biltus Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Hadde tidligere en SMC router og hadde ip-telofoni fra telenor koplet til den. Dette fungerte utmerket. Har nå kjøpt ny router Linksys WRT54gx pga av for dårlig rekkevidde med SMC. Får nå ikke ip-telefonen til å fungere i lag med denne routeren. Har disablet brannmur, men til ingen nytte. Får summetone, men får hverken ringe ut eller motta samtaler. Takker for tips! Biltus Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hei, det hadde vært interresant å vite hva slags IP-telefon leverandør / hardware du bruker. Jeg har hatt en Sipur adapter fra Telio med denne routeren i over 6 måneder uten problemer - bare koble til ... 10 minutter seinere var jeg i gang. Hilsen, bit Lenke til kommentar
aaandy Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Enten må du åpne porter i routeren din, eller rett og slett sette ip-adressen/mac adressen til ip-adapteret ditt i "DMZ" aaandy Lenke til kommentar
kewell79 Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 linksys rutere og telio er bestevenner, har det selv Lenke til kommentar
biltus Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Enten må du åpne porter i routeren din, eller rett og slett sette ip-adressen/mac adressen til ip-adapteret ditt i "DMZ" aaandy Hei Har nå sett ip-adressen til adapteret mitt i DMZ på routeren, men fremdeles ingen forandring. Sklønner ingenting mer................... Biltus Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Når du har fått DSL til å virke på adsl modemet, så tar du ut strømmen i 10 sek på sipuraen og linksys router. Vent 1 minutt, så skal du ha summetone. Hos meg er det plug and play, uten åpning av porter eller dmz. (dhcp er aktivisert i wrt54gs og jeg har bluecom adsl) Endret 6. oktober 2005 av la7dfa Lenke til kommentar
biltus Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Når du har fått DSL til å virke på adsl modemet, så tar du ut strømmen i 10 sek på sipuraen og linksys router. Vent 1 minutt, så skal du ha summetone. Hos meg er det plug and play, uten åpning av porter eller dmz. (dhcp er aktivisert i wrt54gs og jeg har bluecom adsl) Eg har summetone, men får hverken ringe ut eller motta samtaler Har også restarta router, modem og ip-telofoni boksen........ Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hva med sipura rett i adsl modemet, funker det? Lenke til kommentar
biltus Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Hva med sipura rett i adsl modemet, funker det? som sagt så funker alt å med min gamle SMC router, så det må vere noe med den nye routeren. Navnet på routeren er Linksys WRT54GXv2. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Takker for tips! Biltus Du har nyeste firmware til routeren? Lenke til kommentar
picachu Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hei. Har også Linksys 54 og Sipura. Bestevenner. Har du tidligere satt statisk ip når den var tilkoblet SMC ? Inne på Telio sine sider finner du en liste over kommandoer du kan gjøre med sipura adapteren. Du kan først sjekke at den har fått rett ip. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg også har Sipura og Linksys WRTGS - alt fungerte med en gang jeg koblet dem sammen (uten noen som helst konfigurering). Lenke til kommentar
biltus Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Hei Takker for innspill. Har ikke ip-telefoni fra Telio, men fra Telenor. Men prinsippet er vel det samme? Kan også nevne at det er Linksys 54 GXv2 eg har. Denne er fenomenal på rekkevidde! Men får fremdeles ikkje telefonen til å funke. Biltus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå