Gå til innhold

Canon PowerShot G6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Selv kjøpte jeg det hos www.bhphotovideo.com Det er kanskje litt risikabelt å handle fra USA, men jeg fikk det på under tre dager, og jeg betalte 1500 kroner mindre for det enn den billigste prisen i Norge på den tida (mars 2005). Jeg ser det er lite å spare på å kjøpe det fra USA nå.

Av norske nettsteder har jeg gode erfaringer med Foto & Video

der de har G6 til 4895 + frakt

I tillegg trenger du jo cf-kort (32mb følger med)

Jeg kjøpte også denne veska, som passer perfekt til kameraet (og i beltet):

319761.jpg

Her er en lenke til den.

Den er i alle fall billig å kjøpe fra USA, og siden den kommer på under 200 kroner, får du den moms- og gebyrfritt til Norge (det kan være litt plunder første gang du handler fra B&H med bekreftelse av kredittkort - vet ikke på så små beløp).

Her er noen bilder jeg har tatt med kameraet:

42995555.jpg

42959707.jpg

42995538.jpg

43403813.jpg

41313109.jpg

Tor

Endret av eitp
Lenke til kommentar

Hei

Jeg har i tillegg en 20d og flust med minnekort. Jeg ville satset på 1gb, for da er det plass til i overkant av 300 bilder på beste oppløsning. Her er ett hos Komplett til en billig penge. Skrivehastigheten har ingen betydning.

En annen fordel med dette kameraet er batterikapasiteten. Den er god. Batteriene (uoriginale) er heller ikke dyre. Det er de samme som går i 300d og 20d.

Dessuten er bildene meget støyfrie - hvis du ikke presser iso-en for mye.

Det er et greit kamera å lære fotografering med, eller for den litt avanserte hobbyfotografen, fordi du har alle innstillingsmuligheter lett for hånden uten å gå via alskens menyer.

Lykke til!

Tor

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...