680, så tror jeg jeg hadde valgt N90. Men det spørs hva du legger vekt på. Om det er kamera, skjerm o.s.v er N90 klart best, men hvis det er bare 3G biten du er ute etter, samt en grei telefon med Symbian, OK kamera og helt kurant skjerm, er 6680 det soleklare (fornuftige) valget! Det spørs jo også hvor tykk lommeboken din er! Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Det spørs jo også hvor tykk lommeboken din er! Prisen har ikke noe å si Derfor lurte jeg.... Lenke til kommentar
Erik--- Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 ...og nå ser jeg at P990 kommer for å gjøre valget enda vanskeligere? Har jo SE telefon i dag, og er noenlunde kjent med det. Kan P990 sammenlignes med N70 og Siemens SXG75? Vi ser bort fra prisen i denne diskusjonen. Lenke til kommentar
Mr team Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 ...og nå ser jeg at P990 kommer for å gjøre valget enda vanskeligere? Har jo SE telefon i dag, og er noenlunde kjent med det. Kan P990 sammenlignes med N70 og Siemens SXG75? Vi ser bort fra prisen i denne diskusjonen. Den kommer til å bedre enn disse! Men kommer sannsynligvis ikke før i uke 6. Wifi og UMTS, bra og trykkfølsom skjerm. P serien fra SE er meget anerkjent, og det er ikke tilfeldig. Er så lei endeløse (og veldig like) series 60 fra nukia at jeg prisen ser du bort ifra, men den kommer til å bli billigre enn dagens P910. Lenke til kommentar
ebbe77 Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Dersom du skal bruke telefonen som modem for å gå på nett når du er ute og reiser, vil vel ikke 3G være den beste løsningen. 3G fungerer stort sett bare i byene og ikke langs hovedveiene. Jeg ville vel heller valgt en telefon m/ EDGE som vil i flere år fremover gi deg mye bedre dekkning. Hva med en telefon som i-mate K-Jam. Den har også w-lan. Link: http://www.i-mate.no/ Se også info på Amobil i dag. Lykke til! Lenke til kommentar
Øystein T. Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Test av 3G telefoner på Tv2 Hjelper deg på onsdag? Stemmer det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå