Oblivion Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Støy nivået på 6800gt/7800gt/gtx Jeg har for øyeblikket et Nvidia 6800gt (point of view) kort installert i maskinen min, og jeg har bare en ting å si om dette kortet; Jeg hater det, jeg hater det intenst! Støynivået er helt ubrukelig, det stygge kortet støyer tvers gjennom kabinettet som er støydempet (Lianli). Til kontrast, så har en kompis av meg det tilsvarende kortet til ati ( fra saphire) og jeg kan nesten ikke høre støyen fra det. Hva faen er det som skjer? Er det noe alvorlig galt med NVIDIA eller er det bare point of view som er helt ubrukelige? Jeg hadde egentlig lovet meg selv å aldri kjøpe NVIDIA produkter igjen etter dette, men nå som jeg ser at x1800XL ikke er helt hva det lovet, så er jeg noe usikker. Det jeg lurer på er om det er noen som har kjennskap til Saphire kortene, som kan fortelle meg at det finnes NVIDIA kort i 7800 serien som støyer minst like lite som ati kortene fra saphire. Jeg hater PC støy Lenke til kommentar
rikkmund Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg begynte nesten selv å grine etter at jeg selv putta mitt 6800gt fra XFX inn i mitt støydempa Nexus Breeze. Var verre enn en støvsuger på 4-5 meters avstand. Sykt at de kan levere med slike vifter. Måtte selvsagt bygge på en Zalman gpu-kjøler, og kjører fint på 5v. Så godt som lydløst. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 7800GTX er et av de mest lydløse kortene jeg har testet. 7800GT bråker litt mer frem til driveren er lastet inn, men de kan ikke sammenlignes med 6800GT... Lenke til kommentar
Oblivion Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 lydløs i forhold til Nvidia kort eller lydlys i forhold til alle kort? Er det stress å bytte ut viten selv? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 lydløs i forhold til Nvidia kort eller lydlys i forhold til alle kort? Er det stress å bytte ut viten selv? Sammenlinget med x850XT PE og x800XT PE er iallefall både 7800GT og GTX meget stille Lenke til kommentar
Oblivion Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 hvilket merke burde jeg kjøpe? Regner med at det er stor forskjell fra produsent til produsent Lenke til kommentar
apwr Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) Er det stress å bytte ut viten selv? Nope! Endret 6. oktober 2005 av apwr Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 lydløs i forhold til Nvidia kort eller lydlys i forhold til alle kort? Er det stress å bytte ut viten selv? NV Silencer 5 rev2 til to hundrelapper + frakt skal løse problemet ditt! (Dersom du er fornøyd med ytelsen på 6800-kortet, da...) Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 hvilket merke burde jeg kjøpe? Regner med at det er stor forskjell fra produsent til produsent MSI har alltid vert kjent for stillegående kort. Lenke til kommentar
kvmmvk Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hehe, hadde et gainward 6800u gs og det var som en støvsuger ja. Har nå et Gainward 7800gtx gs, og fikk nesten sjokk (i positiv forstand)da jeg starta opp for første gang. Har måttet bestille xsilent vifter til kabinettet, for nå er det de som støyer mest... :!: Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Jeg har et 7800 gt, bråker ikke noe spesielt mye.. Eller så kan man jo bytte ut viftene som sitter på.. Lenke til kommentar
Milzit Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 lydløs i forhold til Nvidia kort eller lydlys i forhold til alle kort? Er det stress å bytte ut viten selv? NV Silencer 5 rev2 til to hundrelapper + frakt skal løse problemet ditt! (Dersom du er fornøyd med ytelsen på 6800-kortet, da...) NV Silencer 5 (rev 3) støtter Nivdia 7800 GTX. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå