Gå til innhold

Defekt prossesor?

eatshorts

Anbefalte innlegg

Jeg fikk den nye pcen min i går som jeg har venta på i to uker.

Det første som skjer når jeg slår på pcen etter montering er at cd romen (tror det var den som laget lyden) hylte to ganger før den slo seg av. Skjermen fikk ikke signal.

I manualen sto det at da var rammen, skjermkort eller biosen ødelagt. Jeg skjekka skjermkortet på den gamle pcen og ringte en kammerat og ba ham ta med sine ram og den gamle duronen hans.

Da han kom demonerte jeg kjøleren og tok cpuen.

den så helt fin ut på oversiden men undersiden var litt for mørkebrun og den lukta dritt.

Da trykte vi bare inn duronen og pcen starta som et skudd.

Er det mulig at prosessoren kan ha vert deffekt, og hvis den er det dekkes det av garantien?

Jeg tror ikke jeg knuste coren da jeg var veldig forsiktig med å sette på kjøleren, brukte skikkelig kjølepasta også.

Hvordan ser en knust core ut?

PS kjøpte den på komplett.no , pleier de å være hjelpsomme ved slike saker eller får jeg automatisk skylda?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LOL kid..

prosessoren er garantert svidd... jaja...

kjøleribben satt antageligt litt skrått på ??

brente en prosessor jeg oxo som jeg hadde kjøpt på komplett.no, og jeg skal si deg det gutten min at det ikke gikk smertefritt men du kan jo bare si til den at prosessoren ikke fynka når den kom...

neste gang handler du heller i den lokale data-sjappa

det er et sant ******* å bytte ting du handler på nette..

jaja men gjør som jeg har sakt.. send den tilbake å si at den var sånn når den kom!!

Lenke til kommentar

Kjøleren min kan umulig ha stått skeivt da jeg bruker de 4 hullene rundt socket.

Prosessoren virka jo ikke da jeg fikk den.

Pc en starta jo bare lenge nok til å pipe to ganger (ca 4sek) kom ikke inn i biosen en gang.

Jeg har ikke overklokket heller.

Lenke til kommentar

Det er fjerbelastede fjærer. Den stod ikke skeivt,

Er det mulig at cpu var deffekt eller skjekker de dette noensteds?

Noen som vet om komplett.no har GARANTI på prosessorene sine??

Tviler på at jeg får ny.

Jeg har nettop fått neverwinter nights og spillet er konge, testet det den natten jeg lånte duron cpuen.

Han jeg lånte den av trengte den selv så nå har jeg ingen pc og spille på :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-19 10:57, eatshorts skrev:

Feil!!

Snakket nettop med komplett som sa at jeg får ny viss kjernen er hel. Og det er den.

Hvis den er svidd får du ikke ny. Er den ikke svidd, og ikke knust da får du seff ny men det er ikke "ofte" AMD/Intel leverer en prosessor som _faktisk_ er defekt...

Lenke til kommentar

har handlet mengder av utstyr fra komplett , og bare hatt 1 rambrikke med feil fra dem, fikk ny etter 2 uker.. men jeg vet ikke åssn dem er generelt når det gjelder slike saker.

det skal godt gjøres å sette kjøleribbe/vifte

skeivt, spesielt så skeivt at en cpu smelter ned umiddelbart, så denne cpu var nok deffekt da du fikk den.

Det eneste du kan gjøre er å sende den i retur og

forklare akkurat hva som skjedde.

det burde være smal sak for dem å se om en prosessor har smelta ned eller om den har kortsluttet pgav fabr.feil..

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...