jgb Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Hei, Jeg har prøvd med Windows XP, men det står nede på statuslinjen "åpner wwww.tiscali.no, søker etter proxy-innstillinger" og så kommer siden "Siden kan ikke vises..." Jesus Halten. Brukte du ins-filen du fikk fra Tiscali? Jeg gjorde det, og fortsatt velger den et analogt modem til å koble opp med. Jeg har valgt "Never dial a connection", og når jeg prøver å gå på f.eks. tiscali.no, så blinker ethernet-lampa. men altså null tilgang til Internett Trenger jeg ikke bruke ins-filen? Når jeg går på start - settings - network connections - "lan or high speed internet" - local area connection, så står det at den tilkoblingen er enabled. Når jeg klikker på fanen "support" står det under "Internet Protocol (TCP/IP) en ip-adresse og subnet mask-tallrekke Er dette bare tilkoblingen til nettverket eller også til ADSL? ----------------------------------------------------- Emne: Tiscali ADSL jgb Registrert: 2002-08-17 Meldinger: 1 Postet: 2002-08-17 01:23 ID: 1 -------------------------------------------------------------------------------- Hei, jeg har fått ADSL-linje, men sliter med å koble meg på. Jeg er ganske sikker på at problemet ligger i oppkoblings-innstillingene. Jeg har Windows Me og nettverkskort kalt Jensen PCI Ethernet Adapter. Lampa for ADSL-linja lyser og lampa for Ethernet-tilkoblingen lyser, altså ingen feil med maskinvaren. Over til problemet: Jeg bruker filen for internett-instillinger som jeg fikk da jeg bestilte ADSL-abonnementet. Men når jeg installerer den så velger den bare å søke etter et analogt modem. Hvis den ikke finner et modem, ber filen meg om å manuelt finne ett. Men jeg skal jo bruke nettverkskortet til å logge på ADSL. Hva skal jeg gjøre? -------------------------------------------------------------------------------- Jesus Halten Registrert: 2002-07-04 Meldinger: 57 Postet: 2002-08-17 01:30 ID: 2 -------------------------------------------------------------------------------- Da jeg fikk tiscali adsl for 2 uker siden, trengte jeg KUN å plugge kabelen inn i maskina. Og vips så var jeg på nett! Jeg har XP! Alltså ingen innstillinger eller noe annet makk! -------------------------------------------------------------------------------- lavizh Registrert: 2001-12-27 Meldinger: 541 Postet: 2002-08-17 01:32 ID: 3 -------------------------------------------------------------------------------- Windows ME er mer eller mindre tragisk da, XP eller win2k er et mye bedre valg ... _________________ Med Vennlig Hilsen Frode Røhne - [[email protected]] Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 vel du trenger ikke noe anent enn et nic (netverkskort) for å komme deg på nettet med ticali adsl saken.. sett det nic`et ditt til å meta en ip automatisk (gjennom dhcp) og ikke sett inn egeneverdier. på modemet skal det være en del lamper, det er 2 lamper som skal LYSE ikke blinke da er det i ok hos sentralen din.. prw og line sync. du trenger ikke noen filer for å få deg på nettet.. heller ikke noe bruker navn osv.. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Tiscali ADSL: Start-> Control Panel -> Local Area Connection -> Høyreklikk, properities -> Internet protocol, properities -> Obtain IP + Obtain DNS + Automatic Private IP Her kan du også gå innpå "advanced" og velge gateway "192.168.1.1" som da er routeren din.... :smile: Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Som sagt! Jeg trengte kun å plugge i nettverkskabelen og slå på maskina! Ingen innstillinger, ingen innstalasjon, ikke noe krims krams i det hele tatt! Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Det er sant det Mr. Halten her sier, men det finnes tilfeller der det ikke glir rett på nettet dessverre... :sad: Har Tiscali jeg og, og XP finner som regel alt automatisk. Men jeg har vært borti tilfeller med privat-LAN der folket ikke kommer seg på nettet av en eller annen mystisk grunn (både XP og ikke XP) Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Quote: Den 2002-08-18 18:39, The.Arisen.One skrev:Tiscali ADSL: Start-> Control Panel -> Local Area Connection -> Høyreklikk, properities -> Internet protocol, properities -> Obtain IP + Obtain DNS + Automatic Private IPHer kan du også gå innpå "advanced" og velge gateway "192.168.1.1" som da er routeren din.... :smile: "Her kan du også gå innpå "advanced" og velge gateway "192.168.1.1" som da er routeren din.... " nei på en av sidenen i manulalen til modemetet som jeg fikk alcatel speed +++ noe til (det samme som telenor adsl kom ut med) så står det at ipen til den er 10.0.38 og ikke 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 så da blir det litt feil. men resten er riktig Lenke til kommentar
jgb Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 Oppsettet er nå slik at IP og DNS tildeles automatisk, og lampene som lyser på ADSL-modemet er PWR (strøm), ETH-1 (tilkoblingen til nettverkskortet) og DSL (ADSL-linja). Likevel få jeg bare "siden kan ikke vises" når jeg prøver å gå på Internett Hvis jeg selv definerer "gateway" til modemet som det foreslås her, hvilken forskjell vil det gjøre i forhold til om jeg ikke gjør det? Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Quote: Den 2002-08-18 22:53, jgb skrev:Oppsettet er nå slik at IP og DNS tildeles automatisk, og lampene som lyser på ADSL-modemet er PWR (strøm), ETH-1 (tilkoblingen til nettverkskortet) og DSL (ADSL-linja).Likevel få jeg bare "siden kan ikke vises" når jeg prøver å gå på InternettHvis jeg selv definerer "gateway" til modemet som det foreslås her, hvilken forskjell vil det gjøre i forhold til om jeg ikke gjør det? hvilket modem er det du har da?? finner ikke den DSL (adsl - linja) saken som skal lyse.. . nei du trenger ikke å definere gatewayen selv. det som jeg tenkte på med de lysene var om bravida har klargjort sentralen.. btw: har du skjekket det å pinge en siden osv. så det ikke er proxi settingene dine som er feil??? Lenke til kommentar
jgb Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 Quote: Den 2002-08-18 23:06, tivolieselet skrev: Quote: Den 2002-08-18 22:53, jgb skrev: Oppsettet er nå slik at IP og DNS tildeles automatisk, og lampene som lyser på ADSL-modemet er PWR (strøm), ETH-1 (tilkoblingen til nettverkskortet) og DSL (ADSL-linja). Likevel få jeg bare "siden kan ikke vises" når jeg prøver å gå på Internett Hvis jeg selv definerer "gateway" til modemet som det foreslås her, hvilken forskjell vil det gjøre i forhold til om jeg ikke gjør det? hvilket modem er det du har da?? finner ikke den DSL (adsl - linja) saken som skal lyse.. . nei du trenger ikke å definere gatewayen selv. det som jeg tenkte på med de lysene var om bravida har klargjort sentralen.. btw: har du skjekket det å pinge en siden osv. så det ikke er proxi settingene dine som er feil??? Jeg har ADSL fra Tiscali, og modemet heter Nokia M5112 og har Telenor-logo. Ja, sentralen er klargjort. Det har Tiscali gitt meg melding om, og DSL-lampa lyser jo. Jeg har jo ingen proxy-innstillinger, likevel står det på statuslinja: "Finner proxy-innstillinger" Nei, jeg har ikke sjekket å pinge siden. Hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå