Gå til innhold

Tidenes mest overvurderte album

834HF42F242

Anbefalte innlegg

Usj...hvorfor skal folk absolutt rangere musikk....det koker ned til personlig smak og preferanser uansett hvordan man vrir og vender på det, og uansett hvilke offisielle/uoffisielle argumenter og artikler og tall man støtter seg til.

Meningsløst.

T'Weed

Ja, det er meningsløst, men det får tiden til å gå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Usj...hvorfor skal folk absolutt rangere musikk....det koker ned til personlig smak og preferanser uansett hvordan man vrir og vender på det, og uansett hvilke offisielle/uoffisielle argumenter og artikler og tall man støtter seg til.

Meningsløst.

T'Weed

Er det ikke lov å diskutere og ytre sine meninger? Jeg trodde det var litt av poenget, vel om ikke med denne seksjonen så i det minste denne tråden...

Selvsagt er det lov å diskutere, men det er vel også lov å ta et metaperspektiv på disse "diskusjonene"? Og det var mitt bidrag i denne tråden.

T'Weed

Lenke til kommentar
Kalles moterock sjangeren, den har stor tilhengerskare for tiden.

ja dessverre. musikken er slitsom, og det blir ikke bedre av at radioene spiller søppla hele dagen. the hives er sammen med HIM de eneste to bandene jeg kan si jeg virkelig hater.. :ermm:

liker hverken HIM eller the hives, men jeg vil allikevel kverulere.

Siden du ikke er fan av denne musikksjangeren, så drar jeg følgende slutninger:

-Du synes all musikk burde være dommedagspreget og negativ

-Du synes musikken burde være noe man i hovedsak hører på alene. Festmusikk? Dansemusikk? ikke tale om!

-Du liker musikk der riffene og melodiene er så kompliserte at du aldri vil kunne huske låtene

-Du skal absolutt ha musikk der tekstene henger sammen(hva f... er det for noe? ;) )

-Kanskje er du en av de mange som liker musikk som går inn under mine hatgrupper(veldigveldig mørk metall, Techno, Trance, dårlige rappelåter, køntri)

Nei, gi meg heller meningsløs, (repetetiv) rock som det absolutt går an å bli glad av , som det går an å nynne på og som det går fett an å danse til. Vi er preget av så mye meningsløs alvor på alle kanter, så hvorfor kan ikke musikken få opp stemninga?

Og du, kan du si meg hvilke radiostasjoner som spiller sånn musikk hele tiden? Det er klart at det er flere som spiller denne sjangeren ofte enn musikk som ikke så mange liker. Allikevel er det alt for mye VG-lista-musikk på radio, og mye dårlig rap.. Men, som jeg etterhvert har fått erfare: that's democracy ftw

Lenke til kommentar

Norsk musikk er som norsk film, oppskrytt til de grader.

For en tåpelig påstand.

Norsk film har jo nærmest vært latterliggjort tidligere. De seneste 6-7 årene har det blitt gitt mye god omtale og gode anmeldelser til norske produksjoner, og det med god grunn. At enekelte filmer grunnløst har blitt hauset opp er nok riktig, men det hører unntakene til, og det blir ikke riktig å komme med en slik uttalelse på et generellt grunnlag.

Nei, norsk film er så til de grader oppskrytt. Hvor ofte ser du at en norsk film får terningkast 3 eller dårligere? Det er jammen ikke ofte. I mine øyne har det bare blitt laget en håndfull gode filmer i Norge, hvor "Ni Liv" står i en særklasse for seg selv.

Siste skikkelig gode norske filmen jeg så var "Elling".

Lenke til kommentar
Pink Floyd - The wall.

Skiva er fin den, og har noen fantastiske enkeltlåter, men jeg syns ikke den er SÅ bra som alle skal ha det til. Ganske overvurdert i mine øyne... eh, ører. Vet ikke hva som mangler, men det er definitivt noe.

Den er overvurdert i forhold til de andre albumene Pink Floyd laget. Dark Side of the Moon er helt klart deres største mesterverk, selv om jeg personlig foretrekker Meddle og Animals. Men The Wall står som en selvstendig bauta i musikkhistorien. Kanskje den ikke virker kompleks nok for dagens metal-generasjon, men det er samtidig betenkelig at de brukte over 2 år på å lage The Wall, og den ble spilt inn 3 ganger før de var fornøyde, mens dagens overkomplekse album er laget på brøkdelen av samme tid. Jeg tror ikke band som Dream Theater noen gang vil komme i nærheten av å lage et slikt klassisk mesterverk...

Lenke til kommentar
*tekst borte*

[*]Jumboplassen: Annie - Anniemal (Denne tyggispop-møkkaplaten har fått alt for mye oppmerksomhet, og det er ikke bare i Norge)

*tekst borte her også*

Jeg vurderte sterkt å klippe litt i diverse aviser og dra frem limstiften for å uttrykke mine følelser via posten,pga den positive omtalen den fikk i media.

Bruk heller 149,50 på Hubba Bubba! :mrgreen:

Lenke til kommentar

Norsk musikk er som norsk film, oppskrytt til de grader.

For en tåpelig påstand.

Norsk film har jo nærmest vært latterliggjort tidligere. De seneste 6-7 årene har det blitt gitt mye god omtale og gode anmeldelser til norske produksjoner, og det med god grunn. At enekelte filmer grunnløst har blitt hauset opp er nok riktig, men det hører unntakene til, og det blir ikke riktig å komme med en slik uttalelse på et generellt grunnlag.

Nei, norsk film er så til de grader oppskrytt. Hvor ofte ser du at en norsk film får terningkast 3 eller dårligere? Det er jammen ikke ofte. I mine øyne har det bare blitt laget en håndfull gode filmer i Norge, hvor "Ni Liv" står i en særklasse for seg selv.

Enig i mye av det. Det er som om det rår en patriotisk tanke bak alle anmeldelsene. Patriotisme er vel og bra, men har ingenting i en anmeldelse å gjøre!

Lenke til kommentar
Dessuten så vil jeg dra frem:

The White Stripes - White Blood Cells / Elephant

The Strokes - Is This It

The Hives - Veni Vidi Vicious

Franz Ferdinand - Franz Ferdinand

SØPPEL, SØPPEL og atter SØPPEL!

Den musikksjangeren der er jo den deiligste ever! Takke seg til rock med litt fart og mening i!

Kalles moterock sjangeren, den har stor tilhengerskare for tiden.

Nå er det riktignok ikke mange av de bandene nevnt der som kan kalles moterock?

De fleste av de er vel mer garage, eller hva?

Men The Strokes - Is This It er et overvurdert album, det skal jeg si meg enig i. Men det er ikke søppel på noen måter.

Lenke til kommentar
Men The Strokes - Is This It er et overvurdert album, det skal jeg si meg enig i. Men det er ikke søppel på noen måter.

Jupp, det er søppel. Høres ut som noen av de dårligere innslagene i UKM. Eneste som gjorde at de faktisk ble kjente var at fedrene deres hadde fete lommebøker.

DØD over The Strokes!

Lenke til kommentar

Jupp, det er søppel. Høres ut som noen av de dårligere innslagene i UKM. Eneste som gjorde at de faktisk ble kjente var at fedrene deres hadde fete lommebøker.

DØD over The Strokes!

Elsker å se sånne saklige diskusjoner :p uansett, musikk går bare på følelser da, men er veldig morsomt å diskutere allikevel..

*Lene seg tilbake og nyte lyden av den nye plata til Franz Ferdinand*

:w00t:

Lenke til kommentar
Hvorfor er det så vanskelig å se genialiteten i White stripes? De har absolutt kommet opp med en egen nisje, og det river bra. Spesielt live.

Jeg er fullstendig enig. Å kalle dette søppel (likeså de øvrige gruppene som ble ramset opp ved samme anledning), taler om ukyndighet.

I et forsøk på å gjøre seg interessant, er det et velkjent grep, det å snakke nedsettende om (i dette tilfellet) musikk som høster anerkjennelse fra en relativt stor gruppe. For å gjøre seg ytterligere interessant, kommer man gjerne trekkende med musikk som et ytterst fåtall har hørt om (men som for all del kan være bra).

Lenke til kommentar

anth, det eneste som er genialt er hvordan de to grusomme Tim Burton-kreasjonene klarer å selge oppgulpet sitt til intetanende ungdom rundt omkring i verden.

Hadde det vært opp til meg så hadde Jack og Meg aldri fått lov til å spille materialet sitt, hverken i studio eller på scene.

whitey.JPG

Lenke til kommentar
anth, det eneste som er genialt er hvordan de to grusomme Tim Burton-kreasjonene klarer å selge oppgulpet sitt til intetanende ungdom rundt omkring i verden.

Hadde det vært opp til meg så hadde Jack og Meg aldri fått lov til å spille materialet sitt, hverken i studio eller på scene.

whitey.JPG

LarsP.. jeg kunne ikke vært mer enig! :love:

Lenke til kommentar

:D hehe, dette kan ikke kalles arroganse, kun dumskap. Påstandene er såpass meningsløse at de må være satt frem kun i et feilslått forsøk på å provosere.

Etter at White Stripes er trykket til brystet og omfavnet av musikkritikere og intellektuelle musikkelskere, blir som nevt slike påstander dumme, og kun det.

Hva er det forøvrig denne ungdommen det siktes til, er intetanende om? Hva holdes skjult?

I denne tråden skulle det forøvrig diskuters album, og ikke dopbruk og image. Blir da litt irrelevant og trekke inn dette. Det finnes kanskje andre tråder for akkurat det?

Lenke til kommentar
Etter at White Stripes er trykket til brystet og omfavnet av musikkritikere og intellektuelle musikkelskere, blir som nevt slike påstander dumme, og kun det.

De samme musikkritikerne som hypet frem Annie, the Strokes, Kaiser Cheifs og Travis?

GG "intellektuelle musikkelskere"

Hva er det forøvrig denne ungdommen det siktes til, er intetanende om? Hva holdes skjult?

At de suger. "NME IS GOD!"

Lenke til kommentar

Ni Liv var kanskje bra i sin tid, men når jeg ser den opp mot internasjonale filmer fra samme tid kan jeg ikke synes annet enn at den er uhorvelig tam/kjedelig/amatørmessig. De eneste gode norske filmene jeg kan huske å ha sett er Mongoland, Flåklypa og Get Ready to be Boyzvoiced.

Tidenes mest oppskrytte band er Oasis og Coldplay, med deres tilhørende kataloger. Jeg kan ikke si jeg blir reint lite provosert av den oppmerksomheten disse bandene får. Til de som derimot mener at band som Radiohead og Pink Floyd er oppskrytte: Ta en pille.

Lenke til kommentar

[fjernet bildet]

Her virker du mer opptatt av estetikken enn av musikken angående White Stripes, LarsP, men det er kanskje snakk om to sider av samme sak når vi diskuterer smak :p

"Motebandene" Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, The Strokes osv. er vel ikke noe annet enn helt grei (og ofte fengende) pop-rock?

Lurer på om det kan være litt nedlatende syn på pop på ferde i forumet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...