Gå til innhold

Tidenes mest overvurderte album

834HF42F242

Anbefalte innlegg

headcleaver; I det siste har det ikke vært behov for dine innspill i denne tråden. De er som et ekko av LarsP sine poster.

haha, nå fristes jeg til bare å quote en larsp post for morro skyld, men da blir det nok mer liv en vi har godt av.

så carry on du verbal warrior, så skal jeg ikke qoute andre enn deg. slik at du får følelsen av å ha en tillhenger du også :!:

uansett så vil jeg si at Robbie Williams - Angels er oppskrytt. virker som alt fra 12år gamle jenter til musikk kritikerne elsker denne skiva over alt på denne jord. men den er jo ikke mer enn en hvilken som helst pop skive

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hylo; jeg tror jeg var i min fulle rett til å skrive det jeg skrev, jeg kjenner ikke til dine rutiner vedr. posting, men jeg ser at du har mer å fare med ;) Det var ikke ment som et angrep, kun et forsvar ;)

Ærlig talt. Skal vi droppe dette, og kjøre topic? Det gjelder LarsP og Headgjelme og.

Lenke til kommentar
haha, nå fristes jeg til bare å quote en larsp post for morro skyld, men da blir det nok mer liv en vi har godt av.

så carry on du verbal warrior, så skal jeg ikke qoute andre enn deg. slik at du får følelsen av å ha en tillhenger du også  :!:

uansett så vil jeg si at Robbie Williams - Angels er oppskrytt. virker som alt fra 12år gamle jenter til musikk kritikerne elsker denne skiva over alt på denne jord. men den er jo ikke mer enn en hvilken som helst pop skive

Det å quote LarsP ser ut til å være en vane du har lagt deg til, så jeg blir ikke overrasket hvis du gjør det igjen. Det virker som det er problematisk for deg å komme med egne meninger.

Har ikke behov for noen tilhengere, og uansett tror jeg nok jeg henvender meg til en litt annen målgruppe en deg :D

Hvis du heretter henviser til meg, setter jeg pris på om du bruker gustav. Legg deg på minne at enkelte ting ikke blir morsommere selv om du gjentar det i hver eneste post.

Angels er forøvrig helt greit pophåndtverk. Dog litt utenfor mitt nedslagsfelt hva musikklytting angår.

Edit: forøvrig enig i hva Hylo skriver i sin siste post.

Endret av gustav
Lenke til kommentar

Når jeg tenker på overvurderte band faller jeg mest mot Nirvana. For min del har de fått alt for mye oppmerksomhet i forhold til hva de fortjener. Til og med greatest hits albumet "Nirvana", som i henhold til all oppmerksomheten og skrytet bandet har fått, burde vært kanonbra, kommer ikke høyt opp på lista over verdens beste album. Misforstå meg rett, det er ikke dårlig. Men heller ikke --> :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:  :dribble:  :dribble:  :thumbup:  :love:  :w00t:

Personlig synes jeg "nevermind" er bedre enn "Nirvana". Det har hatt en viss betydning i ettertid, og var relativt nyskapende da det kom, men om det har stått seg i årenes løp, vel det er et annet spørsmål.

Endret av gustav
Lenke til kommentar
Det å quote LarsP ser ut til å være en vane du har lagt deg til, så jeg blir ikke overrasket hvis du gjør det igjen.

yes! jeg har fått en ny vane etter å ha quotet han et par ganger i denne tråden, en gang i snus tråden, og sikkert et par ganger til!

wow litt av en vana jeg må ha hatt da jeg quotet Carnifex 3 ganger i 6800le vs 9800pro tråden på skjermkort delen for en stund siden! :w00t:

Hvis du heretter henviser til meg, setter jeg pris på om du bruker gustav.

ok, null more verbal warrior til deg!

Skal vi droppe dette, og kjøre topic?

yes, er nok en god ide ;)

Angels er forøvrig helt greit pophåndtverk. Dog litt utenfor mitt nedslagsfelt hva musikklytting angår.

er enig der, er ikke noe feil med selve musikken. jeg er bare lei av å se glinsene 5'ere eller 6'ere som anmeldere gir den uansett hvor jeg snur meg(eller snudde meg, da skiva kom ut)

Lenke til kommentar

er enig der, er ikke noe feil med selve musikken. jeg er bare lei av å se glinsene 5'ere eller 6'ere som anmeldere gir den uansett hvor jeg snur meg(eller snudde meg, da skiva kom ut)

Robbie Williams er noe jeg aldri hører på når jeg er alene. Alikevel har jeg samleplata hans liggende. Hvorfor? Kan være greit å ha dersom man ikke kommer alene hjem etter en bytur.

Tråden begynner å bli lang. Vet ikke om The Mars Volta har blitt nevnt. Selv hører jeg mye på "Frances The Mute". Hva synes folket om den. Absolutt ikke en kandidat til å komme på listen over mest overvurderte album. Dette er også en kritikerfavoritt.

Lenke til kommentar

Først: Takk til gustav for et par lattersalver. Jeg tok visst feil av deg, du virker som en trivelig kar. ;)

Over til topic:

Frances the Mute er en kjempeeksempel. 20 minutter med ambience og annet tullball kan ikke måle seg med de fantastiske låtene på De-Loused in the Comatorium.

---

En annen som i mine øyne har fått ufortjent mye oppmerksomhet er Kanye West. Jeg synes hverken The College Dropout eller Late Registration er like gode som kritikerne vil ha det til.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Hvis jeg får lov av gustav, slenger jeg meg på og sier at Frances the Mute er en av de største skuffelsene jeg har hatt. Etter den friske debuten med særs eksotisk prog, ble Frances the Mute alt for mye meningsløst pjatt og tam jamming. At pressen gav den slike kritikker er uhørt, spør du meg.

Lenke til kommentar
Det å quote LarsP ser ut til å være en vane du har lagt deg til, så jeg blir ikke overrasket hvis du gjør det igjen. Det virker som det er problematisk for deg å komme med egne meninger.

Har ikke behov for noen tilhengere, og uansett tror jeg nok jeg henvender meg til en litt annen målgruppe en deg :D

Hvis du heretter henviser til meg, setter jeg pris på om du bruker gustav. Legg deg på minne at enkelte ting ikke blir morsommere selv om du gjentar det i hver eneste post.

Edit: forøvrig enig i hva Hylo skriver i sin siste post.

Du minner meg om han fyren i avataren din, gustav.. Og verbal warrior var oppbrukt etter at LarsP postet bildet, nøff sedd.

Ontopic: Gamlinger som prøver seg med nye plater blir aldri noe bra...

Lenke til kommentar
Først: Takk til gustav for et par lattersalver. Jeg tok visst feil av deg, du virker som en trivelig kar. ;)

Prøver du å ødelegge mitt "sint ung mann"-image nå da? :D Prøver iherdig å overta etter Jan Eggum, som nå har blitt gammel (og ikke så sint lenger (kan det ha noe med Kaia Huuse å gjøre?)).

Lattersalvene har sittet løst her også, så jeg sier takk i like måte :thumbup:

LarsP og meg selv har blitt enige om at vi er uenige om musikk. Jeg står fortsatt fjellstøtt på at Frances the Mute grenser tett opp til det geniale. Det er nesten så man føler platen fysisk på kroppen (og det er ikke på grunn av at bassen står og rister). De-Loused følger tett på. Har hørt på begge ikveld. De-Loused er for meg et nyere bekjentskap (hatt den i en uke), og den har ikke fått satt seg ennå. Men den vokser for hver eneste gjennomlytting.

Hvis jeg får lov av gustav

Hehe, nei ikke pokker :) Nok dissing for ikveld.

Lenke til kommentar
At pressen gav den slike kritikker er uhørt, spør du meg.

Populærpresen har nå aldri gitt særlig gode kritikker, men det som overasket meg var at mer "underground"-bladet hyllet den også. Selv så synes jeg platen ikke er så bra, men lurer også på om det har med at den krever flere runder i spilleren før den funker. Uanset, var nærmeste en umulig oppgave å lage en oppfølger som var like god som det fantastiske debutalbumet.

Lenke til kommentar
Robbie Williams er noe jeg aldri hører på når jeg er alene. Alikevel har jeg samleplata hans liggende. Hvorfor? Kan være greit å ha dersom man ikke kommer alene hjem etter en bytur.

Der sier du faen meg noe. Jeg eier ekstremt lite klinemusikk. Men uansett nedverdiger jeg meg ikke til å frivillig høre på musikk jeg ikke liker. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...