Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Særemne, hva skal det inneholde?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har særemne norsk vk2 nå. I den anledning lurer jeg på hva skal det inneholde?

Er det noen som har en slags "ingrediensliste" til hva som er lurt å ha med?

Har forresten om ingvar ambjørnsen, har lest tre av bøkene hans.

Takker for alle svar.

Mvh Jan Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel først vil jeg si at det å være kreativ er en god løsning ;) Finn på noe nytt, man behøver ikke å finne opp hjulet gang på gang.

Det vi gjorde var å lage et skuespill (tok det sånn veldig delvis på sparket.)

Det vi gjorde var å skrive om slutten av Vildanden som vi selvfølglig hadde lest året før og hadde en smule snøring om hva som inneholdt (minst mulig arbeid).

Deretter satt vi oss i kantina en skoletime og skrev alt ned på et ark ( Vi kom med innspill alle sammen).

Deretter skrev vi det ned på pc og skrev ut 4 eksemplarer + et til læreren (vi var 4 stk).

Vi øvde en halv klassetime, så var det fremføring. Heldigvis så ble det bra og vi leverte kort beskrivelse av oppgaven vår og det vi hadde skrevet.

Da skal det sies at slutten hadde ikke rotfeste i orginalen på en slik måte at den kunne ha blitt brukt seriøst. Når noen roper ut om noen vil ha æblejuice så blir det som oftest bra :w00t:

Fikk 5 + og masse skryt. Når jeg kom opp i muntlig eksamen i norsk så fikk jeg skikkelig skryt for at det var så genialt og nytt. Vi gjorde det bare fordi vi ville gjøre minst mulig ut av det, men slikt er ikke lurt å hyle høyt ut om. :w00t:

Vel, bare prøv å tenke på nye måter å fremstille ting på, kanskje en videofilm? Reportasje?

Lenke til kommentar

Særemne er vel bare en oversikt over et tema. Ingen problematikk eller drøftning, så det er ikke så mye annet enn det viktigste som må være med (eller?)

Du imponerer med å sette deg inn i hans omgivelser og miljø under oppvekst, under utviklingen av forfatterskapet og når han skrev bøker som f. eks. Brødre i blodet og elsk meg i morgen (siden disse er filmatisert) - men for all del, ikke glem hans Fugledansen og Utsikten til paradiset (elns).

Hvis du tenker nytt, blir du helt sikkert ikke straffet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...