Gå til innhold

MSI 875P NEO-FIS2R - Fuck med tastatur..

Beep

Anbefalte innlegg

Har et msi hovedkort her.. 875P NEO-FIS2R ..

Jeg kobla til alt på det i går.. skrudde på maskina og skulle installere windows og den slags..

Da fant jeg ut at tastaturet ikke funka.. tenkte kanskje det var tastaturet sin skyld, men etter å ha testa 5 forskellige tastaturet, både ps2 og usb skjønte jeg at det ikke var det..

Problemet nå er at jeg ikke får installert noe som helst... når jeg skrur av maskina blinker det på tastaturet, det er den eneste responsen jeg får på tastaturet...

Har prøvd å resette cmos uten hell..

Noen som har noen forslag til hva som er galt eller hvordan jeg kan få fiksa det ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo være en ødelagt port til tastaturet, men sånt er uhyre sjelden - sikker på at alle tilkoblinger sitter godt og er riktig plassert - ingen pip å høre (beep codes)?

Mulig den har problem med skjermkort eller ram, spesielt uten oppdatert Bios. Koble fra alt som ikke er strengt nødvendig, dvs. start opp med 1 ram-brikke, 1 hdd, koble fra nett etc.

Lenke til kommentar

har prøvd med både usb og ps2.. kommer noen beep codes, men har ikke sjekka dem enda...

Har også prøvd å koble fra alt mulig, ha kun 1 ram-brikke i, forskjellig ram også.

har ikke testa det med kun 1 hdd.. men skal teste det etterpå.

får ikke oppgradert biosen ettersom tastatur ikke funker.. og jeg har heller ikke fått installert windows eller noe.. veit ikke bios blir automatisk oppgradert når jeg putter i disket/cd med ny bios på..

Lenke til kommentar
veit ikke bios blir automatisk oppgradert når jeg putter i disket/cd med ny bios på..

Nei, en bør ikke prøve på det før maskina er oppe og går stabilt.

Sjekk om cpu-kjøler sitter godt på, (kjølepasta?) og at cpu-vifta er koblet til rett header.

Lenke til kommentar

alt sitter sånn som det skal sitte..kjølepasta er på og cpu-vifte sitter i kontakta den skal..

prøvde med kun en hdd i sta, annet skjermkort også.. men samma hele tiden..

fikk sjekka beep-code'ene.. 1 kort, 2 korte og 1 kort.. altså. system ok, beep-code for at cmos er resetta og system ok

Lenke til kommentar
fikk sjekka beep-code'ene.. 1 kort, 2 korte og 1 kort.. altså. system ok, beep-code for at cmos er resetta og system ok

Ble litt i tvil om hk er i orden:

AMI Bios: 4 beeps- Timer not operational - bad motherboard

Samme diagnosen Her

Nå er det ikke beskrevet nærmere hvordan de 4 korte pipene høres i rekkefølge. Det virker som du beskriver et lengre opphold etter det første pipet, mens diagnosen kun oppsummerer antallet. Det blir din vurdering om dette betyr at hk er i orden - hvor fant du at 4 pip betyr OK, og har du garanti på kortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...