kremt Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 (endret) uviktig info . ....... Endret 25. april 2006 av kremt Lenke til kommentar
tbend Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 (endret) Seff, de som kjører VW Syncro har skjønt det 5748596[/snapback] Kremt Endret 14. mars 2006 av tbend Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Ser mye tyskerluuv her, men lite om Japanske biler. Det er vel strengt tatt mye Japansk i f.eks rally? Subaru og Mitsubishi? Japanske biler er ihvertfall skikkelig kvalitet, sånn i forhold til f.eks: Bmw Stasjonsvogn. Eller hva med en 1996 mod A6 avant?. Anyways. Jeg hadde tatt en Subaru Impreza over en tysker når det gjelder 4hjuls og turbo Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Ser mye tyskerluuv her, men lite om Japanske biler. Det er vel strengt tatt mye Japansk i f.eks rally? Subaru og Mitsubishi? Japanske biler er ihvertfall skikkelig kvalitet, sånn i forhold til f.eks: Bmw Stasjonsvogn. Eller hva med en 1996 mod A6 avant?. Anyways. Jeg hadde tatt en Subaru Impreza over en tysker når det gjelder 4hjuls og turbo 5750963[/snapback] Tråden har sporet helt av. Det var i utgangspunktet snakk om "turbo er et must".. Og det var vist bilder av en BMW motor med turbo.. Hvorfor alle har begynt å diskutere hva som er best av Audi og BMW (eller enda verre, forskjellen mellom Quattro og Syncro, A3 og A4 etc) er helt på jordet. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Ser mye tyskerluuv her, men lite om Japanske biler. Det er vel strengt tatt mye Japansk i f.eks rally? Subaru og Mitsubishi? Japanske biler er ihvertfall skikkelig kvalitet, sånn i forhold til f.eks: Bmw Stasjonsvogn. Eller hva med en 1996 mod A6 avant?. Anyways. Jeg hadde tatt en Subaru Impreza over en tysker når det gjelder 4hjuls og turbo 5750963[/snapback] Subaru kan også 4x4, det skal de ha, men er ikke inponert over AWDen til fattern, Legacy 2004mod, den spinner mer enn den burde, men derimot en kompis sin Impreza Wrx, der har du real 4x4 og kvalitet. Lenke til kommentar
frakk2000 Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Blir litt dumt å diskutere ettermonterte turboer også, for det er så mange faktorer som gjør ting bra eller ikke. Jeg har fått det for meg at Japanske biler har generelt et høyere kvalitetsnivå på sine turbobiler, se Supra, Skyline osv. Saab var jo også tidlig ute og gjorde turbo til allemannseie, måkke glemme dem heller Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Men så er det nå en gang slik at Audi Quattro er blitt kåret til tidenes rallybil da Lenke til kommentar
dellorto2 Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Ja det stemmer det! de var vel først med orgentlig 4hjulstrekk i rally!?! når det gjelder dere japsefans her inne, så skal jeg si dere en ting =) RUST! Japser ruster som ingen andre biler klarer! bare iløpet av denne uken har jeg byttet 3 hjulbuer på japser! å jeg bor i ei lita bygd.. Spesielt Honda civic, på de bakre hjulbuene. så eat that japsefreaks! American muscles <3 Lenke til kommentar
Bimmerlars Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 eller en Audi Femmer 5674047[/snapback] Audi har aldri, og kommer sikkert aldri heller til å bygge så bra motorer som det BMW gjør. Og nei, jeg er ingen BMW tilhenger what so ever. Stort sett alle BMW sine 4-sylindra og samtlige 6-sylindra motorer har jo mye bedre potensiale enn en Audi femmer. 5674072[/snapback] begrunn det, ser mye mer potensiale i audi sin 1,8t enn bmws 1,6 og 1,8liters firere edit:og jeg er INGEN audi-fanboy, heller tvert imot 5726503[/snapback] Hvorfor er det større potensiale i 1,8t til audi? Folk kjører 1bars ladetrykk på orginal BMW M10(fireren som sitter i E30 316/318) med justerbar BTR! Med pianotråd kan man kjøre 3,5bars ladetrykk på en M10!! Hvor er audimotoren bedre? 5726918[/snapback] man trenger ny topp med lavere komp, manifold eksos, turbo, helst intercooler og masse andre småting for å kjøre på 1 bar, audien er lettere å trimme siden den kommer med turbo originalt, derfor mente jeg at den har større potensiale. skal vi begynne å sammenlikne hardt trimma biler fra hver fabrikant blir diskusjonen uinteressant. hvor mye benker disse "original" m10ene på en bar da? og hva er gjort med dem? 5727179[/snapback] "ny topp med lavere komp" Det er vel noe av det dummeste jeg har hørt på en god stund... Andre stempler eller tykkere toppakning er hva man trenger, dersom man skal senke komp. Den har ikke større potensiale når den kommer med turbo orginalt? Hva legger du i potensialet? 30hk mer enn orginalt? eller snakker vi ordentlig trimming? (300++hk) En M10 på 1 bar benker vel et sted mellom 200 og 250 hk. Vet om en som kjører en M10 som kun har saab 9000 dyser og justerbar BTR som kjører 1 bar! Og det viser seg å holde fint. Da er orginal komp beholdt (9,5:1) Toppakning er også orginal, altså ikke stålforsterka f. eks. Personlig tror jeg at grunnen til at mange ikke kjører M10 motor er fordi når de skal bygge BMW skal de ha sekser. Skjønner det forsåvidt, grom lyd. Er mange BMW'er på gatebil. Nå må du få opp øya gutt E30'ene strømmer på bla. Bare se på Helge Vik sin f. eks. Det er jo et prakt eksemplar! Og til deg som kjørte fra den M3'en: Du skjønner vel at du når du har firehjulstrekk og han har en bakhjulsdreven bil med 343hk på glatta spinner han og du kjører fra han? Noen få meter Bare for å få skryte litt mer av M10'en. I formel 1 på åtti-tallet kunne teamene velge mellom 3,0l sugemotor og 1,5l turbomotor. BMW kjørte da med turboladd M10 motor som benka 1350hk! Og gjett hvor de fikk motorblokker fra? Jo, vanlige personbiler som var gått 100.000+ Dette for å være sikre på at støpingen av blokken var vellykket. Lenke til kommentar
Bimmerlars Skrevet 24. mars 2006 Del Skrevet 24. mars 2006 Ser mye tyskerluuv her, men lite om Japanske biler. Det er vel strengt tatt mye Japansk i f.eks rally? Subaru og Mitsubishi? Japanske biler er ihvertfall skikkelig kvalitet, sånn i forhold til f.eks: Bmw Stasjonsvogn. Eller hva med en 1996 mod A6 avant?. Anyways. Jeg hadde tatt en Subaru Impreza over en tysker når det gjelder 4hjuls og turbo 5750963[/snapback] Japanske biler er kvalitet ja, ingen tvil om det. Men se på hva du får når du kjøper en japansk bil kontra en tysk. En ny japse i dag er jo likt utstyrt som en som kom på starten av nittitallet... Det skjer liksom ingen utvikling! De kan bygge radioer og DVD-spillere, men bilelektro har de ikke noe særlig god greie på dessverre.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Japanerne er på tur etter, men for lite, for sent Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 0'ene strømmer på bla. Bare se på Helge Vik sin f. eks. Det er jo et prakt eksemplar! hehe, ja han ser habil ut i dragrace på gatebil.. Lenke til kommentar
Bimmerlars Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 0'ene strømmer på bla. Bare se på Helge Vik sin f. eks. Det er jo et prakt eksemplar! hehe, ja han ser habil ut i dragrace på gatebil.. 5811250[/snapback] Han ser rimelig fucked ut når han drar på ja Helt sjokkert over akselrasjonen Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Turbo er vel ikke et must men heller en etter min mening en komforsak da bilene )normale) får mere dreimoment og dermed slipper man å gire så mye eller bli lei av ei automat kasse som girer i tide og utide (vet de kan låses på gear men men). Har hatt en passat 1,8 og har nå en 1,8T og det er stor forskjell i draget så for min del så er det greit men dog så er det jo ikke hk som er interessant i en slik sammenheng men dreimomentet, så jeg konkluderer for min egen del at dreimoment er et must! Lenke til kommentar
Bimmerlars Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Turbo er vel ikke et must men heller en etter min mening en komforsak da bilene )normale) får mere dreimoment og dermed slipper man å gire så mye eller bli lei av ei automat kasse som girer i tide og utide (vet de kan låses på gear men men). Har hatt en passat 1,8 og har nå en 1,8T og det er stor forskjell i draget så for min del så er det greit men dog så er det jo ikke hk som er interessant i en slik sammenheng men dreimomentet, så jeg konkluderer for min egen del at dreimoment er et must! 5812418[/snapback] Når man bygger motor for en bil som skal gå fort og akse, så er det HK som gjelder. Dreimoment gjør ikke at bilen akser bedre veitdu. Men er det snakk om komfortbrakke så er dreimoment en fin ting Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 26. mars 2006 Del Skrevet 26. mars 2006 Turbo er vel ikke et must men heller en etter min mening en komforsak da bilene )normale) får mere dreimoment og dermed slipper man å gire så mye eller bli lei av ei automat kasse som girer i tide og utide (vet de kan låses på gear men men). Har hatt en passat 1,8 og har nå en 1,8T og det er stor forskjell i draget så for min del så er det greit men dog så er det jo ikke hk som er interessant i en slik sammenheng men dreimomentet, så jeg konkluderer for min egen del at dreimoment er et must! 5812418[/snapback] Når man bygger motor for en bil som skal gå fort og akse, så er det HK som gjelder. Dreimoment gjør ikke at bilen akser bedre veitdu. Men er det snakk om komfortbrakke så er dreimoment en fin ting 5812531[/snapback] Det var da vitterlig komf det var snakk om da Lenke til kommentar
Actros2554 Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Mykje grei info her om ulike motorer osv osv,men er det noen her som veit nøyaktig korleis desse komponentane fungera,både åleine og sammen? Virker egentlig ikkje slik,er mest synsing. Er sjølv mekaniker og har bygd om og oppgradert mangen biler til trubokonvertering osv,både på jobb og privat. Går an å "skvise" mangen hester utav en motor,men cluet er jo å få det til å vare og at bilen er kjørbar på heile registeret,ikkje berre i benk! Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Ser mye tyskerluuv her, men lite om Japanske biler. Det er vel strengt tatt mye Japansk i f.eks rally? Subaru og Mitsubishi? Japanske biler er ihvertfall skikkelig kvalitet, sånn i forhold til f.eks: Bmw Stasjonsvogn. Eller hva med en 1996 mod A6 avant?. Anyways. Jeg hadde tatt en Subaru Impreza over en tysker når det gjelder 4hjuls og turbo 5750963[/snapback] Japanske biler er kvalitet ja, ingen tvil om det. Men se på hva du får når du kjøper en japansk bil kontra en tysk. En ny japse i dag er jo likt utstyrt som en som kom på starten av nittitallet... Det skjer liksom ingen utvikling! De kan bygge radioer og DVD-spillere, men bilelektro har de ikke noe særlig god greie på dessverre.. 5807399[/snapback] ekke alle som trenger bobil heller jo enklere jo bedre, og mindre som går i filler. Endret 27. mars 2006 av -Bassaddict- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå