VegardStr Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Fant "online CD-key" i butikken Altså, eg tok meg en tur inni en Expert butikk for å skjekke spill, eg kom over dataspillet "GTR",(plastikken var avrevet) og inni var det noe som var løst, så eg tenkte at eg skulle åpne for å se om det var CDen som var løs. (slik at eg kunne ligge den på plass igjenn) Men det var en Kort (på størrelse med et bankkort) som låg inni Coveret, på det coveret sto der "Online CD-key" Hvis eg husker den koden, og går hjemm å bruker den, er det då tyveri? er ikkje det butikken sitt ansvar å passe på at varene er hele? Hvis det ikke kan kalles tyveri, så går eg tilbake igjen til butikken i morgen, og noterer KEYen oppi hodet OT: har rapportert denne tråden, fordi eg ikkje er sikker på hvor eg skal poste den, mener den skal hit. Fordi det omhandler en butikk. vegard Lenke til kommentar
mullemeck Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Ja jeg vil kalle det et tyveri. Blir litt som å gå bak en fyr på gata og se at han mister lommeboka med 100 000 og bare putte den i egen lomme. Hadde du hatt samvittighet til det? Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 selvfølgelig er det tyveri. hvorfor i all verden skulle det ikke være det? blir jo som å ta med seg en vare bare fordi den var der... Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 nei, varen ligger fortsatt i butikken. det er vel ikkje min feil om eg husker koden. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Du finner lommeboka til en fyr og sjekker VISA-kortet hans. Noterer ned fullt nr + kontrollnr på baksiden. Så leverer du tilbake kortet og lommeboka til fyren som blir sjeleglad. Så drar du hjem og lurer på om du kanskje skal kjøpe litt på kortet hans? Hadde det vært tyveri? Det handler vel kort og godt om misbruk av konfidensielle opplysninger. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Du må gjerne huske koden, men om du bruker den, og aktiverer den selv har du "stjålet" varen. Den som ligger i butikken er da ubrukelig. Du har med andre ord tilegnet deg bruk/egenskapen til et produkt uten å betale for det, selv om selve produktet fysisk ligger i butikken. Blir det samme som med lisens nøkkel til XP. Og å si at det ikke er din skyld at du husker koden, er utrolig lite holdbar. Dessuten er det absolutt din feil at du bruker den. Tenk på det du. Min moral sier at det er umoralsk. Norsk lov sier at det er ulovlig. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 ok, eg gir meg. sak finito. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Ser ikke behovet for og fortsette denne diskusjonen, nomore oppsumerer det hele ganske greit. Min moral sier at det er umoralsk. Norsk lov sier at det er ulovlig. Samt at trådstarter er enig. Tråd stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg