Gå til innhold

Jeg skal overklokke AMD 1000mhz!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lenge sittet og tenke på og overklokke min kjære Duron 1000mhz. Men jeg har aldri tørt og gjøre noe med det ettersom jeg er redd for den skal ryke. Jeg har gjordt den såkalte "Blyantmodden" på prosessoren hvor man kortslutter L1 borene? Er det ikke borer det heter?. Men når jeg gjorde den og endret MP = Multiplier ville ikke pcen starte jeg fikk lyd i høytaleren : Your CPU may have a problem. Når jeg endret det tilbake virket det. Så den har stått sånn og nå har jeg bestemt meg. Ryker dritene så kjøper jeg ny! Jeg vil også utføre en Flashing/oppgradering av BIOS som håp på jeg får endre Multiplier. Virker det ikke prøver jeg blyantmodden "enda" en gang. Visst jeg får fatt i kamera skal jeg prøve og ta litt bilder.

Andre problemer jeg må fixe :

Pcen har idle 50celcius noe som ikke er så fullt bra :p

Få tak i floppy så jeg kan flashe/oppgradere bios.

Ha mot til og få overklokket denne kjerra.

Håper det er noen intresserte her ute som vil se en 12 åring overklokke en DURON proessor.

El NetZor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Du har litt høy temp for å overklokke... Ville ha sjekket dette først. Kansje en ny kjøler? Mulig du har høy kabinettemperatur? Prøv å ha kabinettet åpent for å se om bet blir noe forskjell. Også viktig å bruke kjølepasta og i rette mengder (ikke for mye).

Hvis du har utført blyanttrikset, burde du få stillt MP til det du vil. Begynn med å prøve 10.5 X 100 (FSB). Hvis dette ikke virker kan du jo prøve å stille den ned til feks. 9.5 X 100. Hvis maskinen booter på dette, er modden rett. Hvis ikke er det frem med viskelæret og ny modd.

Nå kan du prøve deg frem ved å stille opp MP så langt det går, og når du møter "veggen" kan du prøve å stille opp volten på CPU litt for å se om du får det stabilt. Vær OBS på tempen.

Du sier ikke noe om hvilket HK og RAM du har, men hvis du har ram som takler 133MHz (eller over) kan du prøve deg frem med å øke FSB til feks. 133 og MP på 9. Dette gir 1197MHz. Pass på at AGP/PCI er låst til 66/33MHz.

Prøv deg frem med forskjellige innstillinger på FSB/MP, for å se hva som gir den høyeste stabile klokken. Husk på å ikke stille så mye hver gang. Regn gjerne ut hva de aktuelle kombinasjonene av FSB/MP gir, så du ikke stiller ALT for høyt.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...