bnezofil Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Sitter med en nyåpnet Acer Aspire 3000. Her sliter jeg litt med å få til trådløst nett. Jeg skal koble meg opp på en router som deler en bredbåndslinje trådløst. Problemet kommer når jeg skal inn i nettverkstilkoblinger og søke etter trådløse nettverk. Her er ingen valg om trådløst, kun trådbasert. Noen som vet hva som er galt? Det skal jo være wifi på denne modellen, så jeg skjønner ikke helt hva som er galt. Men tråd går det som sagt fint. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 På midten foran på maskinen så skal det være en knapp til å slå radioen av og på. Prøvd dette? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Er ikke alle modellene i Aspire 3000-serien som har WLAN. Mulig driverene ikke ligger inne? Hvilket OS bruker du? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Hvilken modell er det av 3000-serien? Det er en, den rimeligste, som ikke har WLAN. Dersom du ikke finner trådløst nettverkskort er det enten deaktivert, ikke installert, eller ikke montert. Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 XP home buker jeg. når jeg trykker på de knappene framme får jeg opp no device på skjermen. Det står forøvrig på et klistremerke at det er wifi b/g på denne... Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 hvor finner jeg evt. drivere? Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 OK! Det viser seg at jeg har uheldigvis kjøpt den som ikke har wifi. Er det vanskelig å sette inn et slikt kort selv? Jeg har ikke lyst på et slikt som stikker ut, men et slikt som står inne i maskinen. Her står jo "wifi b/g* Wireless Protocols compilant" Noen som vet? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Har du skrudd opp en laptop før burde det gå greit. Er 'bare' å kjøpe et miniPCI wlan-kort og sette inn. Men sjekk om det er en luke du kan skru opp på undersiden med PCI-port i. Edit: Det er nok det da det finnes modeller i serien med WLAN. Endret 5. oktober 2005 av Goophy Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Så et slikt ville ikke funke? Jeg tipper det er pga. det for Centrino, eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Joda, det vil funke, det er klart. Men tingen er at det kan være en smule vrient å få på plass avhengig av hvordan PC-en er satt sammen. Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 OK! Så det har ingenting å si at jeg har AMD altså? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Nope. Fortsatt en ledig miniPCI-port på hovedkortet vil jeg tro. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Intel 2200BG er så godt som standard på alle bærbare med Centrino. Det er et meget godt kort med gode drivere og støtter 802.11b/g. Eventuelt benyttes Intel 2915ABG, som er samme kortet, men med støtte for 802.11a. Jeg vet ikke hvordan det er med din maskin og hva som er montert der, men med disse kortene er du faktisk avhengig av en eller annen form for antenne i chassiset. Hvis du ikke har dette må du skaffe en orginal fra Acer, hvis du ikke finner noen triks på Google. Undersøk derfor det nøye. Og hvis du vurderer ABG-versjonen, undersøk også om andennen kan brukes på 5 GHz, som er frekvensen 802.11a sender på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå