buskmann Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 En ting jeg liker veldig godt med Java, er at det er veldig enkelt å utarbeide dokumentasjon av filene i prosjektet. Til det bruker jeg Javadoc. Finnes det noe liknende til C++? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Doxygen Med doxygen kan du faktisk bruke samme syntax som du bruker i Javadoc Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Doxygen fungerer finfint, men er det mest naturlig å plassere dokumentasjonen i header- eller source-filer? Jeg holder en knapp på source ... Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Går an å dokumentere begge funksjonene. Kan være nyttig å f.eks. dokumentere en variabel som skal brukes av andre moduler og som derfor ligger .h-filen. Ellers er det vel mest naturlig å dokumentere den implementerte funksjonen, og ikke prototypen i .h-filen. Syns du ikke? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Spørs litt hva slags dokumentasjon det er snakk om. Etter min mening så skal en godt utviklet klasse kunne brukes uten at man vet hva som ligger bak, og da er det naturlig å bare dokumentere funksjonensdeklarasjonen. Men for egen del, dersom man har mye/store klasser osv, så kan det jo være smart å dokumentere en del mer, og dette gjøres selvsagt gjerne i definisjonen. Lenke til kommentar
dayslepr Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 jeg prioriterer dokumentasjon av interfacet.. for brukeren er vel en brukermanual der det står hvordan TVen fungerer på innsiden mindre interesannt, eller av mindre praktisk betydning Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå