Gå til innhold

G72 kommer tidlig neste år?

Anbefalte innlegg

Vel og fint med de raske kortene, men I dont care. Det 6800 GT kortet er ufattelig overkill for meg såfall. Det jeg liker er ordet passiv kombinert med kjøler. Og akkurat der så ser ATI ut til å tape, når det nye topp kortet krever dualslot kjøler mens det nye topp kortet fra Nvidia ikke trenger det. Og frekvens er direkte koblet med varme, altså Nvidia har muligheten til å klokke kortene opp og så sette på en dualslot kjøler. Den ytelsesøknings muligheten har ikke ATI. En annen ting er at toppkortet viser ekstremitetene, og de svakere kortene vil da også meste sansynelig fra ATI sin side vise at de er varmere enn de svakere kortene fra Nvidia. Dette kan vises seg å være svært viktig for pris. Jeg tror nemmelig at de aller svakeste kortene altså 7200 vil klare seg helt uten kjøling og trenger bare en svært liten heatpipe. En så liten heatpipe at kostnadene vil være mindre for Nvidia enn å ha en vifte på, altså minde kostnader og et mer atraktivt kort. Håper at det snart blir standard på alle untatt toppkortene å ha heatpipe. Da vil produksjonen av heatpipes gå opp, noe som fører prisene til å gå ned, samt at det skaper et større ytelses gap mellom toppkortene og midelkortene noe som jeg synes er helt greit. Ytelsen vil da stå med i tråd med prisen enn i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prisen på toppkorta er faktisk ganske lave denne gangen. da 6800ultra kom så kosta de godt over 5k. samme med 5800ultra osv. geforce 3 kosta vel også over 5k da det kom. ATI har vel ikke vært noe spesielt bedre de heller.

7800GTX var vel aldri over 5k selv ved lansering. og ligger nå godt under 4k etter bare 3-4 mnd'er.

Faktisk sant det du sier der, håper den utviklingen vil fortsett i årene freomver :whistle:

Husker da jeg betalte nesten fem lakser for mitt Geforce 3, what was I thinking!!??

Endret av Lord_Linus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...