petterg Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Trenger en måte å ta backup fra en windows maskin til en annen som står i et annet bygg. Dvs at overføringen må være kryptert. Backupen skal kjøres en gang hver natt. Det er litt spesielle med denne saken er at det kun er 'nye' filer som skal tas backup av. Hvilke(t) program(mer) er egnet til dette? Lenke til kommentar
roac Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Trenger en måte å ta backup fra en windows maskin til en annen som står i et annet bygg. Dvs at overføringen må være kryptert. Backupen skal kjøres en gang hver natt. Det er litt spesielle med denne saken er at det kun er 'nye' filer som skal tas backup av. Hvis du med nye filer mener nye og endrede (som jeg tror du mener) vil jo en drifferensiell backup med et hvilket som helst backupprogram som kan ta backup til en fil på nettverket fungere helt fint, sammen med IPSec. Nå har jeg mer peiling på IPSec enn backupprogramvare, så noe konkret forslag kan jeg nok ikke komme med her (Jeg mistenker at Veritas NetBackup kanskje er litt overkill). Lenke til kommentar
petterg Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Mener faktisk bare nye filer. Filene skal ikke endres. Hvis de blir endret er det fordi uvedkommende har kommet seg inn. Hvordan er IPSec i forhold til å gjennopprette forbindelse når den av en eller annen grunn blir brutt? Lenke til kommentar
roac Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Mener faktisk bare nye filer. Filene skal ikke endres. Hvis de blir endret er det fordi uvedkommende har kommet seg inn. Hvordan er IPSec i forhold til å gjennopprette forbindelse når den av en eller annen grunn blir brutt? Ikke noe problem. Det er ikke snakk om en IPSec-forbindelse, men IPSec-kryptering av trafikk som går på allerede eksisterende forbindelse. Evt så kan du sette opp en tunnell, men jeg mener at også denne skal være samarbeidsvillig dersom underliggende nettverk midlertidig mister forbindelsen. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 må nok kjøre en eller annen form for tunnell, ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå