brsseb Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Tipper specsene til G72 blir som nevt ovenfor, 512mb, litte granne høyere frekvenser samt en oppgradering fra 24 til 32 pipes? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jeg håper Nvidia kommer med en 7600-serie i samme slengen. F.eks en G72-lignende brikke som er får orginalt 12 eller 16 pipelines. Denne bør ta over prissjiktet til 6600-serien og konkurrere med Radeon X1600-serien. 90nm bør gi noe lavere varmeutvikling så den kan bli mer stillegående også. Arvtageren til 6600-serien er allerede i produksjon, og det er et 90nm produkt... Regner også med at det kommer før jul Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Det verste som kan skje for ati nå er at de nok engang sliter med å gjøre topp kortene sine allment tilgjengelig og at nvidia har nye kort klare til salg på lanseringsdagen. Vi får nå se hvordan tilgjengligheten er når kortene først begynner å komme i butikkene. Don't get me wrong. Jeg ønsker absolutt ikke at det skal skje. Ingenting er bedre enn om ati får pumpet ut X1800XT kort til alle som vil ha det. Likevel syns jeg kanskje at de fortjener en smekk over fingrene hvis de spekulerer i noe man så og si kan kalle papirlanseringer for å "vinne" over nvidia. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Jeg tipper at X1800XT er godt ute i butikkene før jul. Endret 6. oktober 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Kommer nok en G70/NV47-A2 med 512MB før jul... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Frykter at forskjellen mellom G70 og G 72 blir så liten at dette neppe kan forsvares på annen måte enn at de må dumpe prisene en del, blir vel få som oppgraderer fra G70 til G72 iallefall. Når det gjelder ATI sine kort vil jo de ha den fordelen fremfor Geforce at du kan kjøre med 2 forskjellige kort samtidig,dermed må du ikke hele tiden kjøpe 2 nye kort om du ønsker dual, dette kan vise seg å bli et sterkt kort å ha på hånden . Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Raptor' date='06/10/2005 : 11:40'] G72 er neste high-end brikke ja, og det jeg har fått høre fra nVidia så skal denne kommer ganske tidlig neste år. Kan desverre ikke gi noen kilder for denne informasjonen Skal ikke mase mer på kildene dine.. men det er jo tydelig at du isåfall jobber direkte med NVidia, og ikke i import/salgsbransjen for de vet ikke dette på det nåværende tidspunkt. Hvis du derimot har lest dette på et par forum der det er folk som hevder å ha inside informasjon så vil jeg anbefale deg mot et par notoriske "frauds". De frekventerer de største forumene for ATi/NVidia og de har i årevis hevdet å vite ting på forhånd, men bommer oftere enn de treffer. De holder høy profil på disse sidene, og blir sett opp til fra mange der, men siden informasjonen er så upålitelig så er det sannsynlig at flere av dem er lystløgnere. Man kan aldri stole på anonyme folk på nett... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Snekkern: Enig ang. crossfire. Men det jeg synes er synd er at man må ha spesifike master/slavekort, man stiller ikke helt fritt. Hvis jeg kunne slengt på et hvilken som helst X1800XL nå og senere kjøpt et billig brukt X800 kort og slengt på samtidig uten å tenke på master/slave hadde jeg vært fornøyd. Endret 6. oktober 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
Loukomalada Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Raptor,06/10/2005 : 10:40]Det kommer også 512MB versjoner av 7800GTX, de bør være på markedet før x1800XT er tilgjenglig. Dette kortet kommer til å bruke G70 kjernen. Er dette sikker kilde raptor? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Raptor,06/10/2005 : 10:40]Det kommer også 512MB versjoner av 7800GTX, de bør være på markedet før x1800XT er tilgjenglig. Dette kortet kommer til å bruke G70 kjernen. Er dette sikker kilde raptor? I og med at jeg selv beta tester drivere for nVidia så ja... På grunn av NDA avtaler er det begrenset hva jeg kan si Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Raptor: Hvorfor har du lov til å komme med info som markedet ellers ikke gjør? Endret 6. oktober 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Raptor:Hvorfor har du lov til å komme med info som markedet ellers ikke gjør? Jeg går ikke inn i detaljer i ting... Og jeg sier heller ikke ting ut over hva offisielle nVidia representanter sier i intervjer med andre nettsider. Også er man litt annonym på et norsk forum... Passer på å ikke vise bilder av hardware/drivere. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Når man går tom for gode argumenter er det greit å ha et godt svar i bakhånd. Det har alltid jeg .D Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hmm. Uff da. Det fortsetter å trykke. Og nå som Nvidia hadde klart å holde 7800 GTX utenfor mediesøkelyset, uten noen videre lekkasjer og slikt, så kommer dette? Hmmhmm. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hmm. Uff da. Det fortsetter å trykke. Og nå som Nvidia hadde klart å holde 7800 GTX utenfor mediesøkelyset, uten noen videre lekkasjer og slikt, så kommer dette? Hmmhmm. Var ganske mye lekasjer rundt G70 også.... Du fulgte kanskje ikke med på "Se & Hør" (The Inquirer). Var ganske morro lesning der måndene før lanseringen av G70 Lenke til kommentar
Onkel Kompost Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Raptor' date='06/10/2005 : 14:22'] Var ganske mye lekasjer rundt G70 også.... Du fulgte kanskje ikke med på "Se & Hør" (The Inquirer). Var ganske morro lesning der måndene før lanseringen av G70 Hehe. Nei jeg må jo ærlig innrømme at jeg ikke føler med på andre steder enn HW.no, da de uansett tar artikkelstoff andre steder fra, og oversetter det til norsk. Så for meg kom g70 som julekvelden på kjerringa kan man vel si. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Heia Nvidia Heia ATI De slåss så fillene fyker og vi får kraftigere hardware til stadig lavere priser Lenke til kommentar
Never Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Heia Nvidia Heia ATI De slåss så fillene fyker og vi får kraftigere hardware til stadig lavere priser lavere priser? synes toppkorta blir bare dyrere og dyrere Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) prisen på toppkorta er faktisk ganske lave denne gangen. da 6800ultra kom så kosta de godt over 5k. samme med 5800ultra osv. geforce 3 kosta vel også over 5k da det kom. ATI har vel ikke vært noe spesielt bedre de heller. 7800GTX var vel aldri over 5k selv ved lansering. og ligger nå godt under 4k etter bare 3-4 mnd'er. Endret 6. oktober 2005 av Spirre Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 prisen på toppkorta er faktisk ganske lave denne gangen. da 6800ultra kom så kosta de godt over 5k. samme med 5800ultra osv. geforce 3 kosta vel også over 5k da det kom. ATI har vel ikke vært noe spesielt bedre de heller. 7800GTX var vel aldri over 5k selv ved lansering. og ligger nå godt under 4k etter bare 3-4 mnd'er. Faktisk sant det du sier der, håper den utviklingen vil fortsett i årene freomver Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå