Gå til innhold

Jeg lærer meg HTML og CSS! Vekk med WYSIWYG.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten å ha sjekket koden så nøye, tror jeg det kan kommer av dette:

img
{
margin: 10px 0px 50px 15px;
border: none;
}

Hvordan du løser det får være opp til deg, kan f.eks. tildele smilefjesene en egen klasse og nullstille alle marginer.

Lenke til kommentar

img
{
}

Du har en bunnmargin for bildene på 50px. Det er sannsynligvis dette som gjør det. Om du trenger den 50px bunnmarginen til noen andre bilder, kan du tildele en av disse gruppene en klasse og nullstille marginen.

Endret av DevN
Lenke til kommentar
Lenken fungerer som en container for bildet, derfor må du sette marginen på lenken i stedet for bildet. Har du marginen på bildet, vil lenken være like stort som bildet PLUSS alle marginene.

Got it?

5078020[/snapback]

Skjønner hva du mener men får det ikke til. "Jeg vil så gjerne men jeg får det bare ikke til!"

Har prøvd med:

a img

{
paddding: 0px;
}

og

a

{
paddding: 0px;
}

og med og uten padding og alt men det hjelper ikke. Om jeg setter bare på <a> så får jeg ikke margin i det hele tatt.

:shrug:

Lenke til kommentar

Har såvidt begynt på et nytt design og har allerede støtt på et problem:

Hvorfor vil ikke bildet på plass? Med "bildet" mener jeg den lille 50%opacity delen som har havnet et stykke ned på siden.

http://home.no.net/teodor89/sol

EDIT: Hvordan får man egentlig plassert de bildene der der jeg vil ha de? Tror jeg kan slice de på nytt og få det til men ellers syns jeg det virker ganske umulig?

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Hvor er det du egentlig skal ha de bakgrunnene/bildene, da?

5082662[/snapback]

Snakker om det lille bildet som er litt gjennomsiktig. Er et lite "stykke" av resten av sola, det skal ligge helt oppunder kanten men istedet er det ca. 1em margin fra toppen.

Tror jeg kan løse det ved å slice bildet annerledes når jeg kommer hjem... :hmm:

EDIT: Ny slicing funket ypperlig. :) Men er det noen annen måte å gjøre det på med de opprinnelige bildene eller måtte jeg i tilfelle brukt tabels da?

Tabels er ut uansett. :wee:

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Sjekk hvordan den ser ut nå. Tror det er en feil et sted i kilden man smae shit.

Greia er: Du ser sikkert hvordan det egentlig skal være. Alle bildene av såpeboblen som ligger hulter til bulter skal samles i en "enhet" nede i høyre hjørne. Går det i det hele tatt enn med floating? Alt vil jo oppover på siden, men jeg skla ha det på bunn. Skal helst gå an å skrive litt tekst på den lille 50% opacity delen.

:shrug:

Lenke til kommentar

Hadde vært digg om du kunne henvise til en illustrasjon av resultatet du ønsker. For det var ikke bare å forstå noe av det der rotet.

Men en ting som kan komme inn handy når man floater, er "clearing", så havner ikke ting oppå hverandre og sånn.

Prøv f.eks. noe slikt under noen elementer som floater på hver sin side:

<div style="clear:both"></div>

Eventuelt et span.

Lenke til kommentar

Okay, jeg blir gal av dette. Kan noen komme med et forslag som innfrir disse kravene? Problkemet er bildet nede til høyre, det oppe til venstre fungerer helt ypperlig.

• Jeg skal kunne skrive tekst over den lille opacity delen av boblen.
  • Boblen skal flyttes seg nedover sammen med teksten ettersom mengden tekst varierer.
  • All tekst skal holde seg innenfor "rammene" jeg har laget med de svarte strekene oppe til venstre og nede til høyre

Håper noen kan hjelpe for desto mer jeg tenker på det desto mer frustrert blir jeg over at jeg ikke får det til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...