djheaven Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Heisann.. Har lest litt rundt her nå,men er ikke blitt så fryktelig klok på det jeg leste.. Probleme er. Jeg sitter med en Acer TM 8104,og vil ha den kobblet opp mot tv.Jeg har en s-vhs 4pin som går over til scart,får så å kobble den i tv.Men for bare svart hvitt..Er det sånn,at tv må støtte S-Vhs får jeg skal få farge? Eller,finnes det programmer ala Tv-toll,som kan klare å få farge? Korte som står i Bærbare er et Ati Radeon Mobile X-700..Håper noen kan komme med noen gode tips. Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Dette er desverre ett problem veldig mange støter på. Det kan løses enkelt ved å bytte kabel. Ofte er det noe ved kabelen/kontaktene som gjør noe rart med signalet. Men tv'n må også støtte svideo signalene. Og da må du ha en "nyere" tv. Gjerne en som er fra etter 98/99. Håper du får løst problemet. Ellers så finnes det bokser som gjør om d-sub, altså den vanlige skjermporten til analoge scart signaler. Husker ikke helt hva disse heter. Men vet de finnes. Lenke til kommentar
TEAM:defcon Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Det første du må sjekke er om instillingene på skjermkortet er stillt til pal og ikke ntsc. Vedlagt bilde viser hvordan det skal være. Det andre du må se på er tven. Har tven mer enn en scart-inngang? Isåfall kan det være slik at kun en av scart-inngangene støtter fargen via s-video. Så prøv alle inngangene. Håper dette hjelper litt. Endret 5. oktober 2005 av TEAM:defcon Lenke til kommentar
djheaven Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Var nok det jeg var redd for.. At den måtte støtte S-Vhs Finnes det ikke noe som kan kobbles ti bærbare,kort via usb eller via PCMCIA inngangen? Har prøvd å lete litt,Men ikke litt,når man ikke vet helt hva man skal søke etter. Lenke til kommentar
djheaven Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Det første du må sjekke er om instillingene på skjermkortet er stillt til pal og ikke ntsc. Vedlagt bilde viser hvordan det skal være. Det andre du må se på er tven. Har tven mer enn en scart-inngang? Isåfall kan det være slik at kun en av scart-inngangene støtter fargen via s-video. Så prøv alle inngangene. Håper dette hjelper litt. Alt av innstilinger er riktig. Har en stasjonær som er kobblet opp.Der er alt greit.. Men da bruker jeg en sånn gul plugg.Men den virker ikke på den bærbare.. Så utgangen på stasjonære og bærbare er nok ikke like nei... Men innstilingene på bærbare er riktig.. Lenke til kommentar
excrucio Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Da er det nok tv'en som ikke støtter s-video..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå