Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser veldig lovende ut, bare en ting som mangler på graveringen, det er å gjøre graveringen penere med slipebits til dremel'n ;) For da blir ikke "kuttene" så grove.

6790364[/snapback]

Å, har aldri sett slik, bilde? :D

Petter

Edit: hva synes du om viftefestet?

Endret av chase
Lenke til kommentar
Edit: hva synes du om viftefestet?

6790547[/snapback]

Var jo smakfult det, men for å slipe å bruke eller kjøpe inn mutter så kan du bare lage M5 gjenger rett i viftene og montere noen bolter rett i gjennom ;)

Men plexi og vifter er ike en dum kombinasjon :)

6791867[/snapback]

Ja, nå er jo ikke det den viften jeg skal bruke ;)

Lurer på om jeg skal kjøpe noen UV vifter av noe slag til for og bak...

Noen flere kommentarer?

Petter

Lenke til kommentar
Ah, så pent ut den graveringen :) Plexi-poleringsmiddel, hvor kjøpe? Forskjell resultat med og uten?

Viftefestet så også ganske bra ut, som Klikka sa, Plexi og Vifter er ingen dum kombi! Fronten ble pen den også, mye bedre med gitteret enn med originalfronten du hadde før! :)

Øyvind

6791977[/snapback]

Takk, DJ Ovin plexi-poleringsmiddelet kjøper du hos clas ohlson, jeg husker ikke hva det heter, men jeg kan sjekke i morgen.

For meg er det forskjellen at kanten blir gjennomsiktig hvis du gjør det riktig, da har jeg våtslipt til p1200 før..

Jo, ble mye mer fornøyd med det nye viftefestet enn jeg var med det gamle, tenker å få

inn en UV blå vifte, eller kanskje en alu vifte hadde vært kult også.. :hmm:

-------------------------------------

Klikka: Har du bilde av slike dremel pusse bits?

Petter

Lenke til kommentar
Pusser du bare kantene med 1200 våt eller hele greia før du polerer ?

6792651[/snapback]

Hvis jeg skal ha gjennomsiktige kanter bruker jeg denne metoden

Tørt: P120

Vått: P240-> P400-> P800-> P1200-> poleringsmiddel (flere runder med pol.)

Det har funket for meg hvertfall, jeg pusser bare kantene, ikke glasset, det er jo

klart og fint fra før...

Petter

Lenke til kommentar
hmmm... ser at når krolf har pusset blokka si så har han polert oppå... dette synes jeg så ut som om det ble blankere enn før... kan dette stemme ?

6792720[/snapback]

Delvis, der han har skjært har han polert, men på noen pleiblokker/glass er det sånn

beskyttende film utenpå, det var det på krolf sin...

Petter

Lenke til kommentar

hmm... ok :) lurer på å kjpe meg en acryl blokk og lage en musematte men vil ha den så blank som blokka til krolf hvis jeg først gjør det... skal seff ikke være så tjukk som hans da ;) 5mm eller noe ? hvilken type maling burde jeg bruke for å male undersiden med? tenkte også på å sette inn 2 små leds så jeg får sånn lekkert lys... hvor får jeg kjøp sånne deioder?

Lenke til kommentar
hmm... ok :) lurer på å kjpe meg en acryl blokk og lage en musematte men vil ha den så blank som blokka til krolf hvis jeg først gjør det... skal seff ikke være så tjukk som hans da ;) 5mm eller noe ? hvilken type maling burde jeg  bruke for å male undersiden med? tenkte også på å sette inn 2 små leds så jeg får sånn lekkert lys... hvor får jeg kjøp sånne deioder?

6792855[/snapback]

Jeg ville heller laget noe til dataen, men vet det er laget noen tråder ang musematte i plexi under kategorien Casemods.

LED'er får du kjøpt hos www.elfa.se ;) (der får du tak i masse annet også)

Petter

Lenke til kommentar
UV blå vifte, eller kanskje en alu vifte hadde vært kult også.. :hmm:

Klikka: Har du bilde av slike dremel pusse bits?

6792042[/snapback]

Tror en alu vifte ville sett best ut ;)

hmm... ok :) lurer på å kjpe meg en acryl blokk og lage en musematte men vil ha den så blank som blokka til krolf hvis jeg først gjør det... skal seff ikke være så tjukk som hans da ;) 5mm eller noe ? hvilken type maling burde jeg  bruke for å male undersiden med? tenkte også på å sette inn 2 små leds så jeg får sånn lekkert lys... hvor får jeg kjøp sånne deioder?

6792855[/snapback]

Nå er du helt på villspor.

For det første så finnes det flere tråder om å lage musematte av plexi, er bare å bruke søkefunksjonen!

Skjønner ikke helt hvorfor du skal lage det ut av en blokk heller da, ville heller satset på en 2mm-8mm tykk plate.

Maling? skal du blande den ut med tynner og ha den i en sprøyte?

LEDs (Light Edmiting Diodes) får du b.l.a. på class ohlson og hobbyeleektronikk ;)

Så må du bare lese litt FAQs for å regne ut motstanden for å koble LEDsene opp til 12 eller 5v.

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

6792855[/snapback]

Nå er du helt på villspor.

For det første så finnes det flere tråder om å lage musematte av plexi, er bare å bruke søkefunksjonen!

Skjønner ikke helt hvorfor du skal lage det ut av en blokk heller da, ville heller satset på en 2mm-8mm tykk plate.

Maling? skal du blande den ut med tynner og ha den i en sprøyte?

LEDs (Light Edmiting Diodes) får du b.l.a. på class ohlson og hobbyeleektronikk ;)

Så må du bare lese litt FAQs for å regne ut motstanden for å koble LEDsene opp til 12 eller 5v.

6793166[/snapback]

Hvorfor en blokk og ikke en plate? jeg er av den oppfatnignen at den er stivere enn en plate eller er jeg på bærtur nå?

Endret av Diddern
Lenke til kommentar

får vell komentere de andre punktene dine også da :p

Har sett på alle plexi-musematte trådene å kom frem til at å spørre de som har mest peil på plexi og akryl var det smarteste :p

Hvorfor male ? i de fleste av trådene jeg har lest så har de malt undersiden på plata for å få bedre "feedback" fra musa... har et parr kompiser som sitter med musa på glassbord og det er lattis :p

Å koble leds osv er ikke noe stress... er det vi driver med på VG1 elektro for tiden :p

Lenke til kommentar
får vell komentere de andre punktene dine også da :p

Har sett på alle plexi-musematte trådene å kom frem til at å spørre de som har mest peil på plexi og akryl var det smarteste :p

Hvorfor male ? i de fleste av trådene jeg har lest så har de malt undersiden på plata for å få bedre "feedback" fra musa... har et parr kompiser som sitter med musa på glassbord og det er lattis :p

Å koble leds osv er ikke noe stress... er det vi driver med på VG1 elektro for tiden :p

6793753[/snapback]

Joda, jeg vil anbefale å bruke en plate, helst 3mm tror jeg, ellers blir den ubehagelig...

Det klikka mente er at du mente lakk når du sa maling.

Lakk på boks, mot maling i spann.

Du burde vel lakke under, uten at jeg har mye erfaring i det...(musematte)

--------------------------------------------------------------------------------

Topic:

Tilbake til topic, jeg så noen sånne turbinvifter som var krom med blått lys i

hadde det vært noe tror dere?

Nå er det forhåpentligvis ikke lenge til vannkjølingen ankommer..

Jeg tenker på å gravere ArcticIce i plexi et sted på PC'en, jeg har laget logoen

allerede i samme stil som peaty logoen.

Den ser da slik ut, hadde vært kult å få den til :)

ArcticIcelogo1copy.jpg

@Klikka:

Bilde av den dremel pussetippen? Jeg har bare sånne større...

Noen som har ideer til hvor jeg skal montere LCD displayet mitt?

Har tenkt å montere det på et litt originalt sted...

Noen spørsmål ang andre ting så er det bare å spørre..

Petter

Lenke til kommentar
Montering av LCD hadde vært nice på toppen av kanten ;) forran hvis du forstår :p

@Klikka: Bilde av den dremel pussetuppen hadde vært flott :)

tror ikke den turbinvifta hadde vært så kult men det er min mening...

6795527[/snapback]

Hmm, er ikke helt sikker på hva du mener, det er ikke plass i dren foran hvis det er det du mener, men rett bak, i selve toppen skal det være plass...

Nei, tenker heller en UVblå vifte er bedre...

Petter

Lenke til kommentar
Montering av LCD hadde vært nice på toppen av kanten ;) forran hvis du forstår :p

@Klikka: Bilde av den dremel pussetuppen hadde vært flott :)

tror ikke den turbinvifta hadde vært så kult men det er min mening...

6795527[/snapback]

Hmm, er ikke helt sikker på hva du mener, det er ikke plass i dren foran hvis det er det du mener, men rett bak, i selve toppen skal det være plass...

Nei, tenker heller en UVblå vifte er bedre...

Petter

6795579[/snapback]

Tenker i fronten av topp :p F***s vanskelig dette var å forklare :hmm: akkurat i kanten over 5.25" bayene men oppå kassa, ikke i brønnene :p

Tror det hadde blitt bedre med blå uv vifte enn den andre ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...