Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte ATX-kabelen. Det så mye bedre ut nå :)

Men det verktøyet er ganske slitsomt... Man må dra noe inni hampeskauen for å få de ut samtidig som du skal dytte det verktøyet inn. Jeg fikk selv litt panikk når jeg glapp taket, og de to "pinnene" på verktøyet bøyde seg 90 grader.

Men men. Sommer er moddetid!

Lenke til kommentar
Ganske digg den der da^^ Jeg skulle prøve ut den ATX Pin Removern selv for litt siden, men de ville da faen meg ikke av..  :no: ...

Stå på, gleder meg til mer :)

Øyvind

6275873[/snapback]

Takk skal du ha, jeg tror vi alle kan være enig i at den #2 ikke var så veldig mye å skryte av... :p

Likte ATX-kabelen. Det så mye bedre ut nå :)

Men det verktøyet er ganske slitsomt... Man må dra noe inni hampeskauen for å få de ut samtidig som du skal dytte det verktøyet inn. Jeg fikk selv litt panikk når jeg glapp taket, og de to "pinnene" på verktøyet bøyde seg 90 grader.

Men men. Sommer er moddetid!

6276831[/snapback]

Takker, men det er en egen teknikk med verktyet, når du først har lært deg den, kan du gjøre det i blinde.

Sjekk ut denne så kanskje du kommer et steg videre ;)

Petter

Lenke til kommentar

Har akkuratt lest igjennom... STÅ PÅ!

Har lenge tenkt på å lage et egent kabinett, og dette har inspirert meg virkelig!

fått masse ideer!

Denne workloggen skal jeg følge ja!

Hvor mye ligger budsjette på nå da?

Du har brukt en god stund på denne her, når regner du med at du blir ferdig?

skal du på TG til neste år? hvis du skal, bør du ta med deg dette kabinettet! vil vekke masse oppmerksomhet!

Gleder meg til neste update! ;)

Lenke til kommentar
Har akkuratt lest igjennom... STÅ PÅ!

Har lenge tenkt på å lage et egent kabinett, og dette har inspirert meg virkelig!

fått masse ideer!

1Denne workloggen skal jeg følge ja!

2Hvor mye ligger budsjette på nå da?

3Du har brukt en god stund på denne her, når regner du med at du blir ferdig?

4skal du på TG til neste år? hvis du skal, bør du ta med deg dette kabinettet! vil vekke masse oppmerksomhet!

Gleder meg til neste update! ;)

6286278[/snapback]

1. Takker :D

2. Det har jeg faktisk ikke peiling på, men en god del, siden dette er første modden

min har jeg kjøpt inn en god del verktøy osv ;)

3. Det er et godt spørsmål, nå er jeg snart ferdig med eksamen og skolen, da er det

sommerferie så da får jeg sikkert tid til endel tidkrevende ting som lakkering o.l.

Gleder meg veldgi til å bli ferdig, men akkurat når det bli kan jeg ikke si.

4. Det får jeg se, tror jeg skal til ByLAN her i Bergen til høstferien :innocent:

Petter

Lenke til kommentar

så du har tenkt til å lage fler etterhvert ja?

Gleder meg...

Det virker som om du har virkelig peiling på dette med casemodding, selv om dette er bare første modden du har laget!

Kanskje du burde lagen en liten guide?

Forklare hva de forskjellige tingene er (UV, katoder, kabling og forklare teknikken og virkningene!) Selv vet jeg jo bare det elementere, men hadde vært greit med en sånn liten guide :)

GL videre!

/chill

Lenke til kommentar
så du har tenkt til å lage fler etterhvert ja?

Gleder meg...

Det virker som om du har virkelig peiling på dette med casemodding, selv om dette er bare første modden du har laget!

Kanskje du burde lagen en liten guide?

Forklare hva de forskjellige tingene er (UV, katoder, kabling og forklare teknikken og virkningene!) Selv vet jeg jo bare det elementere, men hadde vært greit med en sånn liten guide :)

GL videre!

/chill

6288537[/snapback]

Tjah, om jeg lager flere vet jeg ikke, men det blir ikke med det første. Må nyte denne en stund..

Det er allerede en sticky om Casemodding under Casemod-kategorien, der er det også en sticky om krympestrømper på kabler ;)

"Den beste måten å lære på er prøving og feiling"

Takk for ros

Petter

Lenke til kommentar

Ja, har snakket litt med LeGranDuc om et design han hadde fra før.

Får se om jeg ikke bruker det i stedet, må se litt mer på støydempingsløsning

på racket...

Kommer sikkert løpende oppdatering i morgen ;)

Petter

Lenke til kommentar
Hvordan er du så sikker på at du ikke kommer til å skaffe deg flere hardisker?

6321336[/snapback]

Fordi jeg fyller diskene opp med filmer for det meste, trenger jeg mer plass nå blir det å brenne ut på DVD...

Og så er det fysisk plass også..har tenkt å kanskje vannkjøle HD også, da er det greit å ikke ha så ekstremt mange :)

Har sett litt på å vannkjøle harddiskene også, og fant denne saken her...

Planen nå er å vannkjøle:

CPU

GPU

Chipset

HDD

Skal også bruke en slik en til vanntanken.. ;)

Petter

Lenke til kommentar

Jeg venter egentlig på litt deler, så får ikke gjort så mye på kabinettet for tiden,

må få fatt i lakk også, har funnet ut at jeg skal lakke det svart matt inni, baksiden skal være polert, panelene, skal være en annen farge (vet ikke hvilken)

----------------------------------------------------------------

Har fundert litt på plassering av HDD-er i kabinettet. Jeg har bestemt meg for å vannkjøle de med denne.

Her er en liten skisse av hvordan jeg tror det kommer til å bli:

Brnner.jpg

Du ser at jeg kommer til å bruke alle brønnene, pluss at jeg kommer til å bruke de 2 resterende 3.5" brønnene til pumpen..det kommer til å bli rimelig fullt med andre ord..

------------------------------------------------------

Det som skal bli vannkjølt nå:

CPU

GPU

2XHDD

Petter

Lenke til kommentar

jeg har en ide til kjøling av harddiskene.

ta litt kobberrør og bøy en u. og så lodder du en kobberplate på begge sidene av uen, da kan du montere den mellom harddiskene, den ene harddisken må da snues slik at de står bunn mot bunn!

Lenke til kommentar
jeg har en ide til kjøling av harddiskene.

ta litt kobberrør og bøy en u. og så lodder du en kobberplate på begge sidene av uen, da kan du montere den mellom harddiskene, den ene harddisken må da snues slik at de står bunn mot bunn!

6331039[/snapback]

Høres ut som en god ide, men jeg er ikke veldig erfaren med slikt enda, og

jeg har egentlig bestemt meg for DangerDen blokken, takk for forslaget hvertfall :D

Petter

Lenke til kommentar

det skulle være rimelig enkelt og mye billigere. lodde gjør du på steikeplata!

og så får du deg litt erfaring! ;)

men DD blokka er god den da, men hjelper ikke mot støy!(ikke at min løsning gjør det heller da)

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...