Gå til innhold

Har noen hørt om dette kortet?

Anbefalte innlegg

Vi har en bekjendt på besøk fra utlandet, og han vil gjerne ha et kort som han kan stappe i laptopen for å få kontakt med internett. Nei, jeg snakker ikke om et trådløstnettverkskort, men et kort han bare kan legge sim-kortet fra mobilen i og koble seg på nett på denne måten...

Finst det noe slik hardware? Jeg har ikke hørt om det... Men setter pris på alle svar.

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony Ericsson har flere slike PCMCIA-kort hvor du kan sette inn en SIM-brikke og bruke den som en mobiltlf fra laptopen. Du kan få f.eks. GPRS og 3G på samme kort.

https://prisguiden.no/vis_kategori....manufacturer_id[]=185

Ganske dyre disse. Enkelte mobiloperatører/leverandører sponser slike kort, på samme måte som for mobiltlf. Du kan derfor finne slike til 3-400 kroner, men trolig da operatørlåst.

Rimeligere løsning er å bruke mobiltlf direkte via IR eller Bluetooth.

Lenke til kommentar

Ok...

Ja for vedkommende mener at det kan bli dyrt for han å bruke hans sim-kort, og ber meg undersøke om jeg kan kjøpe norsk abonnement til han. Men jeg er usikker på om noe slikt vil svare seg...

Er det bare å kjøpe vanlig Chess-abonnement og kjøre på, eller er det spesial avtaler her?

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Ok...

Ja for vedkommende mener at det kan bli dyrt for han å bruke hans sim-kort, og ber meg undersøke om jeg kan kjøpe norsk abonnement til han. Men jeg er usikker på om noe slikt vil svare seg...

Er det bare å kjøpe vanlig Chess-abonnement og kjøre på, eller er det spesial avtaler her?

Noen tanker?

Roamingpriser (som er vannvittig høye), Legg på 5-8 kr pr min, gjør at skal du bruke mobiltelefon til å sjekke epost, lett surf på internett eller hovedsaklig snakke med folk i det landet du er, skal det ikke mye til før det lønner seg med kontantkort. Vet flere som kjøper seg dette når de er i utlandet, og har mest samtaler innen landet.

Faktisk kan det lønne seg med billigabb reiser man mye i bestemte andre land. Vet flere som har mye forretningsreiser til et land, faktisk bruker slike løsninger. Tror ikke det er noe problem faktisk for han å kjøpe, men mulig jeg tar feil.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...