hjelp-meg Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Hei! Jeg har tenkte å kjøpe meg ny skjerm. Klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken LCD skjerm jeg skal velge og jeg er ikke sikkert på hva som er best til mitt bruk, men har funnet en skjerm jeg kanskje vil kjøpe: LG 19" LCD L1930BQ TCO-03 Silver 12ms, D-SUB og DVI-D Jeg bruker pc'en til endel spilling, film og internett. Noen som har erfaring med denne skjermen ? Er den god til spilling og film? Endret 6. oktober 2005 av hjelp-meg Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Hei, Har bestiltt denne skjermen selv og skal gi tilbakemelding når jeg får testet den Får den nok i morgen eller på fredag! PS. Du må fikse linken din, den funker ikke ;P (fjern http:// du har to av dem) Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Har fått og testa skjermen nå! Den var helt fin, uten døde pixler, og lett å montere. Har aldri hatt flatskjerm før, men bildet var veldig behagelig å se på og veldig klart Mye bedre en min gamle CRT! Testa den med en film nå og det gikk veldig bra, så langt ingen etterslep og det var gode farger. Må bare teste den litt i spilling, men har ikke fått tid til det enda. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Er også interressert i å høre om hvordan denne skjermen fungerer! Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 (endret) Testet den en del mer nå, og det er ingen synlig etterslep i verken film eller spill Bildet er veldig skarpt og fint, og har så langt ikke lagt merke til noe negativt! Fordeler: DVI ( Kabel følger med) God Farge Ingen døde pixler Ingen synlig etterslep Billig! Ulemper: Ingen foreløpig Endret 10. oktober 2005 av hans33 Lenke til kommentar
hjelp-meg Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Takker for responsen. Trur eg kjøper enn sånn skjerm Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Er også int i den skjermen...Er det mulig å justere høyde eller vinkelen på skjermen? Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Jepp God høydejustering og du kan også tilte skjermen opp og ned Lenke til kommentar
nonlocality Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Hei Jeg har hatt denne skjermen i snart en måned nå, er kjempe fornøyd. Merker ikke noe etterslep i det heletatt, verken i spill (jeg spiller mye!) eller film. Bildet er krystallklar hvis man bruker DVI. Enig med Hans33 at denne skjermen ikke har noe spesielle ulemper, men hvis jeg må trekke fram noe så må det være den tykke rammen rundt skjermbildet. Jeg kan ikke måle hvor stor den er akkurat nå, men jeg tipper den er litt over 2 cm (rett meg hvis jeg tipper feil ) Jeg har også en SONY 15 tommer som jeg har brukt lenge nå. Første gangen jeg så bildekvaliteten på SONYen tenkte jeg "Omg, det kan ikke bli bedre enn dette.." men jeg tok rimelig feil, fordi jeg bruker begge skjermene nå og ser at den LGen har mye klarere bilde. Konklusjon: Som sagt så er jeg kjempe fornøyd med skjermen med tanke på den prisen jeg ga for den (2700 + frakt). Alt funker som det skal, ingen pixel feil, DVI kabel fulgte med. Eneste negative med skjermen er tykkelsen på rammen, mer kommer jeg ikke på. Terningkast: 5 Ps: Hvis det er noe annet dere lurer på, så er det bare å spørre.. Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 18. oktober 2005 Del Skrevet 18. oktober 2005 Kan bekrefte øvrige erfaringer, dette er en kjempe-skjerm - selvfølgelig mht prisen. Rammen måler faktisk hele 32 mm, uten at dette har plaget meg. Ser ikke det som noe problem hvis man da ikke har dårlig med plass. (Den måler totalt 44,4 cm i bredde, altså utvendig). Hvis jeg skal klage på noe må det være meg selv; Dvs at jeg kjøpte en skjerm med 12ms... Ved scroll opp og ned i program/tekst bli det bare "rør" hvis man scroller litt raskt. Skulle gjerne vite hvordan dette oppleves på 3 ms eller 4 ms skjermer. Mulig problemet er skjermkortet, har et ganske enkelt/billig GEforce 6200 og bruker DVI kobling. Til mitt formål (tekst og ikke spill) kreves normalt ikke mye av skjermkortet men kanskje viktigere m/TFT skjerm enn CRT ? Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Hmm.. Noen andre erfaringer hadde vært fint.. Hva slags skjermkort har dere som har kjøpt skjermen? Endret 1. november 2005 av alansmith Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Skulle gjerne vite hvordan dette oppleves på 3 ms eller 4 ms skjermer. Ser ihvertfall greit ut med scrolling her på min skjerm ( 4 ms ) Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Takker, ronnyaa, det ante meg. 12 ms synes å være meget bra, men man ønsker seg alltid noe mer... sånn er det bare. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Tviler egentlig på at det er skjermen som lagger, holder nok heller en knapp på skjermkort. Har opplevd liknende lagging tidligere, og da med crt skjerm, så ikke vær 100% sikker på at det er skjermen din. Lenke til kommentar
DuckDuckGoose Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 Hvordan er fargene på denne skjermen? Leser noen plasser at noen synes det er for mye gult i hvitfargen? For meg er det viktig at fargene er bra, då jeg jobber endel med grafisk design og websider og slikt.. Noen kommentarer på dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå