-Mav- Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Hei Har endelig tenkt å kjøpe meg en ny kasse etter å ha måttet skrinlegge kjøpsplaner for noen måneder sider. Oppsettet jeg bruker er oktoberpcen fra netshop, men etter endring til billigere komponenter så ligner den ikke på oktoberpcen i det hele tatt. Men oppsettet jeg bruker er i hvertfall: http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=24152 Hadde tidligere tenkt å kjøpe artic cooling s1 (kun s2 som er på lista til netshop, så jeg får ringe dem om dette), men lurer nå på om det er andre kabinetter jeg bør vurdere som f.eks lian li pc6070b scand. Lian li er dyrere men kan ha flere disker/optiske enheter. Det som er viktig for meg er støynivået da pcen min er på hele tiden og jeg sover i samme rom. Temperatur antar jeg vel også blir viktig da pcen er på 24/7, men har ingen planer om å overklokke el. Er AC s1 for gammelt nå tror dere? Med AC s1 følger det med psu på 350 watt som jeg heller ikke er sikker på er nok for oppsettet mitt. Noen anbefalinger? Hva med andre kabinetter jeg før vurdere? Foreløbig oppsett: 1 stk. Arctic Cooling Silentium2 Miditower m/350W Seasonic powersupply m/Aktiv PFC (På lager 8) 1 stk. Gigabyte GA-K8NF-9 nForce4-4X ATX/S-ATA/GB-LAN/8ch-LYD/1394B/PCIe (På lager 20+) 1 stk. AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz OEM Socket 939 512KB cache "Venice" (På lager 20+) 1 stk. Arctic Cooling Silencer 64 Ultra TC Socket 754/939/940 - AMD64 4000+ (På lager 100+) 2 stk. OCZ 512MB Value Series PC-3200 DDR (2,5-4-4-8) 400Mhz (På lager 100+) Ingen 1 stk. Seagate 300GB S-ATA NCQ 7200RPM Barracuda 7200.8 8MB cache (På lager 7) 1 stk. Club3D Geforce 6600GT 128MB PCIe retail 128MB GDDR3/ TV-out/DVI/SLI (På lager 11) 1 stk. Sony Floppy 3.5¨ 1.44MB FDD SORT Sony MPF 920 - Diskettstasjon (På lager 20+) 1 stk. NEC DVD-brenner ND-3540 bulk, intern 16X Double layer sort, bulk (På lager 100+) Endret 5. oktober 2005 av -Mav- Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Vet at jeg ikke hjelper trådstarter nå, men jeg lurer på akkurat det samme selv c.. Har også lest testen til Lian-Li kabinettet, men prisen på 795,- for Arctic Cooler S1 på Microplex med 350w strømforsyning er veldig fristende.. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Vet at jeg ikke hjelper trådstarter nå, men jeg lurer på akkurat det samme selv c.. Har også lest testen til Lian-Li kabinettet, men prisen på 795,- for Arctic Cooler S1 på Microplex med 350w strømforsyning er veldig fristende.. Tror jeg ville gått for et artic cooling t2 hvist jeg har lite penger, hadde jeg hatt råd ville jeg gått for lian li. Jeg har ikke noen spesiel begrunelse, bare min mening Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Det blir brått det dobbelte av prisen hvis man velger Lian-Li varianten.. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Det blir brått det dobbelte av prisen hvis man velger Lian-Li varianten.. ja, men t2 er ikke så ille. du får jo en bra stømforsynig på www.shg.no til 3-400 kr som er stillegående som e rpå 300-400 w Lenke til kommentar
-Mav- Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 (endret) Hvor mange harddisker kan jeg ha i artic cooling s1/s2? Spesifikasjoner: Formfaktor: Micro-ATX, ATX Dimensjoner: 18cm bredde x 46cm høyde x 43,5cm dybde Nettovekt: 11,5kg Bruttovekt: 13,8kg 2 stk. 5¼ brønner 1 stk. 3½ eksterne brønner 2 stk. 3½ interne brønner 1 stk. 3½ støtdempet harddisk-brønn 350W strømforsyning med PFC ⊃1; 4 stk. ARCTIC Fan 3, 1000 - 1900RPM Frontpanel m/ 2xUSB2.0, 2xLyd og 1xIEEE1394 (Firewire) 2 års garanti Endret 25. oktober 2005 av -Mav- Lenke til kommentar
-Mav- Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Noen som vet det med antall harddisker? Lenke til kommentar
Humbug Skrevet 16. oktober 2005 Del Skrevet 16. oktober 2005 Har et T1 selv. Har 1 harddisk under diskettstasjon i 3,5 og en i den boksen: er vel plass til en til under optisk drev i 5,5 hvis man kjøper en ramme\kjøler. Totalt kan du ha 4 og ett optisk drev hvis du skipper floppy. Eneste er at du bør kjøpe vifteregulator til kabinettviftene som kan ta opp en 5,5. Det er et stille kabinett men ikke lydløst. Er det jeg hører best når jeg kjører zalmanviftene mine på silent mode. Jeg har ikke giddet å gjøre noe med det. Klarer fint å sove alikevell Desuten er den hardidskboksen overdrevet. Hører min harddisk mindre men den blir dritvarm (40c) og de strikkene som holder den på plass røk etter en uke hos meg. Men har bra airflow, god om litt svak psu(kan ikke bytes) og er dritbillig. Bare å slå til Lenke til kommentar
-Mav- Skrevet 16. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2005 Har et T1 selv. Har 1 harddisk under diskettstasjon i 3,5 og en i den boksen: er vel plass til en til under optisk drev i 5,5 hvis man kjøper en ramme\kjøler. Totalt kan du ha 4 og ett optisk drev hvis du skipper floppy. Eneste er at du bør kjøpe vifteregulator til kabinettviftene som kan ta opp en 5,5. Det er et stille kabinett men ikke lydløst. Er det jeg hører best når jeg kjører zalmanviftene mine på silent mode. Jeg har ikke giddet å gjøre noe med det. Klarer fint å sove alikevell Desuten er den hardidskboksen overdrevet. Hører min harddisk mindre men den blir dritvarm (40c) og de strikkene som holder den på plass røk etter en uke hos meg. 5016230[/snapback] Takk for responsen, men jeg er litt forvirret. Er det en plass til en disk under floppyen? Eller måtte du impovisere litt? Heller aldri skjønt hvordan folk får en disk i plassen til en floppy. Nå er jeg ikke så dreven på dette, men er det faktisk plass til en disk der også eller må man mekke på noe eller kjøpe noe tillegg? Hva gjorde du nå disse strikkene tøk etter kun en uke? Lurer også på hva 5.25 brønnene brukes til. Takker for all respons hittil. Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Har et T1 selv. Har 1 harddisk under diskettstasjon i 3,5 og en i den boksen: er vel plass til en til under optisk drev i 5,5 hvis man kjøper en ramme\kjøler. Totalt kan du ha 4 og ett optisk drev hvis du skipper floppy. Eneste er at du bør kjøpe vifteregulator til kabinettviftene som kan ta opp en 5,5. Det er et stille kabinett men ikke lydløst. Er det jeg hører best når jeg kjører zalmanviftene mine på silent mode. Jeg har ikke giddet å gjøre noe med det. Klarer fint å sove alikevell Desuten er den hardidskboksen overdrevet. Hører min harddisk mindre men den blir dritvarm (40c) og de strikkene som holder den på plass røk etter en uke hos meg. 5016230[/snapback] Takk for responsen, men jeg er litt forvirret. Er det en plass til en disk under floppyen? Eller måtte du impovisere litt? Heller aldri skjønt hvordan folk får en disk i plassen til en floppy. Nå er jeg ikke så dreven på dette, men er det faktisk plass til en disk der også eller må man mekke på noe eller kjøpe noe tillegg? Hva gjorde du nå disse strikkene tøk etter kun en uke? Lurer også på hva 5.25 brønnene brukes til. Takker for all respons hittil. 5016746[/snapback] 5.25-brønnene brukes til optiske drev og viftestyringer tilpasset denne standarden. Du får også mer eksotiske enheter som sigarettenner og vanntanker til vannkjøling. Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg har bygget en pc i et s2 kabinett.. Må si jeg synes det var et meget bra kabinett til den prisen... Løsningene som er brukt er smarte og gode når man først finner ut hvordan de fungerer.. ang. HD kapasitet så har du plass til en i "silenceren" 2stk i de to interne 3.5" plassene, 1stk iden eksterne 3.5" hvis du ikke skal ha floppy. 1stk i en 5.25" eller 3stk i begge 5.25" plassene.. Så om du ikke trenker dvd og floppy har du plass til 7HDer, med dvd har du plass til 5HDer, med floppy og dvd har du plass til 4... Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 17. oktober 2005 Del Skrevet 17. oktober 2005 Jeg vil heller anbefale Antec P180, eller hvis du kan vente P150. Men Silentium er jo bra i forhold til prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå