Gå til innhold

Total War: Western roman empire - Noen tips/hjelp? (BI)

Anbefalte innlegg

Trodde aldri dette skulle skje...

Ok, la meg ta det fra begynnelsen.

Som den ekte romer jeg er, valgte jeg selvfølgelig å forsvare Romas ære, og dermed så jeg bare på teksten: "You were there for Rome's glory. Be there for Romes fall. (på baksiden av coveret)) med et hånlig smil.

Jeg fyrte opp spillet, og valgte Western Roman empire selvfølgelig, siden de er de mest romerske. Der ble jeg møtt av et stormvarsel og den blinkende rådgiveren som følte for å si noe... Jeg lot henne motvillig få si sitt, da sa hun noe ala: You have chosen to play as the Western Roman Empire, now you're in trouble... +++

Tok vekk stormvarselet og fikk se et rødt fjes (det var da som f***), men tenkte jeg kunne ta meg en liten tur rundt på kartet, for å se hvordan det ellers sto til.

Turen min gjorde ikke akkurat ting bedre ;) . Rundt omkring på hele kartet var det røde fjes. Ja ok da.. Var vel noen blå, gule fjes også.. ja og 2 grønne fjes elns.

Tenkte at dette må det da gå ann å fikse, med litt penger. Om man bare hadde hatt det...

Man starter med en lusen tusing, tenkte at: får se litt nærmere på det neste turn da.. Da var det -3000... Startet noen slag, og vant alle de så vidt det var. Tok over 2 nye byer, men mista 5.

Nå kommer poenget: Har dere noen tips, hint eller hjelp å gi meg, eller bedrer det seg etterhvert?

Skulle egentlig spilt nå, men fikk CTD når jeg trykka Esc midt i et slag, så tenkte jeg kunne spørre nå..

TSP :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pass på å bygg tradere, markeder og docker med penga du får fra å slakte byene du tar over.

Londonium, Salona og Rome er veldig rike byer, ta vare på dem, og bygg økonomiske byggninger der først. Kan værra en ide å setta de generalene med mest managment der og.

Man trenger ikke nødvendigvis disbande alle de dyre garrison unitene, bare send dem tell fronten og bruk dem, så trenger du ikke lage nye. Hvis Alemanni(sp?) stammen gir deg trøbbel, så er de enkle å utrydde, ei litta hær tar seg av dem. De går ikke i horde mode når man har tatt alle byene dems... Eaaaasy Money.

Et siste tips kan værra å fløtte hovedstaden din tell et mer sentralt sted. Massilia funka best for meg.

Men huff... denna kampanjen er no stress, fienden lar meg alderi værra i fred.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...