Shirack Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Hei Har en AMD Xp 1800 cpu og et Asus A7N266-C hk. Får ikke klokket den opp til 1.53ghz. Har stillt fsb til cpu på 133 i bios'en. Har også skiftet på noen jumpere slik at fsb'en på cpu skal være 133. Først når jeg stilte kun fsb'en i bios til 133fsb vile ikke maskinen loade ordentlig, kommer forbi "oppstarten" men der låser den seg,(før den begynner på windows osv...) Når jeg nå har stilt på hk'et til 133fsb vil ikke maskinen loade, samme som sist. Har stilt tilbake til deafult (100fsb)og maskinen vil ikke loade ordentlig. I tilegg har biosen låst den til 11,5 x 133.(ca vaffal :smile:) og jeg får ikke stilt tilbake. Maskinen vil nå heller ikke loade ordentlig. Hjelp mottas med takk =) mvh Lasse Jenssen Lenke til kommentar
fondus Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 noen hovedkort tvinger prosessoren til å kjøre på lavere hastigheter hvis den er for varm. kunne du gi oss litt informasjon om kjøler, temperatur på cpu, så kanskje det kunne hjelpe litt. Lenke til kommentar
Shirack Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 Har oppdatert biosen, vifta er en "TI-V77 Series" "Dr.Thermal". edit : tempen ligger på ca 50 under high load om jeg husker rett.. [ Denne Melding var redigert av: Shirack på 2002-08-19 00:30 ] Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 det er jo ikke så verst temp. Lenke til kommentar
XAntaresX Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 jeg har vært borti dette problemet på 3 forskjellige hovedkort. alle 3 var ble automatisk satt til 1150mhz og det var umulig å få det høyere. Etter bios oppgradering funka alle 3 som de skulle. (dette var 3 forskjellige merker) alle med 1800xp. det er da veldig lett å se for seg for seg at det er biosen som er for gammel i ditt tilfelle, men siden du har oppgradert den til nyeste, så blir det værre. alikevel merkelig at din også blir satt til 1150mhz, Lenke til kommentar
Shirack Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 Quote: Den 2002-08-19 12:03, XAntaresX skrev:jeg har vært borti dette problemet på 3 forskjellige hovedkort. alle 3 var ble automatisk satt til 1150mhzog det var umulig å få det høyere.Etter bios oppgradering funka alle 3 som de skulle. (dette var 3 forskjellige merker) alle med 1800xp.det er da veldig lett å se for seg for seg at det er biosen som er for gammel i ditt tilfelle, men siden du har oppgradert den til nyeste, så blir det værre.alikevel merkelig at din også blir satt til 1150mhz, Jepp. Men nå har den blitt låst til 1.53, (133fsb). Så maskinen vil ikke starte. Har ressetet biosen (batteriet). Skal oppdatere biosen igjen som et forsøk, er en stund siden jeg gjorde det. Bare for å se :smile: Lenke til kommentar
Exlex Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Fikk en XP1800+ i dag og smalt den på mitt Asus A7V133... HK kjenner igjen prosessoren som en 1800+, men setter som dere sier hastigheten til 1150.. Har etterpå økt FSB til 105, og det er alt jeg klarer uten at maskinen nekter å boote. Har oxo oppgradert bios til siste ver. Har prøvd å snoke opp noe info på nettet om dette, men ikke funnet noe enda... Skuffa XP eier, Exlex Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Hm, hva sier manualen for hk om jumper-settings da? Les litt om det, kan hende at det finnes en forklaring der? Lenke til kommentar
XAntaresX Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 den siste maskina jeg testa dette på var nettopp en asus a7v, etter bios upgrade ble den strøken med xp1800 en annen ting, clear Cmos gjøres med å enten kortslutte 2 punkter på hovedkortet i nærheten av batteriet.. står om det i manualen.. eller flytte en jumper med samme funksjon frem og tilbake.. som regel når en pc låser seg på denne måten går den tilbake til default om man resetter biosen(clear cmos) men det er ikke bestandig at man har klart å resete den selv om man tror det.. spesielt på hovedkort som har "kortslutt 2 punkter" varianten. Det holder ikke å bare ta ut batteriet og sette det inn igjen. Lenke til kommentar
Exlex Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Hvilken bios oppgraderte du til? Jeg la inn 1009, men A7V skal støtte XP fra 1007... Forresten har jeg akkurat fått opp PCen igjen etter at den plutselig ikke ville boote på C: lenger etter at jeg satte ned FSB fra 105 til 100... Generellt synes jeg A7V er et møkkakort som bare har gitt meg trøbbel. Snarlig oppgradering er et alternativ som vurderes sterkt! Exlex <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Exlex på 2002-08-20 23:45 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: Exlex på 2002-08-21 00:00 ] Lenke til kommentar
tohuha Skrevet 22. august 2002 Del Skrevet 22. august 2002 Hei til di dere med a7v 133 kort. Min løsning på deres problem er å settejumperen som heter JEN til å stille inn frekvensene og multiplierene manuelt. sett bryter nr 3 på ON, for frekvens. Det er den lyse blå og 2,3,4,5,6 på on for 11,5 x multipler. Da tror jeg dere lykkes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå