Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil SMC router

Anbefalte innlegg

God kveld.

Jeg har en router som driver og kødder seg. Det er en router SMC (SMCWBR14-G), og problemet er enkelt og greit at den faller helt ut litt for ofte. Har gjort det to ganger på 1 time, noe som ikke er holdbart. Og om ikke det er nok, så funker ikke restarter knappen på routeren. :mad:

Uansett så var min første tanke at frekvensen var feil, men av den grunn skulle ikke nettverket forsvinne HELT, så det er nok ikke svart på problemet. Så tenkte jeg nye firmware kunne gjøre susen. Men på siden til SMC, så jeg fort at de slapp alt som heter firmware til den routeren jeg har.

Noen som har tips om problemløsning, evt hvert borti lignende problemstilling.

Kan det ha seg slik at må se meg nødt til å returnere routeren?

Takk for alle svar, og en riktig god kveld til dere alle

Mvh Pablo24

:w00t:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har også akkurat det problemet med routeren, faller ut, problemer med forskjellige nettkort. Jævla drittrouter. Hadde jeg kjøpt den lokalt her jeg bor skulle de fått den igjen med renter.

Det som spesielt irriterer meg er at det ikke er noe ny firmware å oppdrive.

Lurte litt på å teste en annen firmware fra en av de routerene som likner mye...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Drar opp denne i håp om at noen kanskje har noen løsninger.

Har akkurat samme problemet med samme router. Den "teller" ned fra 54 Mbps og ned til 1 Mbps, og da er linja så godt som død. Da må jeg koble fra og på det trådløse nettet, og så funker det kanskje i noen minutter. Søplerouter!

Kjører Centrino laptop med Intel wireless kort.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...