Gå til innhold

Problemer med formatering

Anbefalte innlegg

Skal til å formatere systemdisken min, men støter på et par problemer.

Jeg kommer ikke inn i bios fordi det er ett eller annet fullstendig galt et sted. Har en Dell XPS, og har Rev. a01-a07 av bios uten hell. Når jeg dytter inn XP cd'en får jeg feilmeldingen : "Setup cannot continue because the version of Windows on your computer is newer than the version on the CD"

Noen triks for å få dette til å fungere, før jeg går bananas ?

Windows lever for øyeblikket sitt eget liv. Grafikkort, kortleser og den ene DVD brenneren kommer opp som ny hardware funnet. Windows klarer heller ikke å avslutte selv, får bare en tom skjerm.(blå)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ring dell og spør om hjelp? de har god kundeservice, har jeg hørt. hvis bios - mot formodning - er føkka, så kan du kanskje oppdatere til siste versjon? igjen, hør med dell. :)

XPS pc'ene har kun engelsk support, som er så som så.

Fant ut problemet med bios til slutt, det var nok projektoren som var årsaken der. (Takk jarmo)

Nå er det imidlertid dukket opp et nytt problem. Får startet opp med XP cd'en men det vil ikke installere siden jeg tydeligvis ikke har noen harddisk å installere på. Regner med det er RAID oppsettet som er årsaken til dette. Trykker F6 for å installere 3 parts drivere for raid, men her får jeg kun velge å installere fra floppy. Jeg har jo selvsagt ikke drivere på diskett, heller ingen disketter. Hvis jeg rykker ut tilkoblingen til floppy stasjonen, vil jeg da kunne få andre alternativ. ? Er det evt. noe annet jeg kan gjøre ?

Lenke til kommentar

Fant det ja. I bios står det fortsatt S-ATA drive (Not Present), neste alternativ blir da INTEL ARRAY.

EDIT:

Hva skjer om jeg inne i raidkonfigurasjonen forandrer til "Reset disks to non-raid"

Endret av eyvind1
Lenke til kommentar
Fant det ja. I bios står det fortsatt S-ATA drive (Not Present), neste alternativ blir da INTEL ARRAY.

EDIT:

Hva skjer om jeg inne i raidkonfigurasjonen forandrer til "Reset disks to non-raid"

Har du to eller flere disker i RAID ?

Hvis ikke så ikke bry deg om det...

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
... "Setup cannot continue because the version of Windows on your computer is newer than the version on the CD"

Du har installert Service Pack, og du har en eldre Windows CD. Når du har installert Service Pack så betyr det at du fått en nyere versjon.

Du bør oppgradere CD'en din med Service Pack. Det gir mange fordeler.

En måte å gjøre det heter Slipstream. http://www.winsupersite.com/showcase/windo..._slipstream.asp

Lenke til kommentar
Har 2 disker, som er de eneste i maskinen. Lastet ned og installerte nyeste raid driverne fra Dell sine sider. Når jeg starter om heter det Intel Application Accelerator.

Men har det vært RAID oppsett tidligare i maskinen ? Eller bare som en master og en slave ?

Forøvrig hårek har noen gode tips også.. :)

Edit: ordblind ? :dontgetit:

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...