Tor-K-El Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg har nylig koblet opp IP telefoni fra OneCall. Adapteret er av typen SIPURA SPA 2002. Det er tilkoblet ene porten på en MSI RG54G2 trådløs ruter. Jeg har ADSL2 fra itConnect med 2500 ned og 512 opp. Med dinsides surfebarometer ligger jeg nå på 2241/427 kbit/s. Allerede har jeg opplevd at telefonen ikke virket i det hele tatt, og at pesoner jeg prater med hører ekko av seg selv. Jeg lurer på hva slags erfaringer andre har med IP telefoni, både på godt og ondt. Er det noen som har opplevd det samme som meg, eller andre ting. Alle svar blir belønnet med stor takknemlighet Lenke til kommentar
nag-sinn Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Belaster jeg linja max samtidig som jeg snakker i tlf. som jeg har fra telio, kjenner jeg meg igjen i det du sier. Løste seg noe da jeg installerte netlimiter på pc hvor du kan sette maks grense på belastning av linjen (som jeg da satte på 150 kbps mindre enn max hastighet). Lenke til kommentar
rubbish Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Heisann, har selv IP telefoni fra OneCall, og jeg har hatt dem samme problemene en stund, (Mens jeg hadde en server som lastet ned hele tiden med full båndbredde) men nå har jeg tatt strømmen på den, og nå er det ingen problemer.. Tideligere så funket det ikke at dem ringte til meg, dem fikk bare opptatt, men var ingen problemer for meg å ringe ut... Dette pleide å hjelpe å ta ut og inn strøm på adaptret... Men som sagt nå har adaptret stått på ihvertfall 1 uke uten å bli resatt og ingen problemer.. Husk også å route om portene i routeren, husker ikke portene i farta, men dem står på hjemmesiden til www.onecall.no Jeg er meget positivt overasket med Onecall, siden jeg nå er flyttet til Sverige.. Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Dagen etter jeg startet tråden, virket telfonen igjen. Jeg mistenker at det var noe galt med serveren til OneCall, uten at jeg skal påstå noe som helst, siden jeg ikke har satt meg helt inn i hvordan dette fungerer. Husk også å route om portene i routeren, husker ikke portene i farta, men dem står på hjemmesiden til www.onecall.no Mener du da å åpne port 5060 og 40000? Det har jeg nemlig gjort. Lenke til kommentar
rubbish Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Var dem jeg tenkte på ja Men, fungerer ikke telefonen min eller er ustabil så sender jeg dem en mail, så får jeg som oftest svar med en gang/dagen etter... Jeg er meget fornøyd med supporten demmes ihvertfall.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå