Gå til innhold

Tidenes mest overvurderte album

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Jeg mener fremdeles at Meg og Jack bør sendes til domstolen i Haag for grusomme forbrytelser mot menneskeheten. Selv om de ikke blir dømt så kommer nok rettssaken til å ta 3-4 år og vi slipper flere plater fra The White Stripes. *Drumroll*

Over til noe helt annet:

A Perfect Circle - eMotive.

For det første inneholder denne CD'en kun to sterke låter(Imagine og What's going on) og i tillegg har den en kopisperre som gjorde at jeg måtte laste den ned for å høre på den. OriginalCD'en står i hyllen brukt kun en håndfull ganger. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Nå var dette en diskusjon om mest overvurderte album" sier du. Men du holdt deg jo ikke til det selv jo.

4996179[/snapback]

Nei, jeg må jo få lov til å legge til et innlegg på det som har blitt sagt i denne topicen her. Når man skal svare på en topic som nesten alle har sklidd ut i fra hoveddiskusjonen, blir det jo naturlig å svare på det som det har blitt skrivd om :roll:

Lenke til kommentar
Jeg mener fremdeles at Meg og Jack bør sendes til domstolen i Haag for grusomme forbrytelser mot menneskeheten. Selv om de ikke blir dømt så kommer nok rettssaken  til å ta 3-4 år og vi slipper flere plater fra The White Stripes.

4996708[/snapback]

Hehe, joda. Skal vel ikke underslå at det er fullt mulig å ikke helt ha sansen for White Stripes eller denne sjanger, men det er nok begått gjerninger både innen musikken og ellers som de høye herrer i Haag heller burde se på.

Personlig håper jeg nok på at neste album kommer før det har gått 3-4 år. Det er ikke så veldig ofte jeg hører White Stripes foruten da jeg selv spiller ett av deres album. Så det burde ikke være vanskelig å unngå å høre på dem for de som absolutt ikke vil.

Synes forøvrig de har en meget bra tolking av Jolene.

Endret av gustav
Lenke til kommentar

Jeg syns det er egetlig er en diskusjon om smak dette her.

De fleste her, sier jo at det som er overvurdert er musikk de ikke liker, ikke sant? Altså er stort sett all musikk for en eller annen person overvurdert.

Selv syns jeg white blood cells er et bra album, og kjøpte det en stund før resten av verden hørte på dem.

Hotel caifornia er vertfall ikke overvurdert, ikke prøv engeng.

:)

Lenke til kommentar
En annen som i mine øyne har fått ufortjent mye oppmerksomhet er Kanye West. Jeg synes hverken The College Dropout eller Late Registration er like gode som kritikerne vil ha det til.

4979680[/snapback]

Særdeles riktig. Skivene er ikke SÅ bra som de fleste vil ha det til. Men allikevel er de kule plater begge to imho. Og noen av låtene (ikke så mange riktignok, men uansett) er pure gold.

EDIT: Og jeg synes ærlig talt han fortjener litt oppmerksomhet, for han gjør faktisk noe nytt med hip-hop. "A creative way to rhyme without using nines and guns", hvis du skjønner hva jeg mener ;)

Endret av Oovz
Lenke til kommentar
EDIT: Og jeg synes ærlig talt han fortjener litt oppmerksomhet, for han gjør faktisk noe nytt med hip-hop. "A creative way to rhyme without using nines and guns", hvis du skjønner hva jeg mener ;)

5006006[/snapback]

Skjønner hva du mener, men han er langt ifra den første som gjør det. Utifra det blå så kan jeg nevne blant annet Guru og Outkast.

Lenke til kommentar

5006006[/snapback]

Skjønner hva du mener, men han er langt ifra den første som gjør det. Utifra det blå så kan jeg nevne blant annet Guru og Outkast.

5006068[/snapback]

Mhm, utrolig synd at Guru/GangStarr ikke er mer kjent. Enormt bra musikk. Men men, måtte bare påpeke det :)

Lenke til kommentar
A Perfect Circle - eMotive.

For det første inneholder denne CD'en kun to sterke låter(Imagine og What's going on) og i tillegg har den en kopisperre som gjorde at jeg måtte laste den ned for å høre på den. OriginalCD'en står i hyllen brukt kun en håndfull ganger.  :thumbup:

4996708[/snapback]

eMotive er en elendig CD, men kan aldri huske at den er blitt skrytt opp i skyene.

Forøvrig er When The Levee Breaks et glitrende spor.

4999423[/snapback]

Må si meg enig med dere. A perfect circle er et knall band, men eMotive er relativt dårlig. Syns sangen "passive" er platas høyepunkt.

Lenke til kommentar

Alt dette her koker vel egentlig ned til en hvers musikksmak. Helt personlig vil jeg si at det meste av main-stream-musikken blir overvurdert en god smule. Det er mange omtaler av main-stream pop-album ejg ikke forstår meg på. De får jo gjerne seks og fem, selv om musikken er kjedlig som bare det, og svært lite originalt. Nå liker jeg kanskje ikke så mye av dagens main-stream musikk, men noen ganger blir det jo bare feil.

Lenke til kommentar
Syns Franz Ferdinand sin debut var (og er) utrolig hypet uten grunn. Kjedelig musikk som jeg ikke syns har det spesielle. Ikke nødvendigvis ei direkte dårlig skive men på langt nær så genial som alle vil ha det til.

5010545[/snapback]

delvis enig der. de skriver ganske spesiell musikk, men ikke på langtenær så spesiell som anmelderne vil ha det til. men for all del, musikken er bra nok til å fortjene en viss omtale..

De får jo gjerne seks og fem, selv om musikken er kjedlig som bare det, og svært lite originalt.

kunne ikke vært mer enig me deg :yes:

Lenke til kommentar

Som Franz-Ferdinand-elsker kan jeg faktisk være enig i at musikken kan være kjedelig for enkelte, for refrengene blir gjentatt i det uendelige. Når det er sagt, mener jeg rytme, melodi og delvis tekst er såpass genialt og deilig at det går an å bli gjentatt mange ganger...

Lenke til kommentar
eMotive er en elendig CD, men kan aldri huske at den er blitt skrytt opp i skyene.

Forøvrig er When The Levee Breaks et glitrende spor.

4999423[/snapback]

Enig der. Levee er fabelaktig. Lets have a war fungerer og.

5016716[/snapback]

Av dei spora som er på cden er det berre When the Levee Breaks eg verkeleg mislikar. :\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...