Kent (StudioFreya) Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Jeg er ute etter en sata-raid5 kontroller som MÅ ha hardwarestøtte til raid5. Har en heller mindre god raid5-kontroller uten hwstøtte nå (4x250GB disker klarer bare 10-15 MB/s i skriving og CPU går for fullt). Jeg har sett for meg HighPoint RocketRAID 2220 8P SATA II/300 RAID5, NCQ, PCI/PCI-X, men jeg kan ikke se noen plasser at den har støtte hardwarestøtte, men en test viste at den klarte rundt 80 MB/s. Skal brukes i en PCI-port (så PCI-X må være bakoverkompitabelt med PCI) Er det noen andre anbefalinger/synspunkter? Det må være hardware raid5, minimum 4 sataporter og rundt 2000-3000 kroner. Endret 5. oktober 2005 av PsyDe Lenke til kommentar
war2war Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 kjøp deg 3ware 4-ports SATA de har den på Nextron.no Enkel å sette opp og enkel å bruke. Kule folk både på nextron og 3ware. Lenke til kommentar
Variable Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg har planer om å kjøpe Promise FastTrak SX8300 8P Billig,har XOR cpu og 64mb cache Men viss du kun trenger 4 porter funker nok 3ware sine. Siden du skal kjøre RAID5 er visst XOR å anbefale viss du har behov for høy skrivehastighet til disken. Da er ikke 2220 Kontrollern å anbefale. Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Har planer om å kjøpe meg en kontroler selv så lurer på. Er alle PCI-X kontrolere bakoverkompatible med PCI? Lenke til kommentar
Variable Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 nei ikke alle pci-x er bakoverkompatible. fant ikke noen link med det første men jeg er sikker på at jeg har lest det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå