Gå til innhold

Innlogging til Xbox 360, eller bare en bruker?

kristianv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Du kan jo slik det er i dag lage et "passord" på xbox live ved at man må trykke inn 4 knapper (som du velger) i riktig rekkefølge for å komme inn..

Lenke til kommentar

Selvsagt.

Det er jo slik det er idag også.

Når jeg skal logge på Live får jeg opp de Live-profilene som er lagret på Boxen.

Velger mitt brukernavn, og den spør da om en knappekombinasjon på 4 trykk.

Voila, jeg er inne med min brukerprofil, og siden ingen andre kan min passord-kombinasjon, så er jeg rimelig trygg så lenge jeg husker å logge meg av etter spill. (Slår jo som regel av Boxen, og da er det problemet løst)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da virker det ganske uproblematisk å dele på en konsoll. Vurderer å spleise på en xbox 360 sammen med søstera mi fo å dra ned kostnadene. :p Noen som har noen erfaringer med å dele på konsoller. Har en mistanke om at det fort blir krangel om å bruke den. Men de fleste spill har vel multiplayer-funksjoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Du kan bruke multiplayer på f.eks halo 2, men det er ikke multiplayer i ranka matchmaking-games.. Minuset er at skjermen splittes i to. Spm nr to er hvor mye du og søstra di klarer å sammarbeide :p

Lenke til kommentar

Gjennom menyen som kommer opp når du starter xbox 360, så kan du lage flere kontoer. Når du da skrur på boen, så skal du få valg mellom de forskjellige. Grunnen til dette er at storebror og lillebror for eksempel ikke skal kunne spille de samme spilla. Storebror kan spille 18+ spill, og lillebror kan bare spille 12+ spill. Dette er en funksjon som MS har lagt inn for å skåne unge gamere fra voldelige spill. Men det kreves at foreldre legger inn en hvilke spill som kan spilles på hver bruker, og legger inn en kode som de yngste ikke vet.

En annen fifig ting er at ALLE spill har forskjellige achievements som du kan oppnå. Alt fra å åpne nye characters til progresjon i spill. Disse broadcastes via xbox live, slik at vennene dine kan sammenligne sine achievements med dine. Man bygger seg også opp en type "reputation" på denne måten. Du får poeng for å oppnå disse achievements, som vises på din gaming-profil (som alle med xbox live kan se).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Angående dette med at du må to Live Gold kontoer for å bruke Live på to kontoer....det betyr jo at hver bruker får hver sin Live Silver konto? Altså en gratis måned med Live Gold også?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Øyvind: er litt usikker på den. Da kan man jo bare regge en ny konto hver måned så kan man spille online i evigheter. Kanskje det følger med en kode til 1 måneds gold abb. i pakken?

5145002[/snapback]

MS har sikkert tenkt på det, så er nok noe sånt ja. Men koster ikke så mye for Live Gold uansett, bare 30,- i måneden eller noe sånt. :)

Lenke til kommentar
Tror ikke man trenger 2 xbox live abbonement for å ha 2 brukere på samme xboxen. Ligger sikkert noe koding inni der slik at det ikke skal misbrukes.

Men helt sikker er man ikke før man har testet dog.

5146076[/snapback]

I følge the quite honourable Teamxbox gutter og jenter:

Gold accounts not only get full online play functionality, but will get enhanced matchmaking options as well. Periodic, free “Gold Weekends” are also planned to allow Silver account users to experience the joy of online play.

19. Will I be able to have more than one profile for the same Xbox Live Gold account?

No, you should not confuse an Xbox Live account with a gamer profile. A single Xbox 360 console will be able to host several gamer profiles but each Xbox Live account is linked to one and just one Gamertag.

Mer kan du lese her:

http://features.teamxbox.com/xbox/1245/Xbox-360-FAQs/p5/

Watchtower

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Angående dette med at du må to Live Gold kontoer for å bruke Live på to kontoer....det betyr jo at hver bruker får hver sin Live Silver konto? Altså en gratis måned med Live Gold også?

5142861[/snapback]

Hver bruker får egentlig ikke sin egen Siler konto. Gold er en oppgradering av Silver. Silver får man automatisk uten at det koster noe. Det går igrunn ikke å ha to Silver på en boks. Man kan sannsynligvis skifte mellom to Gold ab. på en boks, men slik det er på xbox i dag er dette svært tungvindt og ikke en holdbar løsning.

Man får vel automatisk en mnd gratis Gold når man kjøper xbox360 tror jeg.

Lenke til kommentar
Hver bruker får egentlig ikke sin egen Siler konto. Gold er en oppgradering av Silver. Silver får man automatisk uten at det koster noe. Det går igrunn ikke å ha to Silver på en boks. Man kan sannsynligvis skifte mellom to Gold ab. på en boks, men slik det er på xbox i dag er dette svært tungvindt og ikke en holdbar løsning.

Man får vel automatisk en mnd gratis Gold når man kjøper xbox360 tror jeg.

5146352[/snapback]

Nå sier du jo det motsatte av det som ellers sies i emnet. Hver bruker får jo sitt eget Silver-abb. Men skal du spille online må du kjøpe det og det funker bare på en profil.

Endret av kvork
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...