ezcey Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Dette problemet støtte jeg på i oppstarten nylig. Alt har funket fint, inntil jeg tok ut den gamle DVD-brenneren (da tok plutselig boot-sekvensen mye lengre tid) - når jeg fikk erstattet den med en ny (nec 3540a) fikk jeg denne meldingen i oppstarten. Nå har jeg satt inn en ny disk (WDC 160GB IDE) som jeg skulle reinstallere XP på, og eneste som er tilkoblet er DVD-Brenneren og harddisken, men allikevel får jeg samme feilmelding. NO Hard Disk Drive Detected! Primary Master Drive - ATAPI Incompatible Har prøvd med cable select og jumper settings, samt prioriteringene for boot i BIOS uten å komme noen vei. Noen tips, eller kan det være hovedkortet mitt som har kortslutta noe greier i IDE kontaktene? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Sjekk jumperene. Primary Master skal være en harddisk. Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Har prøvd dette, men uten noe hell. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Prøv med en og en enhet, bytt kabel, prøv en annen IDE-port. Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2005 har gjort dette, og det er kun en IDE hovedenhet, den andre er til RAID bruk (kan denne brukes til dette da?) Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Her kommer litt oppdatering. Har prøvd begge IDE kontaktene, både "hoved" og raidkontakten, med forskjellige jumpersettings, og bare den ene harddisken tilkoblet som single master. Får fortsatt samme feilmelding Primary Master Drive - ATAPI Incompatible Hovedkortet er Asus P5AD2-E Premium og harddisken er en Western Digital 160gb IDE Disk Lenke til kommentar
Geddy Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Edit: skriveleif Geddy Endret 12. oktober 2005 av Geddy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå