re0gr Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 hey folkens. jeg har nå i noen uker prøvd å lært meg C. men jeg SKJØNNER ingen ting, må leve etter turtorials å giuds.. som ikke har noen "spesielle" hensikter... noen forslag til hva jeg kan faktisk LÆRE av, giuds o.l. Lenke til kommentar
Kjeksen Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Kjøp heller en bok. Accelerated C++ skal visst nok være anbefalt.. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Men Accelerated C++ gjelder vel stort sett for C++ Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Men Accelerated C++ gjelder vel stort sett for C++ Og som jeg har argumentert for i 101 andre poster er det da ingen grunn til ikke å velge C++ over C. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (Kom faktisk ikke til mer en 98 da jeg telte, men ) Jo, er helt enig i det, men denne karen spør jo etter C-stuff, så jeg antar at det er det han er ute etter, med mindre han skifter mening, og velger C++ istedet. (Ehm, litt tullete skrevet egentlig, men, men.. Kommer ikke på noen bedre måte å formulere det på nå ) Lenke til kommentar
re0gr Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 hmm... hva er bedre med c++ enn c da? hva er lettest til å forstå Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Alt man kan gjøre i C kan man også gjøre i C++ med tilnermet lik hastighet. Dessuten har C++ mange ting som gjør språket mye enklere å programmere i. (Templates, polymorfi, arv, etc) Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Det fins til tross for dette mange mennesker som hevder at det er best å lære C før man lærer C++. Jeg skal i alle fall forsøke å svare på spørsmålet du faktisk stilte. Jeg er enig i at en bok er en god måte å lære et nytt språk på, og bøker om C som er anbefalt er for eksempel disse to (bør leses i samme rekkefølge): C Primer Plus (4th edition) The C Programming Language (2nd edition) Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Kan en kjøpe slike bøker i vanlige bokbutikker, eller må de bestilles fra nettet? Hva er enklest å lære først? C eller C++? Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Like lett/vanskelig uansett om du velger C eller C++, viktigste er bare å komme i gang. Vil anbefale denne boken: the C programming language. Det er den beste læreboken jeg har lest, uavhengig av fagfelt. Bare utrolig bra, og den har de nok på mange bibliotek også, ellers er den heller ikke så veldig dyr. Ja den er gammel, men det er C også, og den lærer deg ikke å lage fancy programmer. MEN den gir en veldig grundig og god innføring i grunnsystemet, slik at du faktisk får litt forståelse for det du gjør, og hvorfor språket er implementert slik det er!! Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hvis du lærer deg C++ kommer du vel fortere igang med selve programmeringen, bl.a. fordi du har et supert standarbiblotek ved dein side. Som nevnt over, kan du gjøre i C++, alt det du kan i C, med tilnermet lik hastighet, så i mine øyne er det like greit å bare hoppe rett på C++. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå