Garreth Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jeg har et veldig merkelig problem. Jeg prøver å fikse internett tilkoblingen på en HP Pavilion ze5300. Jeg har prøvd det meste tror jeg. Installert et lite hjemmenettverk og prøvd både "Denne maskinen kobler seg direkte til internett" og "Denne maskinen kobler seg gjenom en gateway/hub" Men ingen av dem gjør at jeg kommer meg på internett. Jeg har prøvd å avinstallere nettverkskortet og installert det igjen, uten at det hadde noen innvirkning. Har tatt av brannmuren i windows og jeg har ikke noen andre brannmurer. Jeg har 5 andre pcer på nettverket så jeg vet at det ikke er noe galt med selve nettverket. Jeg får også kontakt med de andre pcene her, men kommer ikke inn på internett. Det merkeligste med dette er at når jeg pinger f.eks www.vg.no i cmd så får jeg svar. Noen som har peiling på hva som kan være galt? Lenke til kommentar
iqsentralen Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 hmm.. sjekka brannmuren din? det kan være den som setter noen grenser her og der.. men du får jo svar på ping, så.. uansett, det er verdt et forsøk.. Lenke til kommentar
Thoth Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Er det kun ping som fungerer? Hva med FTP og mail (f.eks outlook)? Prøv f.eks FTP kommandoen i dos. Eller TRACERT. Bare bytt ut ping med tracert. Endret 6. oktober 2005 av Thoth Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Tracert fungerer ja. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre med brannmuren, enn å slå den av i kontrollpanelet. Lenke til kommentar
hart Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Det kan hende at du må oppgi rett adresse til DNS serverene for din ISP... Verdt å sjekke. Lenke til kommentar
Thoth Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Prøv å gå inn på vg.no ved hjelp av ip-adressen. (http://193.69.165.21) Endret 6. oktober 2005 av Thoth Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Nei det fungerer ikke i IE eller Firefox, men jeg klarer å pinge og tracert mot den ipen. Jeg prøvde å gå inn på webserveren som er på det lokale nettverket bare for å teste om det var noe software feil at den ikke klarte å laste internettsider, men det klarte den. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 hadde sammen feil og da var det virus/spyware som hadde installert proxy på pc'en. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Ah, det hadde jeg faktisk ikke tenk på. Prøver å sjekke med Ad-aware. Edit: Huff, nå føler jeg meg passe idiot. Den fant ingen spy-ware, så jeg gikk i "Legg til/fjern programmer" og der så jeg Norman Firewall. Skrudde denne av og alt fungerte som normalt :!: Endret 6. oktober 2005 av Garreth Lenke til kommentar
iqsentralen Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 hehe.. Norman er greia si det.. Lenke til kommentar
Caddy Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Stemmer, er man ikke erfaren bruker når man installerer norman, sperrer norman alt av nett.... Dem burde vært saksøkt, og bedrifter burde ikke hatt lov å selge det... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Er man erfaren bruker, så hopper man lett over å installere Norman og Norton brannvegger i det hele tatt. Hvis bare alle kunne gjøre det... Bra at denne saken løste seg, i alle fall. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hvis det er norman som bøgger: Høyreklikk på "N"'en i hjørnet -> Personal Firewall -> Security -> Regler -> Fjern alle regler med "forby" på. And you are good to go! Lenke til kommentar
Insanity Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Personlig anbefaler jeg ingen å bruke Norman. Har utallige ganger sett at det gjør pc'er problematiske og ustabile. AVG free og XP sp2 firewall holder i massevis... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Personlig anbefaler jeg ingen å bruke Norman. Har utallige ganger sett at det gjør pc'er problematiske og ustabile. AVG free og XP sp2 firewall holder i massevis... Word. Lenke til kommentar
Andrivio Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Det merkeligste med dette er at når jeg pinger f.eks www.vg.no i cmd så får jeg svar. så lenge maskina har inne en Ip-addresse så klarer den å pinge og så få svar så cmd -> ping kommandoen er ikke gyldig når du skal sjekke om du har internett eller ikke. Lenke til kommentar
XeNoMoRpH Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Det merkeligste med dette er at når jeg pinger f.eks www.vg.no i cmd så får jeg svar. så lenge maskina har inne en Ip-addresse så klarer den å pinge og så få svar så cmd -> ping kommandoen er ikke gyldig når du skal sjekke om du har internett eller ikke. Det avhenger helt av om dns-oppsettet fungerer hvis man pinger et dns-navn og ikke en ip-adresse. 'om du har internett eller ikke' er vel en noe vag beskrivelse. Lenke til kommentar
Andrivio Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Det merkeligste med dette er at når jeg pinger f.eks www.vg.no i cmd så får jeg svar. så lenge maskina har inne en Ip-addresse så klarer den å pinge og så få svar så cmd -> ping kommandoen er ikke gyldig når du skal sjekke om du har internett eller ikke. Det avhenger helt av om dns-oppsettet fungerer hvis man pinger et dns-navn og ikke en ip-adresse. 'om du har internett eller ikke' er vel en noe vag beskrivelse. jaok. du vinner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå