Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Erfaringer med IP-telefoni

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig koblet opp IP telefoni fra OneCall.

Adapteret er av typen SIPURA SPA 2002. Det er tilkoblet ene porten på

en MSI RG54G2 trådløs ruter. Jeg har ADSL2 fra itConnect med 2500 ned og 512 opp. Med dinsides surfebarometer ligger jeg nå på 2241/427 kbit/s.

Allerede har jeg opplevd at telefonen ikke virket i det hele tatt, og at pesoner jeg prater med hører ekko av seg selv.

Jeg lurer på hva slags erfaringer andre har med IP telefoni, både på godt og ondt.

Er det noen som har opplevd det samme som meg, eller andre ting.

Alle svar blir belønnet med stor takknemlighet :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Belaster jeg linja max samtidig som jeg snakker i tlf. som jeg har fra telio, kjenner jeg meg igjen i det du sier. Løste seg noe da jeg installerte netlimiter på pc hvor du kan sette maks grense på belastning av linjen (som jeg da satte på 150 kbps mindre enn max hastighet).

Lenke til kommentar

Heisann, har selv IP telefoni fra OneCall, og jeg har hatt dem samme problemene en stund, (Mens jeg hadde en server som lastet ned hele tiden med full båndbredde) men nå har jeg tatt strømmen på den, og nå er det ingen problemer..

Tideligere så funket det ikke at dem ringte til meg, dem fikk bare opptatt, men var ingen problemer for meg å ringe ut...

Dette pleide å hjelpe å ta ut og inn strøm på adaptret... Men som sagt nå har adaptret stått på ihvertfall 1 uke uten å bli resatt og ingen problemer..

Husk også å route om portene i routeren, husker ikke portene i farta, men dem står på hjemmesiden til www.onecall.no

Jeg er meget positivt overasket med Onecall, siden jeg nå er flyttet til Sverige..

Lenke til kommentar

Dagen etter jeg startet tråden, virket telfonen igjen. Jeg mistenker at det var

noe galt med serveren til OneCall, uten at jeg skal påstå noe som helst, siden jeg ikke har satt meg helt inn i hvordan dette fungerer.

Husk også å route om portene i routeren, husker ikke portene i farta, men dem står på hjemmesiden til www.onecall.no

Mener du da å åpne port 5060 og 40000? Det har jeg nemlig gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...