Gå til innhold

Tidenes mest overvurderte album


834HF42F242

Anbefalte innlegg

Jeg vil nå si at De-Loused og Frances thee Mute er to like gode plater.

Jeg er også blant dem som hørte De-Loused først, men kan ikke si at oppfølgeren skuffet. Frances er noe mer melankolsk og eksperimentelle (hvis det går an å være mer eksperimentell enn på De-Loused), og er sikkert ikke så tilgjengelig for alle. Mange må jo ha musikken servert på sølvfat i form av 3-minutters pop-oppsett for å like det. Jeg synes langtrekklige sanger med uventede overganger og syke musikalske rom er ganske genialt. Andre synes ikke det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jo jeg har nok det, men for en gangs skyld er jeg helt enig med Lars, når han har skrevet det samme som jeg ville ha gjort ser jeg ikke noe grunn til å gjenta nøyaktig det samme i en egen post. det går raskere å skrive "jeg kunne ikke vært mer enig!"

enn å rable fram hele regla

Du har ikke gjort annet enn å smiske med dem som har mislikt deg fra første stund. Du forsøker jo hele tiden å bli populær i ulveflokken, men det står fortsatt headgjelme på saue-øremerket.

 

Og jeg tviler på at du satt med nøyaktig de samme tankene som LarsP. Han ligger vel 1000 lysår foran deg både i argumentasjonskvalitet og ordforråd. Fordi om jeg ikke er 100% enig i alt det LarsP skriver, tar jeg han 100 ganger mer seriøst enn deg.

Lenke til kommentar
  Trenger ikke skaffe dårlig musikk for å ha noe romantisk, Björk og Tori Amos er 10 ganger mer sensuelt enn Robbi Williams og mye bedre. 

Er selvfølgelig enig i det ;). Ville strukket meg enda lenger enn 10 ganger, ettersom Robbie Williams' musikk ikke finnes sensuell i mine øyne (eller snarere ører). Er spesielt begeistret for Debut (Björk). Dukker det opp jenter som er villige til å høre på Björk uten å sukke og stønne (vel, ihvertfall ikke sukke), er det såpass lovende at det går an å møte dem flere helger. Robbie Williams-damene holder som regel en helg. Vel, var kanskje litt vel kategorisk der. :hmm:

Endret av gustav
Lenke til kommentar
Skjerp deg anth. Dette er personangrep og du tar utgangspunkt i antagninger  :nei: .

anth skal få lov å mene hva han vil. jeg bryr meg ganske lite. ser det som smisk skal han få lov til det. hvis å prøve å henge ut meg gjør livet til anth verdt å leve.. ja, så får han bare fortsette. selv om jeg begynner å bli lei, tar jeg meg ikke nær av anklagene hans. har dumt nok blitt vandt til det..

 

 

edit:

men tilbake til topic.

Trenger ikke skaffe dårlig musikk for å ha noe romantisk, Björk og Tori Amos er 10 ganger mer sensuelt enn Robbi Williams og mye bedre.

vel, jeg må si jeg syntes Robbie gir ut bedre musikk enn bjørk, men det er nok fordi stilen til bjørk blir litt for spesiell for meg. men jeg må si hun er "one of a kind"

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Trenger ikke skaffe dårlig musikk for å ha noe romantisk, Björk og Tori Amos er 10 ganger mer sensuelt enn Robbi Williams og mye bedre.

vel, jeg må si jeg syntes Robbie gir ut bedre musikk enn bjørk, men det er nok fordi stilen til bjørk blir litt for spesiell for meg. men jeg må si hun er "one of a kind"

Det å være "One of a kind" er for min del utvilsomt positivt i musikksammenheng.. :)

Lenke til kommentar

Synes det er mye useriøst her. :nei:

Nå var dette en diskusjon om mest overvurderte album

Og nevne band som coldplay +++ mange fler som søppel synes jeg er latterlige utsang. Da mister folk sin musikalse troverdighet i mine øyne.

Selv om jeg synes et album er overvurdert synes jeg ikke at det er søppel.

Det er helt greit å ha subjektive meninger, men det må jo gå an og diskutere på en litt mer objektiv måte.

 

Jeg hører ikke selv på f.eks Pink Floyd men jeg skjønner at folk synes dette er bra. Det gjelder mange andre band og mye annen musikk, selv om jeg personlig ikke liker det synes jeg ikke at det er møkka band. Ta et annet eksempel som Robbi Williams, han er en hitmaker uten like, jeg liker selv ikke musikken hans, men ikke noe tvil om at han kan skrive bra musikk og er en entertainer uten like.

Lenke til kommentar

Bjørk har helt klart blitt mer sær de siste årene, og så vidt jeg vet har hun vel forlatt pop-formatet helt. Hun har vel laget sin egen musikalske nisje. Jeg sluttet å høre på Bjørk etter flere gode soloplater som kom fra henne. Synes hun begynte å gjenta seg selv en del, tenker da mest på vokal og sangteknikker, og musikken ble mest et mas for meg. Hun er helt klart original, men jeg er ikke ajour på det hun har laget i det siste, dvs. Medulla og Drawing Restraint 9. Synes sangen hennes blir for masete, dvs. ikke helt min smak.

Bjørk får jevnt over ganske gode kritikker. Hun er vel såpass smal genremessig og godt etablert at det ikke er noen stor fare for for stor oppmerksomhet og overvurdering.

Endret av Zardoz
Lenke til kommentar
Synes det er mye useriøst her. :nei:

Nå var dette en diskusjon om mest overvurderte album

Og nevne band som coldplay +++ mange fler som søppel synes jeg er latterlige utsang. Da mister folk sin musikalse troverdighet i mine øyne.

Selv om jeg synes et album er overvurdert synes jeg ikke at det er søppel.

Det er helt greit å ha subjektive meninger, men det må jo gå an og diskutere på en litt mer objektiv måte.

 

Jeg hører ikke selv på f.eks Pink Floyd men jeg skjønner at folk synes dette er bra. Det gjelder mange andre band og mye annen musikk, selv om jeg personlig ikke liker det synes jeg ikke at det er møkka band. Ta et annet eksempel som Robbi Williams, han er en hitmaker uten like, jeg liker selv ikke musikken hans, men ikke noe tvil om at han kan skrive bra musikk og er en entertainer uten like.

Det du skrev nå skal bety?

Lenke til kommentar

Det du skrev nå skal bety?

Var det så vanskelig å skjønne da? Jeg er enig. Han nevner Coldplay som et eksempel (eller white stripes, som jeg vil legge til for egen regning, siden det ble diskutert her). Det er mulig å mene at album sluppet av nevnte band er overvurderte. Det blir imidlertid svært unyansert å karakterisere alt de gir ut som søppel. Argumentasjonen ble litt omstendlig, men jeg er fullstendig enig i poenget hans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...