Gå til innhold

Kan utskrifter med tomme patroner skade printeren?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Canon i865 hjemme... Canon-programmet forteller meg nå at nesten alle blekkpatronene er tomme... Fikk ikke skrevet ut, pga at programmet sa det var kunne skade printeren dersom man printer ut med tomme patroner... Stemmer dette eller er det bare for å få oss til å kjøpe nye patroner før de gamle er helt tomme? Kan printeren virkelig ta skade av å skrive med tomme patroner? Jeg forstår i alle fall ikke hvordan den skal kunne ta skade...

Jeg disabla funksjonen i programmet, om at det skulle si ifra når patronene er tomme, og nå får jeg skrevet ut igjen... Har skrevet ut 10 tekstsider + 2 fotosider og fortsatt er ikke patronene tomme...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel samme opplegget som kontaktlinser. Optikeren og linseprodusenten kan kun garantere for en måneds bruk, selv om man kunne brukt samme linsene i flere måneder. Er nok litt av det samme, det er kanskje en ørliten sjanse for at printeren kan ta skade av det (uten at jeg kommer på i farta hvordan det skulle gå til) og selvsagt for å få deg til å kjøpe nye patroner. Er nok sikkert det siste som er det mest meningsfulle me den advarselen. Men også på den måten så slipper Canon unna hvis noe skulle skje.

Lenke til kommentar

Blekkskrivere av typen som Canon har benytter seg av mikroskopiske rør der blekket blir varmet opp til det fordamper og skyter ut en blekkdråpe, Hvis røret er tomt for blekk så vil det bli mye varmere enn hvis det er blekk i røret som absorberer varmen.

Hvis hodet blir ødelagt så koster et nytt ofte mer enn en ny skriver. Hvis noen rør blir kjørt uten blekk så vil levetiden reduseres dramatisk. Om det tar et sekund eller ti minutter før det kan regnes som defekt vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...