Gå til innhold

Hvilke spec'er trenger man?

JDS1236

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe ny bærbar. Det er jo for en som ikke har den store interessen, ganske så håpløst å evaluere forskjellige modeller opp mot hverandre. Har derfor endel spm som jeg håper å få svar på, som kanskje vil gjøre valget enklere. For ordens skyld kan jeg jo nevne at bruken av pc'en vil være surfing, noe spilling, noe videoredigering( enkel sådan), tilkobling til projektor( herunder både spill og film.) Sikkert mange av disse spørsmålene som er besvart allerede på forumet, men dere får heller bære over med meg...

1- Skjerm- Hvilken oppløsning bør man velge? Er vant til å jobbe på en 1400*1050. Vil da f.eks 1200*800 virke for lite? Tror vel ikke jeg føler det store behovet for widescreen, men man vet aldri.

2- Minne: Hvor mye trenger man? Er 1 Gb nok? Hva med hastigheten?

3- Skjermkort- Bør man like så godt velge GF6600/ATIX700 med en gang?

4- DVI/VGA Er det stor forskjell ved tilkobling til projektor?

5- Harddisk Hva er forskjellen på en SATA HD og en som ikke er det? Hvordan merkes forskjell på 5400rpm og 7200 rpm?

6- Prosessor: Er det stor forskjell på en centrino 1,7 og 2,0 Ghz? Hva betyr betegnelsene Alvisio, Dothan og Sonoma? Bør noe velges foran de andre?

Er usikker på hvor mye jeg vil legge i en pc, og håper dette vil gjøre det litt klarere.

Endret av JDS1236
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...