Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

turbo er ett must!

venbus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Calibra-motorene, spesielt turbomotorene som ikke har topp som er merket COSCAST er dritt. Blir nesten litt feil å samenlikne disse motorene med en anstendig motor som f.eks Audi sin 1,8T

Calibra-turbo med COSCAST-topp er ok, der er toppen produsert av Cosworth.

6348317[/snapback]

Er ikke turbomotor han har i Calibraen. Sammenligner og sammenliger de to motorene, tenker da på dem som sier det skal litt til å ta knekken av en Calibramotor som stort sett er ny, gått ca. 50-100 000.

Tanken er at han har tatt knekken på såpass mange i forhold til at alle andre klarer å beholde motorene. Så er det Audien med 1.8T som er trimmet, tanken er at hn ikke har tatt knekken på denne som er trimmet til ca. 300HK, og da driver han med ennda værre kjøring, 300HK kan få en og hver gal mann bak rattet til å bi enda galere :roll:

For meg sier dette noe av hva slags kvalitet Audi leverer.

1800 Turbo er jo slitesterk motor det :D

6350108[/snapback]

Er enig der, med tanke på mye turtallsklipp på denne Audien jeg snakker om, og burnouts, så er jeg overrasket over at den takler det uten å knele under.

Enhver som har vært i Myre sentrum (sikkert ikke så manger her inne) har nok sett de laaaaaaange svarte fartsstripen etter denen Audien, er ikke 2-3 ganger hn har laget striper, men noe mer som 3-4, om ikke mer.

Så Audi er i mitt hjerte, er på etterslep med kjøretimer nå! Kjører en Audi A4 1.9 TDI Avant, er så fornøyd som man kan bli nå, spesielt bremsene var jeg overrasket over.. fikk en liten aha-opplevelse :p

Endret av k_drey
Lenke til kommentar
Forresten har et søskenbarn som er helt skadet på BMW, men jeg hører alltid på han at det og det har røket på den og den BMW'en, er typisk! Er en Audi A4 her hvor jeg bor som er trimmet av TS-Racing til ca. 300HK (bilen er blå med TS-Racing merker på hver side, kanskje noen kjenner til den?) Iafall, poden som kjøpte den er ikke helt god i hodet når det kommer til bilkjøring (tatt knekken av 3-4 Calibra motorer på ca. 1år). Han har ikke enda tatt knekken på A4-motorn som er trimma, og han kjører noe hardere på denne enn den stakkar Calibraen, gatene er et kunstverk av svartspor etter han!

Audi har fått sin plass i hjertet mitt, og den BMW diggeren jeg var før i tiden er 100% borte!

Tror jeg vet hvilken bil det er du snakker om. Om det er samme bil er nok sikkert.. Knall Blå audi A4 Quattro @ ca 300hk ?

Har satt på den bilen..., men syns imprezaen med 225hk gikk bedre :nei:

Og til deg som kjørte fra den M3'en: Du skjønner vel at du når du har firehjulstrekk og han har en bakhjulsdreven bil med 343hk på glatta spinner han og du kjører fra han? Noen få meter

Jepp,, men fy så gøy det var :D

Endret av tbend
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Ja det stemmer det! de var vel først  med orgentlig 4hjulstrekk i rally!?!

når det gjelder dere japsefans her inne, så skal jeg si dere en ting =)

RUST! Japser ruster som ingen andre biler klarer! bare iløpet av denne uken har jeg byttet 3 hjulbuer på japser! å jeg bor i ei lita bygd..

Spesielt Honda civic, på de bakre hjulbuene.

så eat that japsefreaks! :p

American muscles <3

5797107[/snapback]

LOL!

1. Alle biler ruster - MEN "Tysk" Opel har Rekord!

2. Har sett noen nye Audi med RUST som du sei også... lett... liten bulk... og ferdi

3. IDAG! Japanske biler betyr ikke bare motor-kvalitet og kjøre egenskaper, men også karosseri-kvaliet, BARE sjå på den nye Lexus'en, sparke ræva tå allj! Å FY!

Men "amerikasnke muskler" er bare noe Traktor-shit-show off... dårlig kvalitet på alt i dem, motor, karosseri, fjering, girboks, shit. Ikke noe å satse på åzzå... D va bare en 10 års periode da japanske biler hadde dårli karosseri kvalitet og sikkerhet...

800Hk Supra kjører ifra 1200Hk "american musle"(Samme vekt +/- 10%) og samme gjelder Quattro, AUDI HAR AVTALE MED MB, OG TOK DEMERS 4MATIC... Quattro = Lureri... Riskokere kan KARATE åzzå... Tenker bare på the white supra med 1500Hk-3.6L DOHC R6... blir brukt til daglig kjøring å har kjørt med den ca. 120.000km... No prob... Ikke noe rust der nei...

Lenke til kommentar
800Hk Supra kjører ifra 1200Hk "american musle"(Samme vekt +/- 10%) og samme gjelder Quattro, AUDI HAR AVTALE MED MB, OG TOK DEMERS 4MATIC... Quattro = Lureri... Riskokere kan KARATE åzzå... Tenker bare på the white supra med 1500Hk-3.6L DOHC R6... blir brukt til daglig kjøring å har kjørt med den ca. 120.000km... No prob... Ikke noe rust der nei...

8231806[/snapback]

At en supra med 800hk kjøer forbi en 1200hk amerikaner er vel det dårligeste argumentet på at Toyota ruster lite :ph34r::rofl:

Men hvorfor dra opp en sånn gammel tråd?

Endret av alexsnader
Lenke til kommentar

8231806[/snapback]

At en supra med 800hk kjøer forbi en 1200hk amerikaner er vel det dårligeste argumentet på at Toyota ruster lite :ph34r::rofl:

Men hvorfor dra opp en sånn gammel tråd?

8231911[/snapback]

1. Ser ikke noe argument der jeg... Jeg sa bare at denne toyotaen va uten rust :!:

Har sett bilen på video, og det var "0 rust" :)

2. No coments... :blush:

Lenke til kommentar

http://s34.photobucket.com/albums/d129/esk...ent=quattro.flv

ja, quattro.. :)

og før du poster enda en idiotisk post, les gjennom denne

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php...attro+historier

8288534[/snapback]

Idiotisk post LOL, vis du besøker audi.de å leser hva de sier om quattro, å sjekker videoen jeg postet SÅ SKJØNNER DU SIKKERT AT DET DU LEST PÅ AUDI.DE IKKE FUNGERER HEILE TIDEN, de skriver: hvis bakhjulene begynner å gå fortere enn framhjulene, så begyner quattro systeme å slå inn, framhjulene begynner å gå fortere enn bakhjulene, elr omvendt! Se på videoen en gang til!

Du så hvordan det vart, noen ganger fungerer d, noen ganger ikke. På gamle quattro så er det sikkert "4wd full time"(ikke sikker på d, er ikke audi-fan-boy :!: ) Derfor var de beste "rally-maskiner" HVORFOR IKKE IDAG?

Linkene som du postet var ikke imponerende nok, har sjett framhjulstrekkere som gjort d samme, gode dekk, temperatur, du skjønner sikkert hva jeg mener.

Den eine linken da audi skjørt sist av alle, men kom lengst, bra, alle bilene har presset snøen for Quattro'n :thumbup:

Også hvis du kikker nøye på videoen du postet, så ser du at de bilene BREMSET FØR DE SATT SEG FAST I SNØEN, FAEN ÅZZÅ!!

Og den hoppbakk reklame-filmen, har hørt bare negativt om hvordan de ordnet denne filmen.

Men det skal jeg ta opp i morgen. Trøtt no 7hu...

Vis du sender en link der Audi Quattro kommer lenger(i snøen) enn IMPREZA elr EVO 9, da blir d nok for meg mann.

Å tenk to ganger før du skriver slike kommentarer: "idiotisk post", REAL!

Du skulle ha sagt det til meg FACE 2 FACE! At det jeg sa var idiotisk. :cool:

Keep U'R head cool! Think twice & be nice. OK? :)

Lenke til kommentar

jeg tenker først og fremst på det gamle quattro drivverket.

Linkene som du postet var ikke imponerende nok, har sjett framhjulstrekkere som gjort d samme, gode dekk, temperatur, du skjønner sikkert hva jeg mener.

du kan ikke være seriøs? bare så det er sagt så har jeg hatt 4 fremhjulstrekkere, den siste med splitter nye Nokian Hakka 2 dekk.. og gjett hvem som har problemer opp der vi bor på vinteren? jeg? eller naboen med quattro?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Idiotisk post LOL, vis du besøker audi.de å leser hva de sier om quattro, å sjekker videoen jeg postet SÅ SKJØNNER DU SIKKERT AT DET DU LEST PÅ AUDI.DE IKKE FUNGERER HEILE TIDEN, de skriver: hvis bakhjulene begynner å gå fortere enn framhjulene, så begyner quattro systeme å slå inn, framhjulene begynner å gå fortere enn bakhjulene, elr omvendt! Se på videoen en gang til!

Du så hvordan det vart, noen ganger fungerer d, noen ganger ikke. På gamle quattro  så er det sikkert "4wd full time"(ikke sikker på d, er ikke audi-fan-boy :!: ) Derfor var de beste "rally-maskiner" HVORFOR IKKE IDAG?

Den eine linken da audi skjørt sist av alle, men kom lengst, bra, alle bilene har presset snøen for Quattro'n :thumbup:

Også hvis du kikker nøye på videoen du postet, så ser du at de bilene BREMSET FØR DE SATT SEG FAST I SNØEN, FAEN ÅZZÅ!!

Og den hoppbakk reklame-filmen, har hørt bare negativt om hvordan de ordnet denne filmen.

Men det skal jeg ta opp i morgen. Trøtt no 7hu...

Vis du sender en link der Audi Quattro kommer lenger(i snøen) enn IMPREZA elr EVO 9, da blir d nok for meg mann.

Å tenk to ganger før du skriver slike kommentarer: "idiotisk post", REAL!

Du skulle ha sagt det til meg FACE 2 FACE! At det jeg sa var idiotisk.  :cool:

Keep U'R head cool! Think twice & be nice. OK?  :)

8289645[/snapback]

Du vet ikke hva du snakker om.

Audi quattro med langsstilt motor er det simkin snakker om.

Audi quattro med tverrstilt motor er bare tull, det er det samme som:

VW 4 motion, syncro (unntatt quantum syncro), Skoda 4x4, Volvo AWD, osv. Bare drit.

Subaru har nesten likt 4-hjulstrekksystem som Audi quattro med langsstilt motor, bare at de bruker ikke Torsen differ, men Viskose-differ.

Grunnen til at audi valgte "juksequattro" til de mindre bilene, a3, s3, TT, osv. er at de er så små. De hadde ikke fått plass til en langsstilt motor, da hele motoren må plasseres foran stikkakslingene som går til forhjulene. Du har sikkert sett at gamle audier har jævlig overheng foran. Det er pga. langsstilt rekke-5 motor. Å ha motoren såpass langt framme er ikke veldig ideelt mtp. vektfordeling. Det blir også vanskeligere å forme en aerodynamisk front, da man ofte vil at bilen skal bli kortest mulig i fronten. Det blir enda værre med frontmontert intercooler som man ofte trenger til en turboladet motor med 500 hk. Det kan du se på Sport quattro. Den er den lengste utviklingen av den gamle 5-sylindra bilen med quattro. Det er veldig lett å skjønne hvorfor Audi gikk bort fra denne løsningen på mindre biler.

Subaru har akkurat samme opplegget, bare at de har boxer firere, og de er både lave og korte, like lange som en rekke-2 eller 3, altså kan de installere de i mindre biler.

Evo 9 vet jeg faktisk ingenting om...

Endret av RCP-88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...