Gjest Slettet+19283741 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg bruker nyeste versjon av Opera (v 8.5). Når jeg logger inn skriver jeg inn brukernavn og passord og velger "automatisk login". Likevel så må jeg altså velge dette på nytt opptil flere ganger daglig, noe jeg aldri gjorde når jeg brukte firefox. Støtter ikke dette forumet Operaversjonen helt og holdent? Noe jeg gjør feil? Noe galt med denne versjonen? På forhånd, takk! Lenke til kommentar
riktig Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Det fungerer hvertfall fint i Opera 8.01. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 QUOTE (milleniam @ 05/10/2005 : 21:44) Jeg bruker nyeste versjon av Opera (v 8.5).Når jeg logger inn skriver jeg inn brukernavn og passord og velger "automatisk login".Likevel så må jeg altså velge dette på nytt opptil flere ganger daglig, noe jeg aldri gjorde når jeg brukte firefox. Støtter ikke dette forumet Operaversjonen helt og holdent? Noe jeg gjør feil? Noe galt med denne versjonen?På forhånd, takk! Du er helt sikker på at du ikke sletter cookies/log/cache manuelt eller ved programmer som ccleaner o.l? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Dette kan bare komme av en ting, nemlig at cookies (informasjonskapsler) enten blir slettet eller ikke akseptert i utgangspunktet. Sjekk først om du har tillatt cookies, og hvis du bruker et rengjøringsprogram (som White Fox skriver), så legg til *hardware.no på whitelisten. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Opera har en funksjon som sletter cookies ved avslutning eller noe. Off by default. Kanskje du har aktivert den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 QUOTE (Blib @ 05/10/2005 : 22:12) Opera har en funksjon som sletter cookies ved avslutning eller noe. Off by default. Kanskje du har aktivert den? Jeg har ikke aktivert den bevist selv.. Jeg bruker disse programmene (som kan ha betydning for cookies) : ad-aware, spyware blaster og ccleaner. Det som er rart er at jeg bruker ikke ccleaner hyppig lenger, gjorde det oftere med firefox, og som sagt hadde jeg aldrig problemer da. PS: Legger ved bilde Er det ikke rett at det skal være haket av for cookies da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Bilde 2 Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Bruker opera selv, er alltid logga inn - både på laptopen og stasjonære. Sjekk under Preferences -> Advanced -> Cookies. Sjekk om du har haka av "Delete new cookies when exiting Opera" eller no.. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Jeg sletter stadig cookies med Opera, men opplever aldri problemer, med innloggingen... Lenke til kommentar
am3k Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Prøv og slette cookies, og logge inn på nytt (husk og merke av for automatisk innlogging) Mulig det er en feil da informasjonskapselen/cookie har blitt lagret ---------------------------------------- En fin løsning som jeg selv bruker (gjelder generelt Opea og cookies) Det kan være greit og fjerne alle cookies før du starter, for og begynne med blanke ark. 1. Fjern event. kryss for "Delete new cookies when exiting Opera", restart Opera uten og vise noen sider. 2. Logg deg inn på de tjenestene du vil skal huske passord ol. t.d. hw.no forumet (og event. de andre forumene til de andre sidene i nettverket grunnet event. linker) 3. Restart Opera, kryss av for "Delete new cookies when exiting Opera", restart Opera 4. Ferdig, hver gang du restarter/avslutter Opera vil nye cookies bli slettet. De du lagret i punkt 2 vil ikke bli slettet Endret 6. oktober 2005 av am3k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg