Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

turbo er ett must!


venbus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
snip

Da jeg leste innlegget ditt fikk jeg inntrykk av at dette må være en lillebror som har lånt en brukerprofil eller noe, for noen så tåpelige utsagn er det ikke ofte jeg leser...

8290351[/snapback]

 

Open U'R eyez! Det va hain som begynt, du må jo se den video jeg postet du også.. Dere skjønner ikke hva jeg snakker om. Lille bror? Enebarn jeg. Jaja. Kan du si hva du syntes var tåpeligst av det Jeg skrevet? Og beskriv hvorfor. Hva du mener med "snip"?

Lenke til kommentar
Kan du si hva du syntes var tåpeligst av det Jeg skrevet?

Også hvis du kikker nøye på videoen du postet, så ser du at de bilene BREMSET FØR DE SATT SEG FAST I SNØEN, FAEN ÅZZÅ!!

 

Og den hoppbakk reklame-filmen, har hørt bare negativt om hvordan de ordnet denne filmen.

Men det skal jeg ta opp i morgen. Trøtt no 7hu...

 

dette sier de fleste som ikke liker audi.. sutrer og griner om att filmen er fiksa

 

og da du kom med dette, ja da kan man begynne og lure.. tror faktisk det er det latterligste jeg har lest noensinne..

Linkene som du postet var ikke imponerende nok, har sjett framhjulstrekkere som gjort d samme, gode dekk, temperatur, du skjønner sikkert hva jeg mener.

 

 

har du i det hele tatt kjørt noe annet enn moped?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Idiotisk post LOL, vis du besøker audi.de å leser hva de sier om quattro, å sjekker videoen jeg postet SÅ SKJØNNER DU SIKKERT AT DET DU LEST PÅ AUDI.DE IKKE FUNGERER HEILE TIDEN, de skriver: hvis bakhjulene begynner å gå fortere enn framhjulene, så begyner quattro systeme å slå inn, framhjulene begynner å gå fortere enn bakhjulene, elr omvendt! Se på videoen en gang til!

 

Du så hvordan det vart, noen ganger fungerer d, noen ganger ikke. På gamle quattro  så er det sikkert "4wd full time"(ikke sikker på d, er ikke audi-fan-boy :!: ) Derfor var de beste "rally-maskiner" HVORFOR IKKE IDAG?

Linkene som du postet var ikke imponerende nok, har sjett framhjulstrekkere som gjort d samme, gode dekk, temperatur, du skjønner sikkert hva jeg mener.

Den eine linken da audi skjørt sist av alle, men kom lengst, bra, alle bilene har presset snøen for Quattro'n :thumbup:

Også hvis du kikker nøye på videoen du postet, så ser du at de bilene BREMSET FØR DE SATT SEG FAST I SNØEN, FAEN ÅZZÅ!!

Og den hoppbakk reklame-filmen, har hørt bare negativt om hvordan de ordnet denne filmen.

Men det skal jeg ta opp i morgen. Trøtt no 7hu...

Vis du sender en link der Audi Quattro kommer lenger(i snøen) enn IMPREZA elr EVO 9, da blir d nok for meg mann.

Å tenk to ganger før du skriver slike kommentarer: "idiotisk post", REAL!

Du skulle ha sagt det til meg FACE 2 FACE! At det jeg sa var idiotisk.  :cool:

Keep U'R head cool! Think twice & be nice. OK?  :)

8289645[/snapback]

 

Du vet ikke hva du snakker om.

 

Audi quattro med langsstilt motor er det simkin snakker om.

Audi quattro med tverrstilt motor er bare tull, det er det samme som:

VW 4 motion, syncro (unntatt quantum syncro), Skoda 4x4, Volvo AWD, osv. Bare drit.

 

Subaru har nesten likt 4-hjulstrekksystem som Audi quattro med langsstilt motor, bare at de bruker ikke Torsen differ, men Viskose-differ.

 

Grunnen til at audi valgte "juksequattro" til de mindre bilene, a3, s3, TT, osv. er at de er så små. De hadde ikke fått plass til en langsstilt motor, da hele motoren må plasseres foran stikkakslingene som går til forhjulene. Du har sikkert sett at gamle audier har jævlig overheng foran. Det er pga. langsstilt rekke-5 motor. Å ha motoren såpass langt framme er ikke veldig ideelt mtp. vektfordeling. Det blir også vanskeligere å forme en aerodynamisk front, da man ofte vil at bilen skal bli kortest mulig i fronten. Det blir enda værre med frontmontert intercooler som man ofte trenger til en turboladet motor med 500 hk. Det kan du se på Sport quattro. Den er den lengste utviklingen av den gamle 5-sylindra bilen med quattro. Det er veldig lett å skjønne hvorfor Audi gikk bort fra denne løsningen på mindre biler.

 

Subaru har akkurat samme opplegget, bare at de har boxer firere, og de er både lave og korte, like lange som en rekke-2 eller 3, altså kan de installere de i mindre biler.

 

Evo 9 vet jeg faktisk ingenting om...

8290215[/snapback]

 

 

Stemmer det! Jeg kan ingenting om Audi. JEG BARE SER OG KOMENTERER HVA JEG SER. OG AT QUATTRO SYSTEMET PÅ S6(Kankje det var A6?) IKKE FUNGERT SOM D SKA!

Lenke til kommentar
Kan du si hva du syntes var tåpeligst av det Jeg skrevet?

Også hvis du kikker nøye på videoen du postet, så ser du at de bilene BREMSET FØR DE SATT SEG FAST I SNØEN, FAEN ÅZZÅ!!

 

Og den hoppbakk reklame-filmen, har hørt bare negativt om hvordan de ordnet denne filmen.

Men det skal jeg ta opp i morgen. Trøtt no 7hu...

 

dette sier de fleste som ikke liker audi.. sutrer og griner om att filmen er fiksa

 

og da du kom med dette, ja da kan man begynne og lure.. tror faktisk det er det latterligste jeg har lest noensinne..

Linkene som du postet var ikke imponerende nok, har sjett framhjulstrekkere som gjort d samme, gode dekk, temperatur, du skjønner sikkert hva jeg mener.

 

 

har du i det hele tatt kjørt noe annet enn moped?

8294248[/snapback]

 

Jepp. Har aldri kjørt moped... Kjørt bil siden jeg var 16..

Lenke til kommentar

I den xdrive filmen så vil jeg si quattrosystemet fungerte som det skulle på audien. Torsendiffen klarer ikke å sende noe kraft til forhjulene så lenge bakhjulene ruller tilnærmet fritt.

 

Men de har vel et system som legger på litt brems på det hjulparet som spinner ukontrollert, slik at torsendiffen skal klare å skyve noe av kraften til det andre hjulparet?

 

kasey: aldri sett deg drifte i trondheim jeg... Men det er kanskje ikke så rart?

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar
I den xdrive filmen så vil jeg si quattrosystemet fungerte som det skulle på audien. Torsendiffen klarer ikke å sende noe kraft til forhjulene så lenge bakhjulene ruller tilnærmet fritt.

 

Men de har vel et system som legger på litt brems på det hjulparet som spinner ukontrollert, slik at torsendiffen skal klare å skyve noe av kraften til det andre hjulparet?

 

kasey: aldri sett deg drifte i trondheim jeg... Men det er kanskje ikke så rart?

8296148[/snapback]

 

Seff itj, bor itj i sentrum da vettu.. Å har itj kjørt opp enno heller.. har oppkjøring om ei uke. Men bare vent litt.. så får du nok sjå 100%! En blå A Omega 3000 elr en rød e30.

 

Da bli d my Ikea å kbs drift der jah!

Endret av kasey
Lenke til kommentar

Venter her jeg da... Vi får ta en tur på lånke så får vi se hvem som "drifter" best. Jeg kan ikke å drifte, men å ligge bredt gjennom svinga skal jeg nok få til.

 

Og når det gjelder topic "turbo er et must!" så er jeg ikke helt sikker. Kanskje jeg skal bygge singelturbo neste år, eller bare få tak i ny motor. "Alle" har jo turbo

Lenke til kommentar
Venter her jeg da... Vi får ta en tur på lånke så får vi se hvem som "drifter" best. Jeg kan ikke å drifte, men å ligge bredt gjennom svinga skal jeg nok få til.

 

Og når det gjelder topic "turbo er et must!" så er jeg ikke helt sikker. Kanskje jeg skal bygge singelturbo neste år, eller bare få tak i ny motor. "Alle" har jo turbo

8296331[/snapback]

 

Hehe, det går itj... Det e forbudt å drifte på lånke, å d har vært sia sommern. Men æ ska sjå ætte en Scorpio, å æ godtar utfordingen læl. :)

Lenke til kommentar
For helvete. Skriv norsk! Og hver så snill å ikke ødelegge to så fine biler.

8297629[/snapback]

 

 

Skriver norsk!

Jeg holder på å repare dem, de skal ødelegges, og repares, det er meninga, opel er skropel - og bmw er kebab tralle, altså greie biler, de som har tid til meke kjøper seg slike biler, har ikke penger til å kjøpe meg noe japansk kvalitets bakhjulstrekker.

Lenke til kommentar

Altså.. selv om verdens første permanente firehjulsdrift kom før 1910 så betyr jo absolutt ikke at det faktisk fungerte noe særlig godt! Etter hva jeg har fått med meg var Audi de første som virkelig fikk det til å klaffe skikkelig i kjappe biler. F.eks forstillinga hadde man problemer med å få til å vare på biler med permanent firehjulsdrift.

 

Turbo er forresten tøft.

Lenke til kommentar

Differensialen i girkassa varier fra girkasse til girkasse, hvorvidt den trekker med ett og to hjul, men det har ikke en dritt å si på topphastigheten når man kjører på tørr asfalt. Jeg trur heller ikke du drar fra turbobilen min selvom du har firehjulstrekk heller.

Endret av pc^2004
Lenke til kommentar

Faen, det er da faen meg gøy med turbo! :D

Dere som sier at dere holder fartsgrensa lyver!

Dere har kjørt fortere dere også!

Det er viktig og komme fort opp i farta!

Det er jo livsfarlig og ha en bil som går i maks 80km/t!

Tenk da du skal kjøre forbi folk.

Mvh Stefan

Lenke til kommentar
Er jo ikke akkurat livsnødvendig å kjøre forbi noen da.

8345581[/snapback]

 

Vis det er ei gammel kjerring som ligger i 70km/t i 80 sone så kjører du jo så klart forbi ho.

Hadde du liggi og putra bak ho du da?

Et forslag til deg: Dra deg på Gatebiltreff 11-13 Mai, også får du spørre om du får sitte på med en bil der:P

Og kjenne TURBON slå inn er digg:P

Et spørsmål: Har du noen gang sittipå/kjørt i over 200km/t i 80 sone?

Endret av PoWerRaZer
Lenke til kommentar

Vel, man dør ikke av å ikke kjøre forbi. Og, nei, jeg har nok ikke sittet på i over 200km/t i 80-sone, noe som er særdeles farlig.

 

Har sittet på med Sierra Cosworth, 200SX S14, Civic turbo (^^), Impreza WRX etc, så jeg har da fått kjenne hvordan en turbobil er når det begynner å skje noe.

 

Det er da morsomt så lenge det er krefter.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Vel, man dør ikke av å ikke kjøre forbi. Og, nei, jeg har nok ikke sittet på i over 200km/t i 80-sone, noe som er særdeles farlig.

 

Har sittet på med Sierra Cosworth, 200SX S14, Civic turbo (^^), Impreza WRX etc, så jeg har da fått kjenne hvordan en turbobil er når det begynner å skje noe.

 

Det er da morsomt så lenge det er krefter.

8346157[/snapback]

 

Ok:P

Da har du nok fått kjent krefter!:p

Men nå går jeg og legger meg.

Natta!

Endret av PoWerRaZer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...