Torjus Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg har lest bittelitt på CSS og HTML, men har ikke funnet noen plass hvor det står hvordan man sett opp en side som ser slik ut feks: header 4 vertikale meny bilde knapper tekst footer Hvordan koder man det liksom? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 <h1>Header</h1> <ul> <li>Meny1 <li>Meny2 <li>Meny3 <li>Meny4 </ul> <p>Lorem ipsum</p> <p id="footer">Laget av ostore Orsus</p> Det er html'n hvertfall. Mulig du vil ha noen wraps osv. Alt du trenger å gjøre er style dette med css. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Er vel helst CSS delen jeg lurte på Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 body { width: 600px; margin: 0 auto; border: 1px solid #ccc; } h1 { display: block; padding: 70px 0; text-align: center; background: green; } ul li { display: block; float: left; } ul li a { padding: 5px; border: 1px solid #ccc; margin: 0 2px; } p { clear: both; display: block; } #footer { padding: 50px 10px; background: black; color: white; } No er det svært lenge sidan eg har gjort noko som helst webutviklingsrelatert, men eg trur det der skal fungere på ein eller annan måte. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Henrik: Man trenger vel strengt tatt ikke "display: block;" på H1, LI og P. Ville også ha brukt en DIV i stedet for P. Det kan jo hende man skal ha flere avsnitt. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 P var det jeg som slang inn, og man kan fint ha flere p etter hverandre uten noen div rundt Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 P var det jeg som slang inn, og man kan fint ha flere p etter hverandre uten noen div rundt Men det er ekstremt tungvint i forhold til å ha en div rundt som du kan stille marginer i forhold til osv. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Var det ikke Anne sin weblogg som ikke hadde en eneste div for en stund siden? Litt off topic, men... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Var det ikke Anne sin weblogg som ikke hadde en eneste div for en stund siden? Litt off topic, men... Den "CSS-SUCKS!"-versjonen hadde ikkje eit einaste DIV-element. I den neste versjonen (den raude og kvite) var det èitt, og i den noværande er det heller ingen DIV-element. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Åja, stemmer det! Han har det i sin nåværende også, ja... Kanskje jeg skulle prøvd på det samme en gang... En liten utfordring, liksom Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 body { width: 600px; margin: 0 auto; border: 1px solid #ccc; } h1 { display: block; padding: 70px 0; text-align: center; background: green; } ul li { display: block; float: left; } ul li a { padding: 5px; border: 1px solid #ccc; margin: 0 2px; } p { clear: both; display: block; } #footer { padding: 50px 10px; background: black; color: white; } No er det svært lenge sidan eg har gjort noko som helst webutviklingsrelatert, men eg trur det der skal fungere på ein eller annan måte. Blir menyen vertikal med det oppsettet? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) En meny blir automatisk vertikal, det er når du skal ha den horisontal at du må inn med en del ekstra kode. Edit: Kan jo nevne grunnen også da, selv om den er ganske så åpenbar. Menyen er en liste, og lister blir jo satt opp vertikalt, med mindre noe annet er spesifisert med CSS. Endret 6. oktober 2005 av Jibril2k Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 En meny blir automatisk vertikal, det er når du skal ha den horisontal at du må inn med en del ekstra kode. Okey, lærer noe nytt hver dag Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Åja, stemmer det! Han har det i sin nåværende også, ja... Kanskje jeg skulle prøvd på det samme en gang... En liten utfordring, liksom http://dev.misinterpreted.org/exprimental/no-divs/v3/ http://dev.misinterpreted.org/exprimental/no-divs/v4/ Lenke til kommentar
Dustwave Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 http://css.maxdesign.com.au/listamatic/ Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 http://css.maxdesign.com.au/listamatic/ Den var bare konge da! Selv om jeg kommer til å gjøre ting manuelt selv Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 http://css.maxdesign.com.au/listamatic/ Den var bare konge da! Selv om jeg kommer til å gjøre ting manuelt selv Konge ja! Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) EDIT: Feil tråd Endret 6. oktober 2005 av Judofyr Lenke til kommentar
Dustwave Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 hehe.. den er utrolig kjekk for å lære om menyer i CSS, mange teknikker er forklart der + ferdige produkter for de som ikke tørr å begi seg ut på et kode-eventyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå