Gå til innhold

Skal ha viftestyring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hallo ja. her kunne det kanskje vært rom for litt retting av skrive feil :p og kanskje en annen tittel? ser du er ny her ;) velkommen til hw.no sitt forum foresten :) men over til saken:

ser du har tt soprano, og pga front døra er det veldig knapt med plass så derfor er det ikke alle viftestyringer som passer.

Cooler Master Aerogate passer akkurat inn i et tt soprano/tsunami og er en veldig grei viftestyring.. den har 4 kanaler. Hver kanal har egen temperaturføler og egen spenningsregulator, det er også en liten vifte inne bygd på styringa og bakrunds-belysningen på lcd skjermen kan velges i forskjelige farger(blått, rødt, grønt eller rosa)..

men skal du virkelig fleske til, så sjekk ut aerocool gatewatch, herligheten tar 2stk 5.25 brønner, har 4stk vifte kanaler, og 4 tempmålere(til hver vifte). den kan også brukes som volum kontroll, man kan velge mellom "auto" og "mannuel" modus ettersom hvordan man vil styre viftene.

det er også volum controll, klokke, et symbol som viser om pc en jobber eller ei og og en tøff uqulizer.. på lcd displayet kan velge mellom rød, blå og rosa farger..

har aerocool styringa selv og er kjempe fornøyd, eneste er at det måtte til litt modding for å få den til å sitte, måtte "sage ut" noen endringer får at den skulle passe.. men det går jo greit(hehe kan hjelpe de gmed det jeg vettu morten :p )

mr.nauz

Lenke til kommentar
hallo ja. her kunne det kanskje vært rom for litt retting av skrive feil :p og kanskje en annen tittel? ser du er ny her ;) velkommen til hw.no sitt forum foresten :) men over til saken:

ser du har tt soprano, og pga front døra er det veldig knapt med plass så derfor er det ikke alle viftestyringer som passer.

Cooler Master Aerogate passer akkurat inn i et tt soprano/tsunami og er en veldig grei viftestyring.. den har 4 kanaler. Hver kanal har egen temperaturføler og egen spenningsregulator, det er også en liten vifte inne bygd på styringa og bakrunds-belysningen på lcd skjermen kan velges i forskjelige farger(blått, rødt, grønt eller rosa)..

men skal du virkelig fleske til, så sjekk ut aerocool gatewatch, herligheten tar 2stk 5.25 brønner, har 4stk vifte kanaler, og 4 tempmålere(til hver vifte). den kan også brukes som volum kontroll, man kan velge mellom "auto" og "mannuel" modus ettersom hvordan man vil styre viftene.

det er også volum controll, klokke, et symbol som viser om pc en jobber eller ei og og en tøff uqulizer.. på lcd displayet kan velge mellom rød, blå og rosa farger..

har aerocool styringa selv og er kjempe fornøyd, eneste er at det måtte til litt modding for å få den til å sitte, måtte "sage ut" noen endringer får at den skulle passe.. men det går jo greit(hehe kan hjelpe de gmed det jeg vettu morten :p )

mr.nauz

Takk mr.Nauz

Så litt på Cooler master sin Aerogate, tror den vol bli fin. :thumbup:

Lenke til kommentar
Den Aerocool Gatewatch'en som ble tipsa om her vil jeg ikke anbefale. Har hatt dårlig erfaring med den jeg har, alarmen lever sitt eget liv og alt var herp.

har ikke testa alamren ornltig. er ikke nope poeng med den:P men har lest en hau med tester og den får masse digg kritikk ;) men altids noen untak på produktene..

Lenke til kommentar
Den Aerocool Gatewatch'en som ble tipsa om her vil jeg ikke anbefale. Har hatt dårlig erfaring med den jeg har, alarmen lever sitt eget liv og alt var herp.

har ikke testa alamren ornltig. er ikke nope poeng med den:P men har lest en hau med tester og den får masse digg kritikk ;) men altids noen untak på produktene..

Takk mr.Nauz. Da blir det nok en sånn..

Da kobler jeg bare ut alarmen..

Lenke til kommentar

du får ikke kobla ut den.. men er jo ikke noe prob.. er jo ikke sagt ast alle slike vifte-styringer har mongo alarm.. min funker bra :) men husk at det er liti jobb å få den i så...

Lenke til kommentar

du får ikke kobla ut den.. men er jo ikke noe prob.. er jo ikke sagt ast alle slike vifte-styringer har mongo alarm.. min funker bra :) men husk at det er liti jobb å få den i så...

Takk enda en gang da Mr.Nauz.

Satser på at det ikke blir noen problemer med alarmen på viftestyringa.. :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har sinnsykt lyst på den Cooler Master Aerogaten.. men den er så dyr :(

har en Vantec Nexus fra før som jeg er strålende fornøyd med.. hadde den bare passa i soprano :cry:

får igjenn den nederste delen.. men den øverste går akkurat ikke igjenn.. og om jeg sitter viftestyringa lengre inn blir det bare stygt :p

tenkte jeg skulle selge den og kjøpe Cooler Master Aerogate.. men trim til mopeden i første rekke :)

Lenke til kommentar

Hvis du ikke trenger temperatur visning og slik, noe man får lettere med programmet Everest enn å bøye seg ned får å måtte se rett på displayet. Så vil jeg anbefale kun en enkel en. Har selv to av denne Vantec Nexus i bruk nå. Og vil ikke anbefale dem helt. Lys kontrollen funker ikke helt (man får en uten, og da med en ekstra kanal til vifte). Men det som jeg syntes er dumt er at den skrur viften av helt, og den indikerer ikke når viften går, slik at man må gjette om viften går eller ikke når man ikke hører eller ser viften.

Så jeg kjøpte en slik fra revoltech i stedet, den setter kun viften i minimums hastighet. Dermed kan man justere chipset viften, og alltid ha litt luftflyt over harddiskene, uten fare får at de skal stanse helt.

Eneste minus med begge er at lyset rundt knottene ikke slås av.

Har hatt en Enermax viftekonroller med alarm og temp følere, og ikke alarmen var irriterende når den ulte. Men displayer kunne ikke leses fra sittende stilling, man måtte se rett på den, noe som er irriterende når den står 60 cm over bakken. Noe enda mer irriterende var at den lagde en jævelig lyd via lydkortet i maskinen (både integrert og separat), dette fant jeg ut av når 5 volt ledningen falt ut, og displayet slukket. Når jeg plugget tilbake så kom lyden tilbake. (Den brukes nå kun ved testing av nytt kjøle utstyr, og da kun tempen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...