bap Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) eller en Audi Femmer 5674047[/snapback] Audi har aldri, og kommer sikkert aldri heller til å bygge så bra motorer som det BMW gjør. Og nei, jeg er ingen BMW tilhenger what so ever. Stort sett alle BMW sine 4-sylindra og samtlige 6-sylindra motorer har jo mye bedre potensiale enn en Audi femmer. 5674072[/snapback] HALLO.... femmern som va utvikla på 80 talle konkurrere ennu i toppen E kommet masse ny teknologi, men femmern e dæ fortsatt!! merkeli! tur nok Audi har en forsprang ja Endret 4. mars 2006 av bap Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 (endret) Og 1,3litern til mazda var ikke utviklet på 80-tallet? Første wankelen til mazda kom i '72 (rotar1). Hvis det er snakk om 700hk+ tror jeg ikke de må overhales noe særlig mer enn andre motorer Edit: Bomma på siteringa... er ikke helt edru nå Endret 5. mars 2006 av Kamikazesmurf Lenke til kommentar
bap Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Og 1,3litern til mazda var ikke utviklet på 80-tallet? Første wankelen til mazda kom i '72 (rotar1). Hvis det er snakk om 700hk+ tror jeg ikke de må overhales noe særlig mer enn andre motorer Edit: Bomma på siteringa... er ikke helt edru nå 5702243[/snapback] hehe.... ska du nu bynne å blanfe Mazda inne i denna diskusjon? ser ikke akkorat på Mazda å Audi på konkurrenta! mazda har nu vært heldi me ett par bila, men d e nu ikke nåkka mer enn d... Men når d kommer t Audi så bi d en anna dans Lenke til kommentar
Bimmerlars Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Audi - Forspranget ligger i teknikken 5700800[/snapback] Hvilken teknologi er det du gnåler sånn om? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Audi'en som pappa hadde var 86' men god som fy (2,2 turbo) Hva rotasjonsmotorer har i denne diskusjonen å gjøre vet jeg ikke, men er jo en kjent sak at disse måtte overhales oftere enn "vanlige" motorer grunnet problemer med slitestyrke pluss et veldig høyt turtallsregister OT: Liker forresten den markedsføringen til Audi.. Tenker da på en av bildene som var bak på Magasinet (som følger med Dagbladet eller VG på lørdagene) der det var bilde av en skiltstolpe med to skilt: Et rundkjøringsskilt og et skilt med fartsgrensen der det sto 90 Budskapet var klart: Audi Quattro Noen som har dette bildet? Er bare bilde av innkjøringa til rundkjøringa og skiltstolpen, altså ingen bil eller lignende Lenke til kommentar
22122277 Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Audi - Forspranget ligger i teknikken :!: :!: :!: Kanskje det dummeste slagordet i bilverdenen. Endret 6. mars 2006 av nilsvn Lenke til kommentar
tbend Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Audi - Forspranget ligger i teknikken 5700800[/snapback] Hvilken teknologi er det du gnåler sånn om? 5707023[/snapback] Audi Har MANGE teknikker som andre produsenter har siklet på og kopiert... 1980: Quattro - Vil si det fortsatt er verdens best 4x4 System som drar 50:50 og Diffsperre, det er traktor. Sammtidig kom Rekkefermmern i 10ventilers utgave og de dro ut rundt 500hk i rally sammenheng. De tok ut 220Hk orginalt i URquattroen. Etterhvert kom SportQuattroen (165utgaver ble solgt til privat) den hadde 20v og Alu topp. De tok ut 230Hk orginalt i denne bilen, men da ble den satt i S1 "Pikes Peak" da var det tatt ut 660Hk med KKK27 turboen med et ladetrykk på 1.9Bar. Dahlback sa selv i en reportasje om bilen hans: " Ser jo ut til at motoren holder også " så jeg vil se at han har hatt 20 motorer i Golfen !takk! Samme motor har han i SportQuattroen sin og Poloen. Audi ligger også langt fram når det gjelder Girkasse, hviss noen vet hva Multitronic er så vet de hva jeg snakker om. Audi har nettopp laget "verdens" råeste Diesel motor. Se: Le-mans V12 5.5L Biturbo 1100Nm 650Hk, DIESEL. "Bang & Olufsen" i 2006 S8 Leds isetedefor de gamle glødelysene. BTW: Må bare få låv til å si at jeg kjørte i fra en (Trur det var 2002 - 2003modell) BWM M3 med min Golf 2 Syncro, 90Hk mot BMW sine 300+ , hjelper ikke når den bare drar på 1 eller 2 hjul. Flaut, JA Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Sku likt å sedd hvem som kjørte den bmwen Lenke til kommentar
TechnoPhobia Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Må bare få låv til å si at jeg kjørte i fra en (Trur det var 2002 - 2003modell) BWM M3 med min Golf 2 Syncro, 90Hk mot BMW sine 300+ , hjelper ikke når den bare drar på 1 eller 2 hjul. Flaut, JA 5709121[/snapback] HALLO! Alle veit at det mest solgte "tuning"-produktet til BMW er M-tech-emblem!! Så det var vel heller uvisst om det var en m3 tenker jeg!! Lenke til kommentar
tbend Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Må bare få låv til å si at jeg kjørte i fra en (Trur det var 2002 - 2003modell) BWM M3 med min Golf 2 Syncro, 90Hk mot BMW sine 300+ , hjelper ikke når den bare drar på 1 eller 2 hjul. Flaut, JA 5709121[/snapback] HALLO! Alle veit at det mest solgte "tuning"-produktet til BMW er M-tech-emblem!! Så det var vel heller uvisst om det var en m3 tenker jeg!! 5710450[/snapback] To Doble Eksos bak, Luftinntak med M emblem over hjulbuer framme... Ikke en M3? Hjelper ikke hvem som kjører om ikke bilen kan kjøre på glatt vei! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Quattro - Vil si det fortsatt er verdens best 4x4 System som drar 50:50 og Diffsperre, det er traktor. Audi ligger også langt fram når det gjelder Girkasse, hviss noen vet hva Multitronic er så vet de hva jeg snakker om. 5709121[/snapback] Quattro var vel ikke spesiellt nytt bortsett fra man satte det på en rallybil, teknikken var vel utgammel i 1980, verdens første bil med permanent 4WD kom før 1910. Multironic er jo en avart av en variatorkasse som også er utgammel, på biler var det DAF som brukte denne løsningen, de mer moderne kassene kom med Nissan, Ford og Fiat på begynnelsen på nittitallet. Det er utrolig få ting på biler som er nytt hvis man ser bort fra elektronikk o.l. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Sku likt å sedd hvem som kjørte den bmwen 5710204[/snapback] Døvstumme bestemoren til Dagfinn Høybraaten, som for øvrig også har grå stær på høyre øye og kjøttmeis på venstre I tillegg kommer leddgikt i gassfoten og for kort reaksjonevne _les 14 minutter_.. Sikker på at han ville kappe med deg og trampet på gassen i utgangspunktet? Har selv kjørt fra en Golf II GTi med Kadett'en, noe som er mer realistisk.. Er også de som monterer det som skal til for å få 316i'en sin til å se ut som en M3, men er ikke dermed sagt at den er det.. Sorry OT On Topic: Mye er gammelt men videreutviklet Men ja, Quttrosystemet til Audi er rått! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Audi - Forspranget ligger i teknikken 5700800[/snapback] Hvilken teknologi er det du gnåler sånn om? 5707023[/snapback] Å, hør på han nå, som racer rundt i kebabtralla si Lenke til kommentar
kremt Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) Ja det var denne teknikken da Endret 6. mars 2006 av kremt Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Skjønner ikke vitsen. ACR, Vaaler, Gardermoen, Lånke, ja det finnes mange plasser der man ikke trenger å følge fartsgrensene Når det ikke er angitt annet så er jo egentlig "fartsgrensen" 80 km/t selv om man er på bane. hehe du tror det ja 4995109[/snapback] Så sant du ikkje kjører etter NBF sitt regelverk med lisensierte biler gjelder veitrafikkloven, og så sant banen ligger utenfor tettbebygd strøk gjelder da fartsgrensa 80 km/t. Om arrangørene og deltagerene velger å bryte veitrafikkloven å kjøre over 80 er på eget ansvar. Heldigsvis er ikkje politiet så frekke at dei stiller seg opp med rader på banetreffa. 5001492[/snapback] Det er vel ikke maks 80 på lukket bane, når det ikke er alminnelig adgang der se paragraf under: Veitrafikkloven § 1. Lovens område. Denne lov gjelder all trafikk med motorvogn. Den gjelder også annen ferdsel, men da bare på veg eller på område som har alminnelig trafikk med motorvogn. Trafikk eller ferdsel omfatter i denne lov også opphold på veg eller på område der det er alminnelig adgang til og vanlig å kjøre med motorvogn. Kongen kan bestemme at loven helt eller delvis skal gjelde for annet område enn nevnt i paragrafen her, eller at den helt eller delvis ikke skal gjelde for slikt område. For Svalbard og Jan Mayen gjelder loven med de endringer som Kongen måtte fastsette av hensyn til de stedlige forhold. Endret ved lover 12 juni 1987 nr. 64, 4 juli 1991 nr. 49. Lenke til kommentar
VwDaniel Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 (endret) en wankel bør til informasjon overhales vær 30000km... en stempel kan gå som de fleste vet myyyyye lengre... og henter man 700hk ut av den blir det vell helst en banemotor som varer 402 meter. men til tophic.. e vell ikkje tvil at om man kan velge 200hk uten turbo eller 200hk med turbo så ville enver dude som ute etter kraft valgt den uten noe serlig mer trenger det ikkje å koste heller.. Endret 6. mars 2006 av VwDaniel Lenke til kommentar
bap Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Quattro - Vil si det fortsatt er verdens best 4x4 System som drar 50:50 og Diffsperre, det er traktor. Audi ligger også langt fram når det gjelder Girkasse, hviss noen vet hva Multitronic er så vet de hva jeg snakker om. 5709121[/snapback] Quattro var vel ikke spesiellt nytt bortsett fra man satte det på en rallybil, teknikken var vel utgammel i 1980, verdens første bil med permanent 4WD kom før 1910. Multironic er jo en avart av en variatorkasse som også er utgammel, på biler var det DAF som brukte denne løsningen, de mer moderne kassene kom med Nissan, Ford og Fiat på begynnelsen på nittitallet. Det er utrolig få ting på biler som er nytt hvis man ser bort fra elektronikk o.l. 5711142[/snapback] Ja fortell hva en Multitronic girkassse er da! tviler på at Nissan, Ford og Fiat benytter disse girkassene... Er ikke vits å komme med 100 daue hester og med en Multitronic girkasse Lenke til kommentar
TechnoPhobia Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 hva så alle sammen? topic heter TURBO ER ET MUST hensikten var vel at vi skulle diskutere den turbo-rigga bmw-motorn.. Lenke til kommentar
bap Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Sant, er et stykke utfor topic Men er man entusiast så er det sånn det må bli BMW holder ikke mål AUDI Lenke til kommentar
bergaloevera Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 (endret) Sant, er et stykke utfor topic Men er man entusiast så er det sånn det må bli BMW holder ikke mål AUDI 5715583[/snapback] Eller skal vi kaller det AUDA.. Bare at Auda har FWD som grunnfremdrift sier det meste... Leste forresten en test på BMW 525Xi (Eller var det 525xD) her om dagen.. Der stod det at BMWs Firehjulsdrift banker Auda's quattro ned i støvla.. Endret 7. mars 2006 av MicrolaXx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå