Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Må bare bøye meg i støvet. Virkelig bra jobba, fikk maange ideer her! Og den p-en var sinnsykt rå!! :) Mulig jeg bruker en K i mitt prosjekt? (Kizz=)

Er det kalde katoder du bruker for å lyse opp glasset i endene på den måten? Er vanvitti digg å se da.. Og fikk en ide om at jeg kanskje skal ha plexi-glasset på utsiden av kabinettet, ikke på innsiden.

Men til et tre kabinett, burde jeg helst brukt noe annet en sota plexi? Gjennomsiktig? Har ikke sett de forskjellige fargene real, kun på bilder...

STÅ PÅ :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må bare bøye meg i støvet. Virkelig bra jobba, fikk maange ideer her! Og den p-en var sinnsykt rå!! :) Mulig jeg bruker en K i mitt prosjekt? (Kizz=)

Er det kalde katoder du bruker for å lyse opp glasset i endene på den måten? Er vanvitti digg å se da.. Og fikk en ide om at jeg kanskje skal ha plexi-glasset på utsiden av kabinettet, ikke på innsiden.

Men til et tre kabinett, burde jeg helst brukt noe annet en sota plexi? Gjennomsiktig? Har ikke sett de forskjellige fargene real, kun på bilder...

5130174[/snapback]

Hehe, det der er Blå UV Plexi ;) Drittøff å se på! Hvorfor ikke bruke sota plexi i trekabinett egentlig?

Chase: Du har vel ikke en bit UV Blå plexi til overs vel? Skulle hatt en liten bit til prosjektet mitt, logo :)

EDIT: Veit at Klikka_bZerk har spørt før, men skader ikke å spørre:)

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

5130174[/snapback]

tusen takk for ros :) hjelper GODT på! og ja jeg bruker kalde katoder av typen med UV/blacklight belysning. vinduet er UV blå plexi og reagerer med UV katodene. det er derfor det har den effekten. ;)

5130174[/snapback]

Hehe, det der er Blå UV Plexi ;) Drittøff å se på! Hvorfor ikke bruke sota plexi i trekabinett egentlig?

Chase: Du har vel ikke en bit UV Blå plexi til overs vel? Skulle hatt en liten bit til prosjektet mitt, logo :)

EDIT: Veit at Klikka_bZerk har spørt før, men skader ikke å spørre:)

5130195[/snapback]

du har PM...

har tenkt å kjøpe en kontursag til å skjære plexi snart. noen som vet om dette er en god investering?

lurer også på om det er best å flammepolere eller polere med "voks" på endene i plexiglass...

noen som vet?

Petter

Lenke til kommentar

takk

akkurat nå er det et lite stopp i arbeidet pga mangel på varer(at butikker har tingene)

og så sitter jeg og lurer på om jeg skal lage et helt nytt kabinett fra grunnen av...

har veldig lyst til det..har fått meg jobb også så da er det ikke prolemer med penger.

men den er fortsatt på form/sketchup stadiet.

edit: jeg har som sagt tenkt å kjøpe kontursag snart..noen som vet om dette er en god

investering?

Petter

Endret av chase
Lenke til kommentar
kontursag hva er det? Har du et bilde av en kontursag?

Vist jeg hadde vist hva det er så kunne jeg sikkert svart ;)

5152455[/snapback]

Det er en mini-mini modell av en båndsag trur jeg:S ;) Vertfall det jeg har hørt.. Den har bittesmå blader som går opp og ned som en båndsag!

www.google.no :)

Lenke til kommentar
kontursag hva er det? Har du et bilde av en kontursag?

Vist jeg hadde vist hva det er så kunne jeg sikkert svart ;)

5152455[/snapback]

Det er en mini-mini modell av en båndsag trur jeg:S ;) Vertfall det jeg har hørt.. Den har bittesmå blader som går opp og ned som en båndsag!

www.google.no :)

5152562[/snapback]

Tror jeg må bli litt flinkere til å bruke google ;) den er jo tilogmed rett på sidem av ulr feltet. :hmm:

Tror det kan dæve en god invistering ;)

http://www.verktoyas.no/rogaland/stavanger...FILE/731014.jpg

Lenke til kommentar
Ser grei ut ;) Har en kontursag på skolen, men den har sett sine siste konturer trur jeg... men den kosta 479,-! hehe, en hel krone! :p

Du kommer nok til å bli fornød med den, bare at bladet kan knekke  hvis du er litt røff

5154693[/snapback]

oi det var en grov feil i prisantydningen der :S

men tror den funker bra til å skjære plexi, tre og kanskje metallplater?

Petter

Lenke til kommentar
Ser grei ut ;) Har en kontursag på skolen, men den har sett sine siste konturer trur jeg... men den kosta 479,-! hehe, en hel krone! :p

Du kommer nok til å bli fornød med den, bare at bladet kan knekke  hvis du er litt røff

5154693[/snapback]

Petter

5155118[/snapback]

Hhe groov feil ja :p Neida, er litt overtrøtt. Men veit ikke om det går ann å skjære metall med den, trur det blir litt for tynne balder til det... Men tre og plexi går fint ;) Er jo bare å spørre på butikken, men trur vel ikke det.. Kan hende jeg tar feil :p

Lenke til kommentar

5154693[/snapback]

Petter

5155118[/snapback]

Hhe groov feil ja :p Neida, er litt overtrøtt. Men veit ikke om det går ann å skjære metall med den, trur det blir litt for tynne balder til det... Men tre og plexi går fint ;) Er jo bare å spørre på butikken, men trur vel ikke det.. Kan hende jeg tar feil :p

5155140[/snapback]

ja, men grunnen til at jeg tror det er at de selger metallblad til den...kanskje det går an å skjære i metallplater ..

Petter

Lenke til kommentar

5154693[/snapback]

Petter

5155118[/snapback]

5155140[/snapback]

ja, men grunnen til at jeg tror det er at de selger metallblad til den...kanskje det går an å skjære i metallplater ..

Petter

5155185[/snapback]

Hehe ja da går det sikkert ;) Ærlig talt så har jeg ikke så mye peil, men da går det sikkert. Uansett så er det en god investering! har prøvekjørt den noen ganger på skolen, god!

Lenke til kommentar

5155185[/snapback]

Hehe ja da går det sikkert ;) Ærlig talt så har jeg ikke så mye peil, men da går det sikkert. Uansett så er det en god investering! har prøvekjørt den noen ganger på skolen, god!

5155262[/snapback]

:D har planer om å lage meg et helt nytt kabinett i stedet, hvis jeg bestemmer meg for det.

da skal alt gjøres bedre enn det jeg har gjort her..dette er min første casemodd så masse blir så som så.

men vi får se hva det blir til ;)

takk for all støtte så langt her uansett ;)

Petter

Lenke til kommentar

takk :)

det jeg gjorde, var å pusse den jevn med p120 papir og så pusset jeg den fin med p1200 papir. jeg har ikke polert den med noenting, slik at lyset fordeler seg jevnt utover kantene.

hvis du ser på "p"'en så er den polert i kantene (og pusset selvfølgelig)

DSCN0756.jpg

Petter

Endret av chase
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...