Inaktiv bruker 2 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Hei I dag knakk mitt Icemat Siberia i 2 biter (!) men jeg var ikke så fornøyd med det uansett. Jeg er på jakt etter et nytt headset som skal brukes til MYE spilling og en del musikk. Jeg hører ikke så stor forskjell mellom medium og gode headset i musikk, men i gaming må jeg ha det beste av det beste. Prisklasse: Så lavt som mulig, mest for pengene, kan sikkert strekke meg til en 700-800kr Samme om det er med eller uten mic Trenger ikke spille noe spesielt høyt, bare vanlig Ikke nakkebøyle, skal ha den oppå hodet Ikke USB Icemat Siberia / Steel Sound er ikke aktuelt. Vurderer PC150/160 eller noen gode Sennheiser/Koss headsets Takk for hjelpen! Endret 5. oktober 2005 av improvize Lenke til kommentar
FM Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Skal vedde på at det finnes 10-20 slike tråder. Som jeg alltid sier når folk skal ha en budsjetthodetelefon: Beyerdynamic DT231. Anbefales! Endret 5. oktober 2005 av FM Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Hmm tror de blir litt for åpne og spinkle for bruket. Har sett litt mer på KOSS 3AA eller KOSS 4AAT. Noen som vet noe om disse headsettene eller noen lignende i denne klassen? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Litt for åpne og spinkle? :hmmm: Men de du pekte ut er jo ganske greie: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=16359 https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17461 Eller hva med https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=24677 ? Problemet med de du nevnte er jo det med mikrofon! Endret 5. oktober 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Takk for forslag! Browsa litt rundt og fikk litt bekreftet at de hadde store problemer med holdbarheten og kvaliteten. Tror da valget står mellom 3AA og 4AAT. Er så utrolig usikker, digger systemet med ledningen på 4AAT men vet ikke hva vekten blir i praksis, sitter med headsettet 3-4 timer i strekk. Noen som har noen erfaringer med disse eller noen tips? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Men ønsker ikke du mic da, siden du skal bruke de en del til spilling? Skal kjøpe headset selv og har kikket litt på lignende de tre modellene er jeg ramsa opp, pluss BD'n. Problemet med de to fra KOSS er at de ikke har mic! Og jeg liker ikke den løsningen fra Zalman med separat mic. Eller hva synes du? Virker forresten som du kan bli litt svett av de headset'a du mente var så gode å ha på.. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Ja er jo sånn skinngreier på 4AATen og begge KOSSene virker veldig varme. Det finnes liksom ikke noe selvsagt valg her nei Jeg bruker MICen min fra Icemat headsettet hvis jeg ikke finner noe. Den funker greit for meg. Har hatt PC150 før, eneste problemet med det er at ledningen er så SJUKT tynn at den deles hvis du kjører stolen over den Endret 5. oktober 2005 av improvize Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 KOSS Porta Pro.......god lyd...små, kan legge sammen, ikke for dyrt i forhold til hva du får.........499(tror jeg) Lenke til kommentar
JensL Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Skal du ha noe solid, så kan du stort sett glemme Koss. Ja, de har livstidsgaranti, men det er fordi de trenger det. Hvor morsomt er det å være uten headsett flere uker i året fordi det blir ødelagt konstant? Koss 4AAT veier forresten nesten 600 gram, det er dobbelt så mye som de fleste fullsize konkurrentene. Hvis jeg skulle hatt et headsett (m/mic) i den prisklassen, hadde jeg gått for Beyerdynamic DT234. Fant den ikke i produktguiden her, men HPX har den her: http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7411 Dønn solide saker med meget god lyd. Jeg har hatt en DT231 (hodetelefonen DT234 er basert på) i mange år nå, og den er like god som ny. Sennheiser PC150 er ok, men når ikke opp til Beyeren. Men bare for å ha det sagt, du får ikke det beste av det beste til 700-800 kroner. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 KOSS Porta Pro.......god lyd...små, kan legge sammen, ikke for dyrt i forhold til hva du får.........499(tror jeg) Snakker gaming/musikkbruk i heimen, det der blir vel mer mp3spiller headset, men takk for forslaget! Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 JensL: Den var intressant. En viktig ting for meg, vet du hvordan ledningen er? Er den like tynn som PC150 eller er det litt ordentlig kvalitet på den også? Dette ble også en sterkt kanidat Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 dudee: Sitter med de på øra nå.. Litt for intens bass til spilling om du ikke har software til å regulere det. Men som sagt, er det ikke gamingheadset, men portable headset! De BeyerDynamics-høyttalerne så jo ut som et billig plastbygg! Lenke til kommentar
JensL Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 JensL: Den var intressant. En viktig ting for meg, vet du hvordan ledningen er? Er den like tynn som PC150 eller er det litt ordentlig kvalitet på den også? Dette ble også en sterkt kanidat Ledningen på DT234 er faktisk ganske tykk, ca. 4 mm i diameter. Tåler ihvertfall å bli overkjørt av kontorstolen, ja. :-) Husker ikke helt hvordan ledningen på PC150 var, men definitivt ikke like tykk. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 dudee: Sitter med de på øra nå.. Litt for intens bass til spilling om du ikke har software til å regulere det. Men som sagt, er det ikke gamingheadset, men portable headset!De BeyerDynamics-høyttalerne så jo ut som et billig plastbygg! ja.....har ikke prøvd til gaming, men bruker de på mp3spilleren iaudio5x(x5) og syns de passer berfekt til det.......liker mye bass da så kan hende d har noe med d å gjøre Lenke til kommentar
JensL Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 De BeyerDynamics-høyttalerne så jo ut som et billig plastbygg! Forsåvidt litt enig med deg, DT234 ser kanskje ikke allverdens ut, men det er ikke vanlig "sprø" plast som brukes her. De er virkelig solide, og mine DT231 har gått i gulvet mange ganger uten at det vises i det hele tatt. Det er også en veldig enkel konstruksjon, så det er færre ting som kan knekke. DT231/4 er kanskje ikke verdens vakreste hodetelefon, men jeg synes de har sin egen sjarm, mye fordi de spiller fletta av konkurrentene. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå