henrikjah Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hei folkens! Jeg er en kar på 18 år som har en liten bunke penger som brenner i lomma. I løpet av vår/tidelig sommer har jeg planer om å kjøpe en bil og lage et lite prosjekt. Tenker på ca 60-70 tusen på en bil som har gått kort, så style den for 20-25k. Inkl. forsikring og div omkostninger skal "pakka" komme på under 100k. Har sett på biler som: VW Golf 3 - Lik som alle andre VW Passat - Kjedelig Toyota Carina - Driftsikker BMW 3 serie - Wolla fetter Saab 900 Turbo - Mmm.. Sprek Nissan Primera - Enkle, pene linjer Ford Mondeo - Bolle linjer Skal ikke ha eldre enn 94 modell. Og da kom vi til poenget, hvilken av disse bilene holder seg best i verdi OG er lettest og style? Alle tips mottas med glede! Dårlige erfaringer på disse modellene osv. Jeg er ingen bil ekspert (enda) så gi meg noen fine tips Lookout for my future worklog Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Volvo 850 - Lett å style, sikker å kjøre, og har masse under hoodet Lenke til kommentar
henrikjah Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 850 ja, har vurdert det! men ekke så moro når en jeg kjenner har samme bilen.. med mindre jeg skaffer meg 170hk da Finner lite med bra eksemplarer også, volvoer er ikke kjent for å gå kort Lenke til kommentar
HuzZzla Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Skaff den en passat 97 mod comfort line. får et fint eksemplar til rundt 70k. Så senker du og setter på felger. Noe mer trenger du ikke. Kanskje bredding. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Primera blir jo pent da! Bare ikke kjøp deg kebabtralle (3-serie) du også... Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) 95 primera er digg. Prøv å få deg SRi Endret 8. oktober 2005 av skate4life Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Golf 3 kan være lik alle andre, men det finnes nok måter å gjøre den spesiell på sin egen måte.. Jeg hadde omtrent samma budsjett som deg, og fant en Golf 3 som så relativt grei ut til litt under listepris, for så å fikse det som måtte fikses. Uansett, syns Golf 3 er stilige biler, selv om det kanskje begynner å bli en del av dem på veiene.. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hvis jeg var deg ville jeg vurdert Primera, Saab og 3-serie i den rekkefølgen. Passat i 70 000 kroner klassen tror jeg du vil slite med å få solgt om noen år. Spesielt når den har vært ungdomskjørt. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Og da kom vi til poenget, hvilken av disse bilene holder seg best i verdi Alle du nevner er jo kurante biler som normalt holder seg godt i verdi. De som holder seg best i verdi, må du også betale mest for... Ellers tror jeg du tenker lurt når du vil ha en med lavest mulig km-stand. Det kan lønne seg å betale noen tusen mer for et pent og lite kjørt eksemplar. Men husk at styling ofte trekker ned verdien, i den forstand at du signaliserer at det har vært en ungdomsbil, pluss at kjøpergruppa når du skal selge er blitt mindre. Jeg ville stylet litt forsiktig uten for mye ny lakk, og gjort det slik at det er mulig å "restyle" før du skal selge. Endret 9. oktober 2005 av perjohan Lenke til kommentar
henrikjah Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 Golf 3 kan være lik alle andre, men det finnes nok måter å gjøre den spesiell på sin egen måte.. Jeg hadde omtrent samma budsjett som deg, og fant en Golf 3 som så relativt grei ut til litt under listepris, for så å fikse det som måtte fikses. Uansett, syns Golf 3 er stilige biler, selv om det kanskje begynner å bli en del av dem på veiene.. Du sa noe der Marvil! Fordeler og ulemper med Golf3.. Fordeler er at det er så sinnsykt mye stæsj og styling som kan fåes til dem Ulemper er at det er så sinnsykt mange andre som har noe av det samme Men ellers liker jeg golfen Takk for alle tipsene og her er ønskelisten min nå: Under står min mening om bilen, har du en annen mening så kom med den! 1. Primera - emblemfri, senk, felger og muligens proffsoting. - Litt jalla interiør og bra motor (Vi snakker 2.0l) 2. VW Passat - emblemfri, felger, senking og muligens en søt vinge. - Bra interiør og dårlig motor (med tanke på pris) 3. VW Golf 3 - Full styling, inkl felg, eksos osv. Pimp my ride style! - Bra interiør og grei motor (Vi snakker 1.6l) 4. Volvo 850 - Felg og senking. (original vinge isåfall) - Legokloss både ekstriør og interiør. Sprek motor(2.5 10v/20v) 5. Toyota Carina - Felg, senking og søt vinge. - Driftsikker og kan selge til alle generasjoner. Dårlig motor(1.6l) Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Stemmer for saab 900 turbo, med en chip så får den jo 240 hester. Etter min mening så kan de bli jævlig kule=) Lenke til kommentar
henrikjah Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Stemmer for saab 900 turbo, med en chip så får den jo 240 hester.Etter min mening så kan de bli jævlig kule=) Jeg har en liten kjærlighet for Saab 900 Men alt for dyr å forsikre Lenke til kommentar
henrikjah Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Aj aj aj! Denne med hvite felger og litt styling 1.3 er kanskje litt lite.. men må tenke på økonomien også Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 1.3 er ikke økonomisk om du har Kadett E i hvert fall... Ser jeg bruker mer bensin på gjennosnitt, og langkjøring enn en 1.6, pga girkasse og "dreving" holdt jeg på å si... Utveksling jeg skulle fram til 4trinns kasse på min, 5 på 1.6 .. Lenke til kommentar
henrikjah Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) 1.3 er ikke økonomisk om du har Kadett E i hvert fall... Ser jeg bruker mer bensin på gjennosnitt, og langkjøring enn en 1.6, pga girkasse og "dreving" holdt jeg på å si... Utveksling jeg skulle fram til 4trinns kasse på min, 5 på 1.6 .. Vesentlig forskjell på en ny kontra gammel 1.3l eller hur? Både på krefter, mindre tap i utveksling og mer "high-tech" motor som generelt ikke bruker mer bensin enn den trenger. Forsikringen blir vel også billigere på liten motor.. Lønningsdag idag! wiiihooooo Edit: Husk at jeg skriver i spørrende form, grunnet mindre kompetanse på visse områder Endret 11. oktober 2005 av henrikjah Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Stemmer for saab 900 turbo, med en chip så får den jo 240 hester.Etter min mening så kan de bli jævlig kule=) Den der koster mer enn 100.000.. Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Men tenk på 850 da.. Den er jo råå.. og driftsikker til 1000, til tross for at den "ser ut som en legokloss" -- Synes de er pene jeg. Og sikkerheten er jo virkelig på topp i en slik bil.. Og ikke mange ungdommer som har det. Dog, en kamerat av meg har en 850 Stv da.. Men pen er den Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 (endret) for 70k har du ikke altfor stort utvalg når du i tillegg skal ha lav kilometer. Jeg ville satset utelukkende på småbilklassen for å få mest for pengene. Hva med Honda Civic, de er lette å style. En civic kan blir ganske så rå med litt enkel kaross mod/styling. Samt at du har gode motorer med mye potensiale i noen av dem som er et godt utgangspunkt. Tror du kan få en 1.8-2.0 civic 5 dørers som er litt bestefarkjørt til en bra pris. Evt. en 3 dørers. 4 dører har jeg også sett med stilig styling. Ellers er jo 92mod Audi S2 en råmorsom bil(kan moddes til 480HK men hver HK koster mye i omregistrering). Men vanskelig å få under 100K selv i dag hvis den er i god stand. Endret 17. oktober 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
henrikjah Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Men tenk på 850 da.. Den er jo råå.. og driftsikker til 1000, til tross for at den "ser ut som en legokloss" -- Synes de er pene jeg. Og sikkerheten er jo virkelig på topp i en slik bil.. Og ikke mange ungdommer som har det.Dog, en kamerat av meg har en 850 Stv da.. Men pen er den 5017606[/snapback] Well, her er min detaljerte mening om 850: Førsteinntrykk: shizza ma nizza, det er ÈN stor og firkantet bil! men den er jo litt tøff da. Stil både foran og bak, spess med en liten spoiler. Fordeler: Stor plass, behagelige seter, bra inn/ut stigning, comfort og lydnivå er bra. Stor og fin motor som tåler mye og går langt. Rå lyd Bra sikkerhet (pga den er så jævla svær) Ulemper: Parkering med stor bil (noe jeg ofte gjør på en rimelig ofte på trang parkeringsplass) Designet kan bli litt kjedelig, motoren sluker bensin, tung og slingrete bil på veien er ikke moro. Lenke til kommentar
henrikjah Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 for 70k har du ikke altfor stort utvalg når du i tillegg skal ha lav kilometer. Jeg ville satset utelukkende på småbilklassen for å få mest for pengene. Hva med Honda Civic, de er lette å style. En civic kan blir ganske så rå med litt enkel kaross mod/styling. Samt at du har gode motorer med mye potensiale i noen av dem som er et godt utgangspunkt. Tror du kan få en 1.8-2.0 civic 5 dørers som er litt bestefarkjørt til en bra pris. Evt. en 3 dørers. 4 dører har jeg også sett med stilig styling. Ellers er jo 92mod Audi S2 en råmorsom bil(kan moddes til 480HK men hver HK koster mye i omregistrering). Men vanskelig å få under 100K selv i dag hvis den er i god stand. 5017625[/snapback] Civic ser ut som, og er sikkert en grei bil. Som består av plastikk, plastikk og en motor Det jeg liker med civicen er utseende utvendig, etter styling. Invendig er til å spy av, spør du meg personlig. Men jeg har ikke satt invendig design på kriteriene mine, så kikker litt på finn.no etter civicer.. Jeg liker VTEC da Audi er en smooth bil, invendig og utvendig.. men en S2 har jeg desverre ikke råd til å forsikre Har hatt lappen i 6 dager og har punktert og ripa bilen til pappa og bulka bilen til mamma.. Uflaks? JA! Ingen av tinga var min feil engang.. (okei, bulken på mamma sin var min feil, men den er bitteliten da.. 1cm i stor) Håper uflaksen er over når jeg kjøper min egen bil! Men hvem bil skal jeg kjøpe? Kom med flere tips Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå