ssswopp Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 er d særriøst INGEN som kan si meg noe?? Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Eltek Phobos eller Krios kanskje? Endret 6. oktober 2005 av audiomur Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 nahojdat - så du annbefaler at jeg kjøper meg 2 aktive subber??går d ann å koble 2 aktive subber til datan da?? hvis jeg kjøper 2 aktive subber, da trenger jeg vel ikke en forsterker!? også, jeg skjønner ikke hvordan jeg da skal koble til 2 aktive subber og 2-4 høytalere til pcen.. så tror heller jeg går får tipse til audiomur.. audiomur - hvor får jeg kjøpt et sånn kit da?? kan du gi meg en link?? å var blir prisen på kite?? Vel, om du har lydutganger på pcen (3.5mm jack) så skal det ikke være vanskelig, de fleste pcer (av nyere dato) har utgang til sub, og den er bare til å bruke med en overgang til rca, og rca kan splittes opp til mange subber om du vil. Helt ok å gå for tipset til audiomur, spesielt siden det må kobles på akkurat samme måte Men alvorlig talt, dette høres mer og mer ut som bare tull, kjøp deg et skikkelig husanlegg og koble til (med aktive subber, ferdigbygde eller bygg selv) ,eller skikkelige pc høyttalere, glem hele "jeg skal ha bilstereo på pc-rommet planen".... Her er link til Eltek: LINK Der finner du elementer som er beregnet for bruk i hus (Ja! De finnes!) Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 mer rotat sie skal du lete lenge etter..! men kan dere ikke bare svare på spørsmåle mitt da, side for å finne nye ting hele tiden.. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) !Redigert! Jeg gidder ikke hjelpe med et dumt prosjekt... Hør heller på råd fra folk.. Endret 6. oktober 2005 av nahojdat Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 skjønner lite av denne tråden her... har du høyttalere fra før og skal bare ha en sub? isåfall hvilke høyttalere har du? skal du kjøre stereo eller surround, det er jo ganske vesentlig når man skal velge forsterker.. å når det gjelder sub så ville jeg absolutt gått for en aktiv løsning så kan du heller la forsterkeren ta seg av høyttalerne dine.. 5000,- er ikke mye å rutte med skal du ha no kraftverk som driver 4x høyttalere og 2x versting subber.. hvor mye skal du bruke totalt på sub + forsterker? Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) skjønner lite av denne tråden her... har du høyttalere fra før og skal bare ha en sub? isåfall hvilke høyttalere har du? skal du kjøre stereo eller surround, det er jo ganske vesentlig når man skal velge forsterker.. å når det gjelder sub så ville jeg absolutt gått for en aktiv løsning så kan du heller la forsterkeren ta seg av høyttalerne dine.. 5000,- er ikke mye å rutte med skal du ha no kraftverk som driver 4x høyttalere og 2x versting subber.. hvor mye skal du bruke totalt på sub + forsterker? ok..jeg gir opp dette her ass.. umulig å få svar på d jeg lurer på uansett.. men jeg har 2 høytalere å en dårlig forsterker som jeg tror er ødelagt.. men kan jo teste da, så kjøper jeg en aktiv subb.. eller kansje 2;) men uansett jeg skal ikke klage, synes d er ganske bra at dere har brukt tid på denne tråden.. selv om jeg ikke fikk svar på spørsmåle mitt.. edit: på subber ville jeg kanskje brukt 2k og forsterker 5k.. d der er bare sånn ca.. å jeg vet ikke hvor mye en sån forsterker koster, men vil ikke betale mer enn 5k.. Endret 6. oktober 2005 av ssswopp Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 ok..jeg gir opp dette her ass.. umulig å få svar på d jeg lurer på uansett.. men jeg har 2 høytalere å en dårlig forsterker som jeg tror er ødelagt.. men kan jo teste da, så kjøper jeg en aktiv subb.. eller kansje 2;) men uansett jeg skal ikke klage, synes d er ganske bra at dere har brukt tid på denne tråden.. selv om jeg ikke fikk svar på spørsmåle mitt.. ok, men ordentlig svar skal du få, måtte bare få inn litt info først. så du har 2 høyttalere og en dårlig forsterker som er klar for dynga. du hadde da trengt å bruke maks 5000,- på forsterker også så jeg at du hadde sett på noen elementer som du tenkte ha kanskje 2 av under bordet. disse kostet vel en 1000-1400,- pr stk så legger jeg til litt for matrialkostnader og slikt så kan jeg vel anslå at ditt totale budsjett da ligger i overkant av 8000,- for å runde det nedover. du kan få et fine fint anlegg som buldrer mye for den prisen. først forsterker: Pioneer VSX-915-S, denne forsterkeren ble kåret til testvinner i forrige lyd & bilde og da ble den testet opp imot forsterkere som koster det dobbelte. Sub: CERWIN-VEGA CLSC-15S stort drog av en subwoofer som jeg tror ville passet deg helt perfekt. da har du en bassbefengt anlegg til rundt en 7500,- små. en annen mulighet hvis du synes dette er litt dyrt, eller at høyttalerne du har nå ikke er nå tess er jo å ta en titt på CERWIN-VEGA CLSC-10. Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 ok..jeg gir opp dette her ass.. umulig å få svar på d jeg lurer på uansett.. men jeg har 2 høytalere å en dårlig forsterker som jeg tror er ødelagt.. men kan jo teste da, så kjøper jeg en aktiv subb.. eller kansje 2;) men uansett jeg skal ikke klage, synes d er ganske bra at dere har brukt tid på denne tråden.. selv om jeg ikke fikk svar på spørsmåle mitt.. ok, men ordentlig svar skal du få, måtte bare få inn litt info først. så du har 2 høyttalere og en dårlig forsterker som er klar for dynga. du hadde da trengt å bruke maks 5000,- på forsterker også så jeg at du hadde sett på noen elementer som du tenkte ha kanskje 2 av under bordet. disse kostet vel en 1000-1400,- pr stk så legger jeg til litt for matrialkostnader og slikt så kan jeg vel anslå at ditt totale budsjett da ligger i overkant av 8000,- for å runde det nedover. du kan få et fine fint anlegg som buldrer mye for den prisen. først forsterker: Pioneer VSX-915-S, denne forsterkeren ble kåret til testvinner i forrige lyd & bilde og da ble den testet opp imot forsterkere som koster det dobbelte. Sub: CERWIN-VEGA CLSC-15S stort drog av en subwoofer som jeg tror ville passet deg helt perfekt. da har du en bassbefengt anlegg til rundt en 7500,- små. en annen mulighet hvis du synes dette er litt dyrt, eller at høyttalerne du har nå ikke er nå tess er jo å ta en titt på CERWIN-VEGA CLSC-10. du er konge..!!! tror d kan bli bra d der.. den subben å den forsterkeren skal jeg vel ha uansett.. høytalerne mine er ganske råe, men når jeg så de der du linket til, så blir d vell bytte av de å.. er evig takknemelig! Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 ikke no problem. siden du er glad i bass så kan jeg vel slenge ut noen høyttalere du kan begynne å drømme om å bytte til hvertfall. men da tror jeg du bør ha en litt kraftigere forsterker igjen! og kanskje et større rom. CERWIN-VEGA CLSC-215 Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 ikke no problem. siden du er glad i bass så kan jeg vel slenge ut noen høyttalere du kan begynne å drømme om å bytte til hvertfall. men da tror jeg du bør ha en litt kraftigere forsterker igjen! og kanskje et større rom. CERWIN-VEGA CLSC-215 større rom hadde ikke gjort meg noe nei.. skulle hatt litt mer penger å da.. Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) men phax.. hvordan lydkort må jeg ha da?? tenker på den subben der, å forsterkern å d der.. Endret 6. oktober 2005 av ssswopp Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) jeg har ikke lest noe grundig gjennom inleggene (leste bare side 1) men du har høyttalere fra før av, da kjøper du bare en stereo forsterker med lfe inngang eller en hjemmekino reciver og en subb. titt litt inomm hifiklubben etter forsterkere og subwoofere. her er ett eksempel: forsterker: denon avr 2106 (hjemmekino reciver) subwoofer: CERWIN-VEGA CLSC-15S Subwoofer kabler: Lydkabel Minijack 3.5 mm - 2x Phono RCA M/M 10 m så kopler du bare subwooferen tril hjemmekino reciveren og hjemmekino reciveren inn på "digital out" på lydkortet, bruk den coaxiale inngangfen bakpå forsterkeren. håper du skjnte hva jeg mente jo foresten så kan du alltids kjøpe et billig lydkort som dette, det funker fjell Creative SB Audigy 2 ZS Endret 6. oktober 2005 av marius90 Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) jeg skjønner ikke helt hvordan du planlegger å kople til subwooferen inn i datan uten noen forsterker imellom, det er ikke mulig, den eneste måten å gjøre det på er å kople den inn der front høyttalerne skal stå i lydkortet, og da spiller den diskant i tilleg å det blir bare ræva. jeg har ikke lest noe grundig gjennom inleggene men du har høyttalere fra før av, da kjøper du bare en stereo forsterker med lfe inngang eller en hjemmekino reciver og en subb. titt litt inomm hifiklubben etter forsterkere og subwoofere. her er ett eksempel: forsterker: denon avr 2106 (hjemmekino reciver) subwoofer: CERWIN-VEGA CLSC-15S Subwoofer kabler: Lydkabel Minijack 3.5 mm - 2x Phono RCA M/M 10 m så kopler du bare subwooferen tril hjemmekino reciveren og hjemmekino reciveren inn på "digital out" på lydkortet, bruk den coaxiale inngangfen bakpå forsterkeren. håper du skjnte hva jeg mente se hva nahojdat har skrevet lengre opp.. han sier at d skal gå fint d.. egentlig så skjønner jeg bare ikke hvordan d går uansett.. men se hva phax har skrevet.. kan jeg ikke bare koble den subben til den forsterkeren selv om d er en aktiv subb?? da går d jo værtfall ann å koble den til!? edit: jeg kan jo iværstefall kjøpe 2 ikke-aktive subber da.. å koble de til forsterkeren.. Endret 6. oktober 2005 av ssswopp Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) det går ikke ann å kople subwooferen dirkete i lydkortet tro meg jeg har prøvd. da må du ihvertfall ha et lydkort som igir ut subwoofer signal, og selvom det står at mitt audigty 2zs gjør det, så gjør det ikke det. hvis det var det du mente kjøp forsterker, subwoofer, og kabler mens du første er igang ikke begynn og kople masse tull inni et dårlig data lydkort det blir dårlig, kjøp deg noe ordentlig, som sagt en vanlig aktiv subwoofer og en reciver etter eget ønske Endret 6. oktober 2005 av marius90 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) marius90: Subwooferen du har linket til er av typen aktiv, og har derfor innebygget subforsterker. Alt han trenger da, er å koble sub-utgangen fra PC'en inn i subwooferen (og en strømkabel selvfølgelig). Edit: Forsterkeren i subwooferen har selvfølgelig et delefilter som filtrerer vekk alle frekvenser over 150 Hz, og det er derfor ikke noe problem å koble på et vanlig signal. Sub-utgangen på lydkort er som oftest en stereoplugg med senter-signal på den ene kanalen og sub-signal på den andre kanalen. Da er det bare til å finne ut hva som er hva og plugge i vei. Endret 6. oktober 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 marius90: Subwooferen du har linket til er av typen aktiv, og har derfor innebygget subforsterker. Alt han trenger da, er å koble sub-utgangen fra PC'en inn i subwooferen (og en strømkabel selvfølgelig). jeg gjorde det på mitt lydkort men det blir ingen lyd for lydkortet vil likevel ikke sendfe ut signalet. jeg vet ikke hvorfor men det er bare sånn, for hvis du setter innstillingene til f.eks 2.1 i lydkortet så er det ikke merkt noen suvbwoofer, den sender kun signaler til front høyttal.erne, slike er det ihvertfall med mitt audigty 2zs Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 altså, sub'n skal kobles i sub utgangen på forsterkeren. da driver ikke forsterkeren den men den sender sub'n signaler til den innebygde forsterkeren i sub'n. Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 marius90: Subwooferen du har linket til er av typen aktiv, og har derfor innebygget subforsterker. Alt han trenger da, er å koble sub-utgangen fra PC'en inn i subwooferen (og en strømkabel selvfølgelig). Edit: Forsterkeren i subwooferen har selvfølgelig et delefilter som filtrerer vekk alle frekvenser over 150 Hz, og det er derfor ikke noe problem å koble på et vanlig signal. Sub-utgangen på lydkort er som oftest en stereoplugg med senter-signal på den ene kanalen og sub-signal på den andre kanalen. Da er det bare til å finne ut hva som er hva og plugge i vei. hvor er sub utgangen?? skjønner at den er bak en plass.. men d er jo masse høl der jo.. så kan noen legge ut et bilde av hvor jeg finner den..!? d vilkle vært topp:P Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) hvor er sub utgangen?? skjønner at den er bak en plass.. men d er jo masse høl der jo.. så kan noen legge ut et bilde av hvor jeg finner den..!? d vilkle vært topp:P drit i det prosjektet der, det er bare hvis du skulle ha en sub uten noen forsterker imellom.. det du trenger nå er en kabel som går fra lydkortet i pc'n til forsterkeren. høyttalere og sub kobler du så inn i forsterkeren igjen. for best lydkvalitet så bruker du digital kabel fra pc til forsterker, så fremst du har optisk ut eller no sånn på lydkortet ditt. Endret 6. oktober 2005 av phax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå